Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

    Heb net nieuwe Nikon camera gekregen; De D40 met twee lenzen bij,een 15-55mm en een 55-200.Kan ik daar al mooie landscape zichten met nemen in amerika.komen op verschillende plaatsen: Los Angeles/ Phoenix / Scottsdale Sedona ->- Grand Canyon/ Monument Valley ->- Page / Lake Powell ->- Kanab/ Brice Canyon ->- Zion ->- Las Vegas Yosemite / Mariposa San Francisco /Monterey / Carmel ->- Santa Maria.Ben nog maar net begonnen met fotografie.Heb al fotos genomen, maar dan met gewone toestellen.

    Wat is een goede tas waar ik alles in kwijt kan en dat ik mee op het vliegtuig kan nemen.

    Neem ik extra sd kaartjes mee,heb er nu twee van 2Gb.

    Welke is de beste grootte van fotos op de D40 en welke kwaliteit.

    Mvg Dany

  • #2
    Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

    Jep Dany,

    De tas: Kijk es op de website van de vliegmaatschappij waarmee je vliegt, en lees es na wat de maximum afmetingen zijn van de handbagage. Check je toetsel en lenzen nooit in in je valies! Lees ook eens de andere topics na in dit subforum. Tamrac en Lowepro zijn twee van de bekendste merken voor fototassen.

    Over de lenzen, met een 15mm heb je al genoeg breedbeeld om een landscape foto te nemen... Ikzelf ben nog nooit in de US geweest, dus ik kan je niet helpen met de plaatsen die je opsomt...

    Over de grootte van je foto's en je aantal kaartjes:
    Veel hangt af wat je achteraf met je foto's wilt doen. gewoon bijhouden al souvenir? kies een resolutie tussenin. Afdrukken op A4 formaat, kies een relatief hoge resolutie. Fotobewerkingen, vergotingen ed? neem je foto's in RAW... Naargelang je keuze van compressie, zal je moeten kiezen hoeveel SD Cards je extra mee wil nemen. Vergeet niet dat de Memory cards in de VS misschien wel stukken goedkoper zijn dan in Europa! (lage dollar...)


    Veel plezier op reis !

    Sankth

    Comment


    • #3
      Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

      Oorspronkelijk geplaatst door Dannertje Bekijk bericht

      Neem ik extra sd kaartjes mee,heb er nu twee van 2Gb.

      Welke is de beste grootte van fotos op de D40 en welke kwaliteit.

      Mvg Dany

      Steeds foto's nemen in RAW zodat je later rustig je bewerkingen kan doen.
      Is JPEG je voorkeur, neem dan de beste kwaliteit. Je kan een grote foto op hoge kwaliteit steeds croppen en verkleinen. Het omgekeerde is veel moelijker.

      Je komt hier waarschijnlijk maar een keer in je leven. Dus zit niet te besparen op geheugen. Koop een imagetank van 100GB, die dingen kosten niet zoveel meer en je kan naar hartelust foto's nemen.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

        Badankt al voor de reacties,nu weet ik toch al iets meer;als er nog tips zijn dan zet je maar een reactie dank u

        Comment


        • #5
          Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

          Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Je komt hier waarschijnlijk maar een keer in je leven.
          Waarom?

          Oorspronkelijk geplaatst door Dannertje Bekijk bericht
          als er nog tips zijn dan zet je maar een reactie dank u
          Er zijn de laatste tijd nogal wat threads geweest over reizen naar de westkust, boordevol met tips...

          Comment


          • #6
            Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

            TIP voor meer SDcards: http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_14/OFF10.SHTML

            Voor de fotos: altijd zo groot mogelijke resolutie en zo goed mogelijke kwaliteit... Als je kaarten vol zijn, zoek dan een cybercafé en laat de fotos op DVD zetten, dan kan je je SDcards herbruiken.
            mvg
            Bert

            Comment


            • #7
              Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

              Oorspronkelijk geplaatst door Dannertje Bekijk bericht
              De D40 met twee lenzen bij,een 15-55mm en een 55-200.
              18-55 zal je bedoelen... 3 mm in het groethoekbereik is toch een aanzienlijk verschil. Een 18-55mm moet niettemin voldoende zijn voor landschappen.

              Ikzelf heb de Lowepro Slingshot AW 200. Doordat deze slechts 1 riem heeft, kan je je camera er uit halen zonder alles van je rug te moeten halen. Ook heel degelijk materiaal en niet overdreven duur (70 EUR).

              Als je net met fotografie begonnen bent, gewoon in JPEG schieten. Veel plezier trouwens, ik hoop één van de volgende jaren ook eens naar de US te kunnen gaan.
              Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

              Comment


              • #8
                Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
                ... ik hoop één van de volgende jaren ook eens naar de US te kunnen gaan.
                Niet te lang wachten.
                Een tip: koop vanaf nu al regelmatig wat dollars (open een $-rekening). Je gaat daar later geen spijt van krijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Niet te lang wachten.
                  Een tip: koop vanaf nu al regelmatig wat dollars (open een $-rekening). Je gaat daar later geen spijt van krijgen.
                  Daar ben ik nog niet zo zeker van... Ik zie de koers van de $ niet direct omslaan.
                  mvg
                  Bert

                  Comment


                  • #10
                    Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                    Ik ben op al die plaatsen reeds (meerdere) malen geweest. Het word een prachtreis!
                    Zorg dat je genoeg opslagcapaciteit bijhebt, enkele geheugenkaartjes extra kunnen geen kwaad. Verschiet niet als je 100+ foto's op een dag maakt.
                    Met de lezen zit je zeker ook goed. Ik heb ook voornamelijk m'n 18-200mm gebruikt. Hoewel ik op sommige plaatsen (Yosemite and Rocky Mountains) dan zelfs met m'n 80-400mm bereik te kort kwam om de details die ik wou te fotograferen (vb arendsnesten, wildlife algemeen). Je kunt niet alles hebben hé. USA heeft héél uitgestrekte gebieden en je kunt er niet altijd dicht genoeg bij, zeker niet als je met een groep reist.
                    Als kwaliteit kies ik zelf meestal RAW, zodat je nadien zelf de touwtjes in handen hebt voor de afwerking. (Let wel op je opslagcapaciteit)
                    Als bag is m'n voorkeur altijd al een slingshot type geweest, vb Lowepro, omdat dit handig draagt, je materiaal snel en makkelijk toegankelijk is en het er niet onmiddelijk uitziet als een draagtas voor fotomateriaal (niet onbelangrijk in sommige (stads)gebieden waar er grijpgrage handjes zijn)
                    Laat zeker geen camera materiaal in de check-in bagage; die behandelen ze niet bepaald met zachtheid; daarenboven zijn de US veiligheids diensten die de X-ray screening doen nogal paranoid op ingebouwde batterijtjes en zo, met als gevolg opengebroken bagage, tijdverlies indien ze je oproepen voor uitleg...etc
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

                    Comment


                    • #11
                      Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                      Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
                      daarenboven zijn de US veiligheids diensten die de X-ray screening doen nogal paranoid op ingebouwde batterijtjes en zo, met als gevolg opengebroken bagage
                      Bagage naar de VS moet altijd open blijven, tenzij afgesloten met speciale locks. Anders loop je altijd het risico dat het wordt opgengebroken, batterijen of niet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dannertje Bekijk bericht
                        Heb net nieuwe Nikon camera gekregen; De D40 met twee lenzen bij,een 15-55mm en een 55-200.Kan ik daar al mooie landscape zichten met nemen in amerika.komen op verschillende plaatsen: Los Angeles/ Phoenix / Scottsdale Sedona ->- Grand Canyon/ Monument Valley ->- Page / Lake Powell ->- Kanab/ Brice Canyon ->- Zion ->- Las Vegas Yosemite / Mariposa San Francisco /Monterey / Carmel ->- Santa Maria.Ben nog maar net begonnen met fotografie.Heb al fotos genomen, maar dan met gewone toestellen.

                        Wat is een goede tas waar ik alles in kwijt kan en dat ik mee op het vliegtuig kan nemen.

                        Neem ik extra sd kaartjes mee,heb er nu twee van 2Gb.

                        Welke is de beste grootte van fotos op de D40 en welke kwaliteit.

                        Mvg Dany
                        Hallo, wanneer vertrek je?

                        Comment


                        • #13
                          Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                          Volgende week vrijdag 6 juni vertrekken we Nog tips zijn altijd welkom

                          Comment


                          • #14
                            Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dannertje Bekijk bericht
                            Heb net nieuwe Nikon camera gekregen; De D40 met twee lenzen bij,een 15-55mm en een 55-200.Kan ik daar al mooie landscape zichten met nemen in amerika.komen op verschillende plaatsen: Los Angeles/ Phoenix / Scottsdale Sedona ->- Grand Canyon/ Monument Valley ->- Page / Lake Powell ->- Kanab/ Brice Canyon ->- Zion ->- Las Vegas Yosemite / Mariposa San Francisco /Monterey / Carmel ->- Santa Maria.Ben nog maar net begonnen met fotografie.Heb al fotos genomen, maar dan met gewone toestellen.

                            Wat is een goede tas waar ik alles in kwijt kan en dat ik mee op het vliegtuig kan nemen.

                            Neem ik extra sd kaartjes mee,heb er nu twee van 2Gb.

                            Welke is de beste grootte van fotos op de D40 en welke kwaliteit.

                            Mvg Dany
                            Laat me raden, dat is die rondreis met neckermann of tomas cook...
                            Ik wil die reis ook doen maar ben een beetje afgeschrikt door die zeer lange busritten....
                            Ik zou (als ik het vastleg) vertrekken vanaf 1 augustus...

                            Ik weet het, ik ga offtopic maar zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze rondreis?

                            Mvg
                            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                            Comment


                            • #15
                              Re: 15 daagse rondreis per autocar USA Westkust

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              Laat me raden, dat is die rondreis met neckermann of tomas cook...
                              Ik wil die reis ook doen maar ben een beetje afgeschrikt door die zeer lange busritten....
                              Ik zou (als ik het vastleg) vertrekken vanaf 1 augustus...

                              Ik weet het, ik ga offtopic maar zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze rondreis?

                              Mvg
                              Wij hebben deze reis gedaan met de wagen, heerlijk, fantastische ervaring.
                              De rijtijden zijn enorm, 800km van plaats a naar b is niks, dus je moet van busreizen houden om het op die manier te doen. Maar als dat je ding is, moet je het zeker niet laten.
                              ik zou alle jaren wel een keer willen gaan (en er eigenlijk wel blijven wonen, maar dat is natuurlijk een andere zaak)

                              Comment

                              Working...
                              X