Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allez de Hollanders!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Allez de Hollanders!

    Hopelijk trekt die titel wat kijkers
    Voor mijn topic met tips voor daguitstapjes zoek ik nog aantrekkelijke plaatsen in de BeNeLux, en ik heb nog helemaal niks uit Nederland. Dus als jullie een favoriet plekje hebben, of dingen die de Nederland-onkundigen onder ons zeker gezien moeten hebben, post maar!

  • #2
    Re: Allez de Hollanders!

    Het is toch schandalig Ik zal na dit weekend wel eea op het digitale papier zetten. Ik ben wel niet zo'n schrijver als jij maar wat tips kan ik wel bedenken als Hollander
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

    Comment


    • #3
      Re: Allez de Hollanders!

      Ik woon in de regio West-Friesland, dat ligt ten noorden van Amsterdam. Hier vindt je voornamelijk enkele kustplaatsjes uit de VOC tijd. Denk aan Hoorn, Enkhuizen en Medemblik.

      Hoorn viert dit jaar het 650 jarig bestaan en zal tal van activiteiten organiseren.

      Verder vindt je bij Enkhuizen het 'Zuiderzeemuseum'. Hier wordt 7 eeuwen Zuiderzee geschiedenis getoont. Het buitenmuseum vormt een reconstructie van een oud Zuiderzeestadje. (Zeer fotogeniek)

      De regio zelf is agrarisch ingericht. in het voorjaar vindt je hier veel tulpenvelden.

      Tot zover mijn bescheiden bijdrage

      Comment


      • #4
        Re: Allez de Hollanders!

        een bescheiden maar zéér geapprecieerde bijdrage, dank u!

        Je hoeft inderdaad geen lyrische epistels te schrijven, een paar tips zijn vaak méér dan voldoende.

        Comment


        • #5
          Re: Allez de Hollanders!

          Wat dacht je van de Kinderdijk. Nederland staat bekend om de windmolens. Dat merk je daar zeker. http://www.kinderdijk.nl

          Het ligt niet al te ver van Rotterdam waar je zeker ook mooi foto's kunt maken. Veel moderne en hoge gebouwen in de Maasstad. In de regio wordt het ook wel Manhattan aan de Maas genoemd. Wat een contrast met de Kinderdijk.

          Heb je nog foto gear nodig, rij dan door naar http://www.kamera-express.nl in Capelle a/d IJssel wat aan Rotterdam is 'geplakt'. Een indrukwekkende winkel met veel foto materiaal.


          Hopelijk heb je wat aan de tip.

          Groeten


          Ps. Een Hollander is wel een Nederlander, maar niet iedere Nederlander is een Hollander.



          kijken staat vrij; http://www.flickr.com/photos/jozuadaniels
          Last edited by c.o.e.l.a.c.a.n.t.h.; 24 maart 2007, 09:23.
          born to lose, live to win

          Comment


          • #6
            Re: Allez de Hollanders!

            Ik ken er maar eentje, ergens in Amsterdam met heel veel kunstlicht.

            Comment


            • #7
              Re: Allez de Hollanders!

              De Veluwe, prachtig natuurgebied dat in elk seizoen zijn charme heeft.
              https://www.behance.net/Lynx1966

              Comment


              • #8
                Re: Allez de Hollanders!

                Goeden morgen,denk ook eens aan het Noordelijkste puntje van Friesland.
                En wel Wierum,Pezens en Moddergat.
                Het leuke is ik kom al jaren regelmatig in de voerstreek.
                groeten Resias

                Comment


                • #9
                  Re: Allez de Hollanders!

                  Hallo, wat ook qua natuur erg mooi is, is het duingebied Zuid Kennemerland (in Noord Holland).

                  Zie ook http://www.npzk.nl/

                  Groeten en veel plezier
                  Johan

                  D700 | SB-600 | Glas van verschillend niveau | Manfrotto 055DB/141RC

                  Comment


                  • #10
                    Re: Allez de Hollanders!

                    Ik ben wel geen hollander, maar wat zeker ook eens een uitstapje waard is in Nederland is de Burgers Zoo nabij Arnhem.
                    Groetjes,
                    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                    Comment


                    • #11
                      Re: Allez de Hollanders!

                      Ok, hier een kleine bijdrage van een hollander én een Nederlander.

                      Natuur in Nederland (ja dat is er ook!):
                      • De waddeneilanden in Noord-Nederland (Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland, Schiermonnikoog). Dit zijn de bewoonde waddeneilanden met een mooie natuur. Wat wel leuk is om eens te doen is het zogenoemde wadlopen. De waddenzee (deze ligt tussen het vaste land en de waddeneilanden in) valt als gevolg van de getijden grotendeels droog, en dan kun je met een gids lopen van het vaste land naar een waddeneiland. De waddenzee is beschermd natuurgebied, omdat het voor vele vissoorten de kraamkamer van de Noordzee genoemd wordt.
                      • De Veluwe in het hart van Nederland. Dit is een groot beschermd natuurpark. Het landschap is daar vooral bebost met wat heide en het is licht glooiend. Deze heuvels (in Nederland wordt iets al snel een heuvel genoemd ) zijn gevormd in de ijstijd. Er is veel wild te vinden om te kunnen fotograferen én er is ook veel cultuur. Bijvoorbeeld het Kröller-Müller museum en paleis 't Loo, maar meer cultuur ligt om de hoek in bijvoorbeeld Utrecht en de andere grotere steden om de Veluwe heen.
                      • Zuid-Limburg. Hier is het landschap heuvelachtig en heel mooi geschikt om te wandelen. Ook hier is bijvoorbeeld Maastricht dichtbij met schitterende musea, zodat ook hier cultuurliefhebbers wel aan hun trekken komen.
                      • Er is natuurlijk nog veel meer natuurpracht in Nederland, al zijn de bovenstaande gebieden wel de bekendste. De bollenstreken zijn zeer mooi als de bollen uitkomen, dat kun je ook al zien op de Keukenhof in Lisse. Maar ook de Maasplassen (uitgegraven grindputten die zijn volgelopen), het IJsselmeer met zijn typische vissersplaatsjes zoals bv Urk en Volendam, de Loosdrechtse en Vinkeveense plassen, het duingebied langs de Nederlandse kust, It Fryske Gea zijn allemaal mooie gebieden om eens te bezoeken. En dan vergeet ik er nog veel meer te vermelden.
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

                      Comment

                      Working...
                      X