Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

14 daagse reis Arizona - USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 14 daagse reis Arizona - USA

    Oorspronkelijk geplaatst door ssimons Bekijk bericht
    Kijk even op de blog die mijn vriendin en ik vorige jaar geschreven hebben wanner we door west-amerika reden. http://usa.stijnsimons.be Veel van de door jou genoemde plaatste hebben we bezocht.
    Voor meer info ivm autohuur enz kan je me altijd even mailen.

    Veel plezier ginder!

    Ook dit reisverhaal was voor ons leerzaam, bedankt om het te delen.

    Comment


    • #17
      Re: 14 daagse reis Arizona - USA

      Oorspronkelijk geplaatst door Amourath Bekijk bericht
      Antelope Canyon is heel mooi maar ook heel erg druk. Wij hebben er begin september de photo tour van Roger Ekis gedaan, het voordeel daarvan is dat je er een pak langer mag blijven dan de andere tours, en over de middag waren we daar een half uur met 8... ideaal!
      Als je het niet zitten om je statief mee te nemen: je kan er huren bij Roger Ekis.

      Horseshoe bend ligt vlakbij Page, neem je breedhoeklens mee en ga niet 's avonds want dan zit de zon recht in je lens...

      Ook vlakbij Page: Coyote Buttes (Paria Canyon) - hier krijg je heel mooie 'rotsen' in zandsteen. Nadeel: de zandsteen is er zodanig broos, dat er maar 20 personen per dag in dat park worden binnengelaten, je moet dus een permit hebben. Via de lottery ben je helaas te laat, maar je kan altidj voor een walk-in permit gaan: let wel op het uurverschil dan, Utah volgt het zomeruur, Arizona niet! (En de indianen in Arizona dan weer wel, behoorlijk ingewikkeld daar...)

      De Grand Canyon moet je uiteraard ook gezien hebben (hebben wij per helicopter gedaan).

      Ons reisverslag met enkele prentjes staat op http://kiekjeblogt.blogspot.com/

      Maar goed dat je 't zegt van niet 's avonds langs Horseshoe Bend te passeren...

      Comment


      • #18
        Re: 14 daagse reis Arizona - USA

        Zeker de woestijn ervaren d.m. van de volgende parken:
        - Saguaro NP nabij Tucson
        - Organ Pipe Cactus National Monument

        ... en verder ook het Painted Desert en Petrified Forest NP.

        Groetjes en goeie reis,
        Philippe
        beeldbank www.arterra.be
        persoonlijke site www.wildeyes.be
        Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

        Comment


        • #19
          Re: 14 daagse reis Arizona - USA

          Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
          Net vanochtend geland na een tweetal weekjes in het Zuidwesten: Zion, Bryce, Lake Powel (met de Rainbow bridge), Antelope Canyon, Grand Canyon en Las Vegas. Als je details nodig hebt kan je altid mailen of een PM sturen. Ik heb ook nog een Iteragency pass voor de parken waarop één handtekeningveld van de twee niet gebruikt is - als je wil mag je die gebruiken (moet hem dan wel in steenokkerzeel kopen ophalen). spaart 80 dollar uit.

          Ik denk dat we op hetzelfde vliegtuig zatten dan want ook geland op zondagochtend!!! Ik heb dezelfde tour gedaan als jou ongeveer! Yosemeti is ook machtig om door te rijden en heel divers. Bij Bryce zeker een zonsopkomst proberen meepikken op Sunrise point: prachtige kleuren (neem wel een trui mee). Antelope is mooi maar veeeel volk op 12u en moeilijk om mooie foto's te nemen, maar een statief is wel gewenst tenzij ISO 800 en F2.8. Horseshoebend is machtig (breedbeeld!!!). Je moet echt een op het randje gaan staan voor een mooie foto. Hou wel het uur in de gaten (voor 14u gaan want anders valt de schaduw in op de zijkant van de canyon). Grand Canyon moet je gezien hebben maar de verschillende vistas zijn ongeveer dezelfde. In Vegas zeker buffet gaan eten in Bellagio, Mirage,... decadent en lekker. Probeer ook een cirque du soleil mee te pikken. "O" is prachtig. Wel even melden voor de mensen die Sedona gaan bezoeken: de halve stad ligt opengebroken en de chaos is er een beetje groot. De rode rotsen zijn wel prachtig in het ochtend- en avondlicht.
          Volgend jaar ga ik opnieuw maar wil ik me vooral toeleggen op Utah. Voor meer uitleg contacteer me gerust....
          Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

          Comment


          • #20
            Re: 14 daagse reis Arizona - USA

            Oorspronkelijk geplaatst door Weirddoc Bekijk bericht
            Ik denk dat we op hetzelfde vliegtuig zatten dan want ook geland op zondagochtend!!! Ik heb dezelfde tour gedaan als jou ongeveer! Yosemeti is ook machtig om door te rijden en heel divers. Bij Bryce zeker een zonsopkomst proberen meepikken op Sunrise point: prachtige kleuren (neem wel een trui mee). Antelope is mooi maar veeeel volk op 12u en moeilijk om mooie foto's te nemen, maar een statief is wel gewenst tenzij ISO 800 en F2.8. Horseshoebend is machtig (breedbeeld!!!). Je moet echt een op het randje gaan staan voor een mooie foto. Hou wel het uur in de gaten (voor 14u gaan want anders valt de schaduw in op de zijkant van de canyon). Grand Canyon moet je gezien hebben maar de verschillende vistas zijn ongeveer dezelfde. In Vegas zeker buffet gaan eten in Bellagio, Mirage,... decadent en lekker. Probeer ook een cirque du soleil mee te pikken. "O" is prachtig. Wel even melden voor de mensen die Sedona gaan bezoeken: de halve stad ligt opengebroken en de chaos is er een beetje groot. De rode rotsen zijn wel prachtig in het ochtend- en avondlicht.
            Volgend jaar ga ik opnieuw maar wil ik me vooral toeleggen op Utah. Voor meer uitleg contacteer me gerust....

            Ziet er inderdaad naar uit dat we heel wat dezelfde plaatsen bezocht hebben. Horseshoe bend ben ik stomweg voorbijgereden en was al te ver toen ik het besefte Antelope hadden we met de fototour toch een hele tijd de canyon voor ons met maar een groepje van 8 mensen, maar met het mooiste licht was er toch veel volk. "O" zijn we ook gaan kijken en we verbleven in het Bellagio. Eerste foto's van Zion staan op het forum.
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

            Comment


            • #21
              Re: 14 daagse reis Arizona - USA

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Best niet met Avis je auto huren, ze hebben ons voor 800$ in 't zak gezet !
              (ik hoop dit wel achteraf nog te kunnen recupereren... beetje klachtendiensten bellen maandag)

              We hadden op voorhand auto geboekt via connections (omdat we zeker wouden zijn dat we een ter beschikking zouden hebben ter plaatse) en er was in de administratie van Avis iets foutgelopen dat ze niet wouden wijzigen. Hierdoor moesten we ter plekke in San Francisco een nieuw contract tekenen.

              Anyway, auto huur je best ter plaatse, ginder duizenden auto's in voorraad, bij verschillende maatschappijen.
              Dit is niet aan te raden door de serieus hoger liggende prijzen
              boeken kan best via http://www.usareisen.de


              grtz
              canon eos 400D, kitlens 18-55mm, ef-s 55-250mm 1:4-5.6 IS, statief

              Comment


              • #22
                Re: 14 daagse reis Arizona - USA

                ik ben ook net terug van daar geweest te zijn; nevada - utah - arizona - california en dan nog washington en new york.

                Een fantastische reis met een uniek stuk natuur die onze mond bijna dagelijks liet openvallen. Wij hadden de gewoonte om dan een "applaus voor de natuur" te geven.

                Voor ons waren de hoogtepunten
                - Horseshoe Bend; de ligging en het feit dat je er zo kan inspringen (er staan bv. geen hekken ofzo) maken dit een erg uniek contact met de wilde natuur. Het is bereikbaar door een heel kort wandelingetje, ook een pluspunt in de zomer. (=WARM) Je ziet het van tevoren op foto en als je er dan echt staat dan denk je dit is exact wat ik heb gezien op de foto, het was geen fotoshop, het is echt zo mooi, het is nog mooier dan dat. het is niet reusachtig groot, waardoor het niet meer vatbaar is (zoals de grand canyon dat wel is). nee dit is voor onze hersenen nog net vatbaar en dat maakt het net zo mooi.
                - Canyonlands; wij bezochten het 'Island in the Sky'-district. Uniek mooie uitzichtpunten. Toen wij er waren was de zon aan het ondergaan en was er in de verte een onweer bezig. Er ontstond een regenboog. We konden hem zien verschijnen en verdwijnen en terug verschijnen, minuut per minuut. Iedereen die er stond werd er stil van.
                - Een gans dagje autorijden kan soms zo mooi zijn, ik heb enorm genoten van volgend traject:
                vanuit bryce canyon de 12 via tropic - escalante - boulder - grover - torrey
                daar de 24 west door lyman tot aan Loa
                dan de 72 north naar fremont junction
                van daaruit de highway 50 tot aan crescent junction, dan de 191 tot in Moab.
                traject in google maps
                Gedurende het hele traject verandert het landschap voortdurend van open vlakten tot dikke bossen en bergen en terug vlaktes.Weinig verkeer daar ook, je voelt je echt tussen de lokale bevolking rondtuffen. Je kan ook de 24 east pakken en zo naar Moab, maar daar hadden we geen tijd meer voor.

                onze reisblog: http://www.rodeoooo.be , je kan hier ook onze map bekijken met afgelegde route (zowel per dag als volledig)
                mijn foto's: http://flickr.com/photos/wasco/sets/72157607838588620/

                wij hadden een toyota highlander als huurwagen en die viel 100% mee. genoeg power in de bergen en offroad. (ssst, niet vertellen ) Op een gegeven moment begon die plots vanuit het niets olie te lekken (we denken uit de schakelbak) en zijn we hem gaan vervangen bij Hertz. We kregen toen een Ford Explorer mee, dat is echt stukken minder dan die highlander: zetels en algemeen comfort een pak slechter.
                Last edited by wasco; 9 oktober 2008, 14:26.
                D5100

                Comment


                • #23
                  Re: 14 daagse reis Arizona - USA

                  Oorspronkelijk geplaatst door wasco Bekijk bericht
                  Voor ons waren de hoogtepunten
                  - Horseshoe Bend; de ligging en het feit dat je er zo kan inspringen (er staan bv. geen hekken ofzo) maken dit een erg uniek contact met de wilde natuur. Het is bereikbaar door een heel kort wandelingetje, ook een pluspunt in de zomer. (=WARM) Je ziet het van tevoren op foto en als je er dan echt staat dan denk je dit is exact wat ik heb gezien op de foto, het was geen fotoshop, het is echt zo mooi, het is nog mooier dan dat. het is niet reusachtig groot, waardoor het niet meer vatbaar is (zoals de grand canyon dat wel is). nee dit is voor onze hersenen nog net vatbaar en dat maakt het net zo mooi.
                  Ja, die Horseshoe Bend deed me wat denken aan die meander in de Semois.


                  En om eerlijk te zijn deed die Grand Canyon ons niets toen we daar toekwamen... na enkele weken door woestijn en rotsformaties te rijden, heb je het wel gezien. Als je Bryce en Zion al gezien hebt tevoren, zegt de Grand Canyon niet zoveel meer. Het is een vage grauwe massa met weinig dieptezicht.
                  Als je in de Alpen al eens een paar toppen hebt gedaan, besef je dat die valeien daar zoiezo mooier zijn, meer verschillen in natuur: bossen, sneeuw, gletsjers en rotsen. Meer dieptezicht ook.

                  Wij zijn ook nog in Flagstaff geweest (leuk om uit te gaan, toffe sfeer en saloons in het centrum, leuke gitaarwinkel) en we hebben ook het pittoreske historische Jerome, meer zuidwaards, bezocht.

                  Comment


                  • #24
                    Re: 14 daagse reis Arizona - USA

                    Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                    We hebben in grote lijnen het verhaal al gelezen... en op voorhand al van Arizona genoten!
                    Fwiw, onze reis van 2006 door de zelfde regio vind je terug onder http://fow.ask4it.be/us2006/index.html. Bloggen deden we dan nog niet, maar de dagelijkse route kan je wel terugvinden in http://fow.ask4it.be/us2006/dagboek/index.html. Hoogtepunten waren toen Bryce in de sneeuw en Zion. Tegenvaller Grand Canyon, want vol toeristen (week voor Pasen).

                    Groetjes,

                    dentis
                    EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
                    EOS 10 Glas 28-105 70-210

                    Comment


                    • #25
                      Re: 14 daagse reis Arizona - USA

                      Guys,

                      wij slijten hier onze laatste uren op Arizonian soil...

                      geweldige tijd gehad, verhaal volgt later. Eén ding is zeker, we hebben genoten!!!

                      Comment


                      • #26
                        Re: 14 daagse reis Arizona - USA

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Ja, die Horseshoe Bend deed me wat denken aan die meander in de Semois.


                        En om eerlijk te zijn deed die Grand Canyon ons niets toen we daar toekwamen... na enkele weken door woestijn en rotsformaties te rijden, heb je het wel gezien. Als je Bryce en Zion al gezien hebt tevoren, zegt de Grand Canyon niet zoveel meer. Het is een vage grauwe massa met weinig dieptezicht.

                        toch best grof vind ik ;-) de Semois en die horseshoe bend in US te vergelijken ;-)))
                        Echt wel een wereld van verschil , die prachtige kleuren ... en wij hadden dan nog niet eens ideale kleuren... en ik vond het al prachtig

                        Imagination is more important than knowledge...
                        http://www.kiekje.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: 14 daagse reis Arizona - USA

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Best niet met Avis je auto huren, ze hebben ons voor 800$ in 't zak gezet !
                          (ik hoop dit wel achteraf nog te kunnen recupereren... beetje klachtendiensten bellen maandag)

                          We hadden op voorhand auto geboekt via connections (omdat we zeker wouden zijn dat we een ter beschikking zouden hebben ter plaatse) en er was in de administratie van Avis iets foutgelopen dat ze niet wouden wijzigen. Hierdoor moesten we ter plekke in San Francisco een nieuw contract tekenen.

                          Anyway, auto huur je best ter plaatse, ginder duizenden auto's in voorraad, bij verschillende maatschappijen.
                          Intussen hebben we een jaar later het geld op onverklaarbare wijze teruggestort gekregen door Avis, zonder van hun iets te hebben gehoord. Ze zullen gezien hebben dat er in hun boekhouding iets teveel stond...

                          Comment

                          Working...
                          X