Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

14 daagse reis Arizona - USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 14 daagse reis Arizona - USA

    Hallo,

    Binnen minder dan twee weken vertrekken we met zijn tweetjes naar Arizona.
    We bezoeken iemand die momenteel opleiding volgt en verblijft in Mesa.
    We zullen landen op Phoenix Sky Harbor International waar we opgepikt worden door hem en ons naar Mesa neemt met de wagen.

    Daar blijven we dan een dag of twee. Nadien willen we voornamelijk natuur zien.
    De volgende dingen heb ik al eens bekeken via Google Earth en lijken ons wel interessant:
    Sedona, Williams, Grand Canyon, Bryce Canyon, Horseshoe Bend, Antelope Canyon, ...

    Het is niet de bedoeling telkens terug te keren naar Mesa, we zoeken logies voor onderweg.

    Zijn er forumleden die ervaring hebben met dit gegeven en tips kunnen geven over personenwagen- of camperverhuurbedrijven, verblijfplaatsen (B+B - hotels - RV-parken), plaatsbezoeken, kortom alles wat maar interessant lijkt.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: 14 daagse reis Arizona - USA

    Ik kan niet direct op je vraag antwoorden....te lang geleden dat ik er nog geweest ben maar ...ik hoop dat Monument Valley ook op je lijstje staat want da's echt de moeite....ik word er nog helemaal week van.
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

    Comment


    • #3
      Re: 14 daagse reis Arizona - USA

      Antelope Canyon

      Vergeet geen statief en een redelijke groothoeklens. De Canyon is heel smal en er valt weinig licht in. Op de middag moet je nog naar ISO 800 en F4 of F2.8 wil je bewegingsonscherpte voor uit de hand genomen foto's vermijden. Dus lange sluitertijden op statief zijn aangewezen.

      Op fotografie gebied een absolute topper die naar mijn smaak al de rest dat je gaat bezoeken overtreft. Neem er wel voldoende tijd voor.
      Last edited by DigiCam; 21 september 2008, 20:06.
      DigiCam

      Comment


      • #4
        Re: 14 daagse reis Arizona - USA

        Kijk even op de blog die mijn vriendin en ik vorige jaar geschreven hebben wanner we door west-amerika reden. http://usa.stijnsimons.be Veel van de door jou genoemde plaatste hebben we bezocht.
        Voor meer info ivm autohuur enz kan je me altijd even mailen.

        Veel plezier ginder!
        Last edited by ssimons; 22 september 2008, 16:51.
        My Portfolio (like!)
        Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

        Comment


        • #5
          Re: 14 daagse reis Arizona - USA

          Antelope Canyon is heel mooi maar ook heel erg druk. Wij hebben er begin september de photo tour van Roger Ekis gedaan, het voordeel daarvan is dat je er een pak langer mag blijven dan de andere tours, en over de middag waren we daar een half uur met 8... ideaal!
          Als je het niet zitten om je statief mee te nemen: je kan er huren bij Roger Ekis.

          Horseshoe bend ligt vlakbij Page, neem je breedhoeklens mee en ga niet 's avonds want dan zit de zon recht in je lens...

          Ook vlakbij Page: Coyote Buttes (Paria Canyon) - hier krijg je heel mooie 'rotsen' in zandsteen. Nadeel: de zandsteen is er zodanig broos, dat er maar 20 personen per dag in dat park worden binnengelaten, je moet dus een permit hebben. Via de lottery ben je helaas te laat, maar je kan altidj voor een walk-in permit gaan: let wel op het uurverschil dan, Utah volgt het zomeruur, Arizona niet! (En de indianen in Arizona dan weer wel, behoorlijk ingewikkeld daar...)

          De Grand Canyon moet je uiteraard ook gezien hebben (hebben wij per helicopter gedaan).

          Ons reisverslag met enkele prentjes staat op http://kiekjeblogt.blogspot.com/
          "Ask me to show you poetry in motion, and I will show you a horse"

          www.e-horse.be

          Comment


          • #6
            Re: 14 daagse reis Arizona - USA

            Bryce was

            moet de max zijn om daar foto's te nemen met ochtend- of avondlicht

            idem voor Monument Valley
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: 14 daagse reis Arizona - USA

              Als je naar antelope canyon gaat ga dan naar Lower Antelope Canyon
              Daar mag je zonder gids in en het is er VEEL rustiger dan in Upper. Daar struikel je over de statieven en is het dringen voor een foto zonder mensen in beeld.

              In Lower Antelope hebben wij heerlijk 3 uur rondgewandeld en zijn welgeteld 5 man tegengekomen in de hele canyon. Fantastische ervaring!
              En je maakt er net zulke mooie foto's (misschien zelfs nog mooier) dan in upper
              www.turnfoto.nl

              Comment


              • #8
                Re: 14 daagse reis Arizona - USA

                Informatie hier al genoeg denk ik.

                Mijn devies aan iedereen: stel dat je in je leven slechts één keer op reis gaat, wel, doe dan het Westen van de Verenigde Staten.
                En ik denk dat weinigen die het gedaan hebben me zullen tegenspreken.
                Onvoorstelbaar wat je daar als het ware achter elke bocht aan natuurwonderen tegenkomt.

                Neem maar genoeg geheugenkaartjes mee.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: 14 daagse reis Arizona - USA

                  Ik ben lang geleden (lees tussen de lijnen 20 jaar) naar de westkust gegaan met mijn ouders als jonge tiener. Nog steeds is dat één van de meest fantastische reizen die ik gedaan heb.
                  Bryce canyon is heel mooi. Mag je absoluut niet overslaan
                  Grand Canyon was zeker ook de moeite, wij hebben nog met een klein sportvliegtuigje in de canyon zelf mogen vliegen. Wat nu spijtig genoeg niet meer mag.
                  Yellow Stone is mij ook zeer goed bijgebleven, hot water springs, beren, buffels en elanden vlak bij ons slaaphutje... (Maar een beetje uit jullie richting)


                  Wat ik me nog herinner van logies... in en dicht bij de parken moet je zeker vooraf vastleggen of je kan wel eens zonder slaapplek zitten. Op de "tussendagen" zochten we meestal zelf een motelletje.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 14 daagse reis Arizona - USA

                    Best niet met Avis je auto huren, ze hebben ons voor 800$ in 't zak gezet !
                    (ik hoop dit wel achteraf nog te kunnen recupereren... beetje klachtendiensten bellen maandag)

                    We hadden op voorhand auto geboekt via connections (omdat we zeker wouden zijn dat we een ter beschikking zouden hebben ter plaatse) en er was in de administratie van Avis iets foutgelopen dat ze niet wouden wijzigen. Hierdoor moesten we ter plekke in San Francisco een nieuw contract tekenen.

                    Anyway, auto huur je best ter plaatse, ginder duizenden auto's in voorraad, bij verschillende maatschappijen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 14 daagse reis Arizona - USA

                      mijn broer is van vandaag net terug uit amerika
                      3 weken durende rondreis
                      je kan eens een kijkje nemen op www.bartenevy.be
                      onderaan de dagpaginas staat een canonlogo als link naar zijn fotos
                      hoop dat je er mooie dingen ziet

                      Comment


                      • #12
                        Re: 14 daagse reis Arizona - USA

                        Net vanochtend geland na een tweetal weekjes in het Zuidwesten: Zion, Bryce, Lake Powel (met de Rainbow bridge), Antelope Canyon, Grand Canyon en Las Vegas. Als je details nodig hebt kan je altid mailen of een PM sturen. Ik heb ook nog een Iteragency pass voor de parken waarop één handtekeningveld van de twee niet gebruikt is - als je wil mag je die gebruiken (moet hem dan wel in steenokkerzeel kopen ophalen). spaart 80 dollar uit.
                        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                        Comment


                        • #13
                          Re: 14 daagse reis Arizona - USA

                          Zitten Kristof en Nathalie toevallig ook op dit forum? Gelieve zich even te melden met een PM bij mij ;-)

                          We zijn dit koppel tegengekomen in Zion boven op de Angels Landing en misschien zit hij hier ook op dit forum, hij trok ook met een digitale reflex, de kans is groot.

                          Nadien aan de Grand Canyon zagen we hun luisteren naar een voordracht van een gids die uitleg deed over vogels en hebben we stiekem een foto van hun genomen zonder dat ze het wisten, en willen die foto nu met hun delen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 14 daagse reis Arizona - USA

                            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            Best niet met Avis je auto huren, ze hebben ons voor 800$ in 't zak gezet !
                            (ik hoop dit wel achteraf nog te kunnen recupereren... beetje klachtendiensten bellen maandag)

                            We hadden op voorhand auto geboekt via connections (omdat we zeker wouden zijn dat we een ter beschikking zouden hebben ter plaatse) en er was in de administratie van Avis iets foutgelopen dat ze niet wouden wijzigen. Hierdoor moesten we ter plekke in San Francisco een nieuw contract tekenen.

                            Anyway, auto huur je best ter plaatse, ginder duizenden auto's in voorraad, bij verschillende maatschappijen.
                            Heb er nu toch wel niet eentje bij Avis gereserveerd... , weliswaar via hun site zelf. Meteen gegevens per mail ontvangen met totaalfactuur.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 14 daagse reis Arizona - USA

                              Oorspronkelijk geplaatst door delange Bekijk bericht
                              mijn broer is van vandaag net terug uit amerika
                              3 weken durende rondreis
                              je kan eens een kijkje nemen op www.bartenevy.be
                              onderaan de dagpaginas staat een canonlogo als link naar zijn fotos
                              hoop dat je er mooie dingen ziet
                              We hebben in grote lijnen het verhaal al gelezen... en op voorhand al van Arizona genoten!

                              Comment

                              Working...
                              X