Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpes-de -haute-Provence -lavendel-

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alpes-de -haute-Provence -lavendel-

    Ik zou graag willen weten waar de mooiste glooiingen zijn op het Plateau de Valensole voor het fotograferen van lavendelvelden.
    Alle fotografische suggesties zijn erg welkom!

    Hartelijk dank.
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

  • #2
    Re: Alpes-de -haute-Provence -lavendel-

    Heel de streek rondom Valensole is geschikt. Langs de weg vanaf Manosque naar Valensole en van Valensole naar Riez, van Riez naar Quinson. Ik heb in die streek vroeger heel veel gewandeld.
    Belangrijker is, wanneer kom je daar, half juli is er al veel gemaaid. Elke locatie is bruikbaar om te fotograferen, het is wat de fotograaf er in ziet.

    met vriendelijke groet
    Erik
    ______________________
    Nikon D700, D200, Fuji F70 EXR.

    Comment


    • #3
      Re: Alpes-de -haute-Provence -lavendel-

      Ik weet niet waar de toeristische dienst zijn fotos neemt, maar ik kom daar ook nogal eens en het is niet zo evident om lavendel pakkend te fotograferen
      De meeste lavendelvelden zijn nogal grootschalig aangelegd op de vlakke hoogten
      (bv langs de vroegere "chemin de draye" boven Greoux en Valensole)
      Je kan ook de Serre de Montdenier als achtergrond nemen bv in de buurt van Puimoisson (als het niet onweert natuurlijk )
      Het plateau van Puimichel is kleinschaliger met meer glooiingen

      Comment


      • #4
        Re: Alpes-de -haute-Provence -lavendel-

        Bedankt voor de tips!

        "... (als het niet onweert natuurlijk )..." Oei dikwijls onweer?
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

        Comment


        • #5
          Re: Alpes-de -haute-Provence -lavendel-

          Onweders zijn vanaf vandaag over

          Ik heb nogeens goed rondgekeken vanuit de lucht, de grootste velden zijn zoals al gezegd tussen Puymoisson en St-Jurs (knalpaars gecheckt op de grond)
          Het allergrootste ligt langs de weg van Valensole naar Allemagne-en-Provence
          Rond Puymichel heb je kleinere meer hellende veldjes, zelfs eentje aan de rand van het plateau bij Les Mées

          Veel plezier

          Comment

          Working...
          X