Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

barcelona...hou je spullen maar goed vast.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • barcelona...hou je spullen maar goed vast.

    we gaan er langs in augustus,en heb al reiservaringen gevraagd aan familie en vrienden,en vele waarschuwen mij om daar zéér goed op je spullen te letten!in bijzonder fotomaterial,ik weet wel dat je dat ten alle tijden en in ieder land moet doen.
    maar is het echt zo opletten geblazen?
    als er nog andere tips en advies is....

    thanks.

  • #2
    Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

    barcelona is kwa gauwdiefstallen de hoofdstad van europa. Mijn zuster woont er nu ondertussen 10 jaar, en ik ben menige keren (soms 3 keer per jaar) op bezoek geweest.

    De taferelen die ik op die tijd allemaal gezien heb zijn on-voor-stel-baar.

    -Dieven die op hun buik over de straat kruipen achter iemand heen om een handtas te pakken.
    -Mensen die zich voordoen als zatte voetbalsupporters en zich aan je vastklampen.
    -tot zigeuners die een arm van een etalage pop aan zich vastmaken, zodat ze een extra arm vrij hebben om je spullen te stelen terwijl ze voor je komen staan bedelen met een groot karton met uitleg in 6 talen tegen je aangedrukt...
    -met nieuwjaar op plaza real: duizenden mensen verzamelden zich om feest te vieren. op een bepaald moment kwam er gewoon een groep stevig gebouwde louche figuren op hun duizendste gemak langs iedereen langs, waarbij ze gewoon je handen uit je zakken haalden en er vervolgens met hun eigen handen in gingen om te zien wat er te graaien valt... keek je achterom dan zag je 3 ruige figuren je aankijken met een blik van "dit is de normaalste zaak van de wereld"... in de steegjes rond plaza real lag ongeveer elke 8 meter een geplunderde handtas.


    absolute hotspots: alle kleine straatjes rond plaza Real, het strand en de Ramblas.

    Zelfs mijn ouders na 10 jaar barcelona bezoeken, hebben zich vorig jaar weer maar eens laten vangen, en zijn zonder ixus thuisgekomen... men grootouders hebben ze eens van al hun centjes ontdaan, enz...

    of het nu een rugzak is van 50 liter, een handtas die naast je stoel staat op een terrasje, je spullen op het strand terwijl je even een dutje doet...

    verder is het echt een prachtige stad (een van de mooiste van europa om in de winter naartoe te trekken zelfs), en zal je er zeker geen spijt van krijgen dat je gaat. maar let op je spullen.

    (al mijn ervaringen zijn gespreid over 10 jaar BCN, dit zijn er slechts enkele..)

    tips:
    - laat alles in het hotel dat je niet nodig hebt die dag (tickets, paspoort, overtollig geld, visa kaart, ...)
    -zet niets van waarde op de grond dat je kan vasthouden
    -koop zo'n heuptasje voor onder je kleren te dragen voor je geld en papieren, stop kleingeld gewoon los in je zak ofzo
    -camera materiaal altijd voor je houden, niet naast je lichaam.
    -handtassen tussen arm en lichaam
    -terrassje doen? handtas op schoot. niet op de stoel naast je of op de grond
    -opletten in de metro
    Last edited by RikH; 10 juli 2008, 08:43.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

      Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
      barcelona is kwa gauwdiefstallen de hoofdstad van europa. Mijn zuster woont er nu ondertussen 10 jaar, en ik ben menige keren (soms 3 keer per jaar) op bezoek geweest.

      De taferelen die ik op die tijd allemaal gezien heb zijn on-voor-stel-baar.

      -Dieven die op hun buik over de straat kruipen achter iemand heen om een handtas te pakken.
      -Mensen die zich voordoen als zatte voetbalsupporters en zich aan je vastklampen.
      -tot zigeuners die een arm van een etalage pop aan zich vastmaken, zodat ze een extra arm vrij hebben om je spullen te stelen terwijl ze voor je komen staan bedelen met een groot karton met uitleg in 6 talen tegen je aangedrukt...
      -met nieuwjaar op plaza real: duizenden mensen verzamelden zich om feest te vieren. op een bepaald moment kwam er gewoon een groep stevig gebouwde louche figuren op hun duizendste gemak langs iedereen langs, waarbij ze gewoon je handen uit je zakken haalden en er vervolgens met hun eigen handen in gingen om te zien wat er te graaien valt... keek je achterom dan zag je 3 ruige figuren je aankijken met een blik van "dit is de normaalste zaak van de wereld"... in de steegjes rond plaza real lag ongeveer elke 8 meter een geplunderde handtas.


      absolute hotspots: alle kleine straatjes rond plaza Real, het strand en de Ramblas.

      Zelfs mijn ouders na 10 jaar barcelona bezoeken, hebben zich vorig jaar weer maar eens laten vangen, en zijn zonder ixus thuisgekomen... men grootouders hebben ze eens van al hun centjes ontdaan, enz...

      of het nu een rugzak is van 50 liter, een handtas die naast je stoel staat op een terrasje, je spullen op het strand terwijl je even een dutje doet...

      verder is het echt een prachtige stad (een van de mooiste van europa om in de winter naartoe te trekken zelfs), en zal je er zeker geen spijt van krijgen dat je gaat. maar let op je spullen.

      (al mijn ervaringen zijn gespreid over 10 jaar BCN, dit zijn er slechts enkele..)

      tips:
      - laat alles in het hotel dat je niet nodig hebt die dag (tickets, paspoort, overtollig geld, visa kaart, ...)
      -zet niets van waarde op de grond dat je kan vasthouden
      -koop zo'n heuptasje voor onder je kleren te dragen voor je geld en papieren, stop kleingeld gewoon los in je zak ofzo
      -camera materiaal altijd voor je houden, niet naast je lichaam.
      -handtassen tussen arm en lichaam
      -terrassje doen? handtas op schoot. niet op de stoel naast je of op de grond
      -opletten in de metro
      jawadde....dus toch waar.
      ik moet zeggen....heb een paar goede tips verwacht maar niet in één reactie.
      dit zijn echt goeie tips. en een gewaarschuwd man is er..........

      alvast bedankt.

      Comment


      • #4
        Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

        Bedankt ik ga ook met mijn 350d naar die stad,dus.....ik ga extra opletten.!!!!!
        mijn webstie: http://www.henkspix.nl

        Comment


        • #5
          Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

          ps. zelf ben ik gelukkig nooit iets kwijtgeraakt
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #6
            Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

            Het beste dat je kan doen als je je fotografie materiaal meeneemt naar ginder is een rugzak met rits op de rug (dus het gedeelte dat tegen je rug aanleunt) te kopen, zo maak je het hen al een pak moeilijk om in je rugzak te graaien en iets kwijt te geraken door vlugge vingers. Toegegeven, de meeste fotografie rugzakken/tassen zijn gemaakt om snel aan je materiaal te kunnen, of niet? Dus een tas waar de rits tegen je lichaam aanzit is de betere optie. Het maakt het ook voor jouw net wat moeilijker om tot je materiaal te komen, maar een klein ongemak dat je een hoop ellende kan besparen.
            Er worden ook fotografietassen verkocht die niet eens op fotografietassen lijken, dus dat maakt het ook iets moeilijke om een dure vangst van een gewone te onderscheiden, tenzij je je statief eraan hebt hangen.

            Buiten dit feit is het een stad die een enorme variëteit bied aan architectuur, wat overigens prachtige beelden kan opleveren.
            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
            Website : http://runaque.deviantart.com/

            Comment


            • #7
              Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

              Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
              Het beste dat je kan doen als je je fotografie materiaal meeneemt naar ginder is een rugzak met rits op de rug (dus het gedeelte dat tegen je rug aanleunt) te kopen,
              Zoals de Lowepro flipside, zeer handige rugzak
              Mijn foto's en fractals
              Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

              Comment


              • #8
                Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

                Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                Het beste dat je kan doen als je je fotografie materiaal meeneemt naar ginder is een rugzak met rits op de rug (dus het gedeelte dat tegen je rug aanleunt) te kopen, zo maak je het hen al een pak moeilijk om in je rugzak te graaien en iets kwijt te geraken door vlugge vingers. Toegegeven, de meeste fotografie rugzakken/tassen zijn gemaakt om snel aan je materiaal te kunnen, of niet? Dus een tas waar de rits tegen je lichaam aanzit is de betere optie. Het maakt het ook voor jouw net wat moeilijker om tot je materiaal te komen, maar een klein ongemak dat je een hoop ellende kan besparen.
                Er worden ook fotografietassen verkocht die niet eens op fotografietassen lijken, dus dat maakt het ook iets moeilijke om een dure vangst van een gewone te onderscheiden, tenzij je je statief eraan hebt hangen.

                Buiten dit feit is het een stad die een enorme variëteit bied aan architectuur, wat overigens prachtige beelden kan opleveren.
                Laat nooit merken dat je duur materiaal in de rugzak hebt (dus neem een type dat niet opvalt). In drukke menigte (metro) word je gewoon vooruit gedrumt en ondertussen snijden ze met een vlijmscherp mes (scheermes of cutter) de rugzak open .... In die omstandigheden beperkt de rugzak je mogelijkheid to draaien, dus hou hem voor je.
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

                Comment


                • #9
                  Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
                  Laat nooit merken dat je duur materiaal in de rugzak hebt (dus neem een type dat niet opvalt). In drukke menigte (metro) word je gewoon vooruit gedrumt en ondertussen snijden ze met een vlijmscherp mes (scheermes of cutter) de rugzak open .... In die omstandigheden beperkt de rugzak je mogelijkheid to draaien, dus hou hem voor je.
                  Voor zo'n locaties heb ik een crumpler schoudertas, ziet er absoluut niet uit als een fototas en de riem is met geen enkel mes door te snijden in één beweging

                  2 jaar terug ook 5 dagen Barcelona gedaan en als ik hier lees wat sommigen allemaal meemaken , het is er opletten maar volgens mij niet meer dan in andere grootsteden hoor Het is gewoon een kwestie van je gezond verstand te gebruiken meer niet
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #10
                    Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

                    .........
                    Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 17:55.

                    Comment


                    • #11
                      Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

                      Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture Bekijk bericht
                      Zelf gezien op de ramblas:

                      Koppel zit aan tafeltje iets te drinken, allebei gsm op tafel
                      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                      Het is gewoon een kwestie van je gezond verstand te gebruiken meer niet
                      Daarvoor hoef je niet in Barcelona te zijn hoor , zoals ik al zei gezond verstand gebruiken
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #12
                        Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

                        gebeurd hier in amsterdam ook ,maar bedankt voor de tip
                        mijn webstie: http://www.henkspix.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
                          Laat nooit merken dat je duur materiaal in de rugzak hebt (dus neem een type dat niet opvalt). In drukke menigte (metro) word je gewoon vooruit gedrumt en ondertussen snijden ze met een vlijmscherp mes (scheermes of cutter) de rugzak open .... In die omstandigheden beperkt de rugzak je mogelijkheid to draaien, dus hou hem voor je.
                          je zou kunnen kippengaas aan de binnenkant van de rugzak aanbrengen, zodat je spullen dan nog die bescherming hebben. Maar iets zegt me dat die smeerlappen ook die truuk zelf wel kennen.....
                          http://www.effieweg.tk

                          Comment


                          • #14
                            Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

                            Mijn vriend had zijn rugzak aan en wij wilden de metrotrein instappen en toen gebeurde het in paar seconden. Zij hadden zijn portemonnee uit zijn rugzak voor het sluiten van de deuren gepakt. Echt heel erg! Dus heel goed op je spullen opppassen want anders kan je vakantie voor heel even een hel worden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: barcelona...hou je spullen maar goed vast.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
                              je zou kunnen kippengaas aan de binnenkant van de rugzak aanbrengen, zodat je spullen dan nog die bescherming hebben. Maar iets zegt me dat die smeerlappen ook die truuk zelf wel kennen.....

                              dat (kippen-)gaas is nog niet zo'n slecht idee ,en is ook nog heel goed te moduleren.....
                              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                              Comment

                              Working...
                              X