Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VW Golf Rallye, a true beauty

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • VW Golf Rallye, a true beauty

    Een goede vriend van me is de trotse eigenaar van een (vrij zeldzaam ah worden) Golf Rallye..

    Op onze jaarlijkse trip naar het VW Mekka (Wörthersee Tour) hem even getrakteerd op 'n paar kiekjes.








    Uw mening? Exif volgt nog
    Eos 350D - Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC - Canon EF 50mm F1.8 - Canon 430Ex - BG-E3 - SanDisk 1 Gig Ultra II drdesign.be

  • #2
    Re: VW Golf Rallye, a true beauty

    Ne Golf met Porsche velgen!...

    Comment


    • #3
      Re: VW Golf Rallye, a true beauty

      Foto 1 mag voor mij zo in een boekske, maar waarom al die rommel op foto 2?
      David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

      Comment


      • #4
        Re: VW Golf Rallye, a true beauty

        Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
        Foto 1 mag voor mij zo in een boekske, maar waarom al die rommel op foto 2?
        Dat vraag ik me ook af. De eerste is voor mij de enige echt geslaagde opname. Bij de derde heb je echt geen idee dat het hier zo'n VW golf betreft, daarom als ik de titel volg niet geslaagd.

        Comment


        • #5
          Re: VW Golf Rallye, a true beauty

          Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
          Ne Golf met Porsche velgen!...
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: VW Golf Rallye, a true beauty

            Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
            Ne Golf met Porsche velgen!...
            't is ni zomaar 'ne golf he

            is uniek, gaat temenens vooruit, en kan al 'ns 'ne porsche laten staan
            230 echte paardjes op de 4 wielen is fijn om es mee te spelen hoor

            zijn trouwens geen fake porsche wielen he,

            the real ****, Gemballa wielen voor de 996
            Eos 350D - Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC - Canon EF 50mm F1.8 - Canon 430Ex - BG-E3 - SanDisk 1 Gig Ultra II drdesign.be

            Comment


            • #7
              Re: VW Golf Rallye, a true beauty

              die 2de heeft wel iets.
              de VW mocht msschien nog iets schuiner gestaan hebben.
              De 3de zijn kader paser er totaal niet bij!
              www.VIMO.be - Flickr

              Comment


              • #8
                Re: VW Golf Rallye, a true beauty

                Oorspronkelijk geplaatst door stip Bekijk bericht
                zijn trouwens geen fake porsche wielen he,

                the real ****, Gemballa wielen voor de 996
                Alee ik hoor het, de wielen zijn meer waard dan den auto.

                Wat de foto's betreft, je eerste vind ik de beste, geeft een goed gevoel van snelheid.
                De tweede te veel rommel links, ik zou het wat meer gecropt hebben.
                De derde vind ik eigenlijk niet zo slecht, maar die muur op de achtergrond stoort me wat, mooier had geweest als er een horizon, een landschapke in de achtergrond was geweest.

                Comment


                • #9
                  Re: VW Golf Rallye, a true beauty

                  Golf Rallye

                  't is meer dan maar 'ne stomme Golf hoor (voor de non-believers/kenners)

                  zal morgen nog wat pics posten.

                  grt

                  Eos 350D - Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC - Canon EF 50mm F1.8 - Canon 430Ex - BG-E3 - SanDisk 1 Gig Ultra II drdesign.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: VW Golf Rallye, a true beauty

                    Toch jammer: heeft men dan een speciale Golf, steken ze er dan Porsche-velgen op. Het is een RALLY-versie, die velgen passen totaal niet bij rally. BBS velgen (veelspaaks) zouden heel wat beter geweest zijn, of een mooie Ronal Turbo velg!

                    Ik mis de zijkant van de wagen. Ik zie graag een auto in profiel, aan de voorkant alleen heb je niet zoveel.
                    Foto 1 is wel mooi, om het snelheidsgevoel op te wekken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: VW Golf Rallye, a true beauty

                      Oorspronkelijk geplaatst door straffe toebak Bekijk bericht
                      Toch jammer: heeft men dan een speciale Golf, steken ze er dan Porsche-velgen op. Het is een RALLY-versie, die velgen passen totaal niet bij rally. BBS velgen (veelspaaks) zouden heel wat beter geweest zijn, of een mooie Ronal Turbo velg!

                      Ik mis de zijkant van de wagen. Ik zie graag een auto in profiel, aan de voorkant alleen heb je niet zoveel.
                      Foto 1 is wel mooi, om het snelheidsgevoel op te wekken.
                      ik zou ook wel graag de zijkant eens zien.
                      foto 1 vind ik ook de beste, maar hij had een stukje scherper gemogen en die brug op de achtergrond mag ook weg.

                      enneh, waarom zou je geen porshe velgen onder een VW mogen zetten? er zijn toch veel mensen die sigma lenzen op hun canon gebruiken, of zelfs ne porsche motor in hun kevertje steken...
                      zolang dat hij maar goed rijdt, een mooi lawaai maakt, en er goed uitziet...
                      ik vindt het persoonlijk ne zaligen auto, en de velgen passen er goed onder. (ik neem aan dat je er niet mee aan rally doet, dus waarom zouden er echte rally velgen moeten opsteken)
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: VW Golf Rallye, a true beauty

                        Is en blijft een pracht van een wagen, de meesten kennen dit type niet, maar de kenners weten dat VW hier 5.000 exemplaren voor moeten bouwen om hem gehomologeerd te krijgen om hem in de rally in te kunnen zetten, in totaal zijn er zo'n 5.074 van gebouwd tussen 1989 en 1990. De wagen is zoals gezegt gebaseerd op een Golf 2 chassis, maar is als ik me niet vergis iets langer en heeft nodige aanpassingen ondergaan om de "syncro" kwijt te krijgen. Zelfs de motor is anders dan de gewone Golf G60, Passat 35i G60 en de Corrado G60, de Rally heeft een iets kleinere boring wat inhoud dat de motorinhoud een klein beetje kleiner is dan de "serie G60", ook de kopbouten zijn dikker. Het enige nadeel van de straatversie is dat deze ook 160pk beschikt en dus iets trager was dan de gewone Golf 2 G60, maar de Rallye had wel meer tractie en minder last van wielspin om uit de startblokken te vertrekken.

                        Wat de velgen betreft, Porsche is en blijft een CULT item voor gans de VAG groep, hierin onderscheid je je van de rest met afftermarket velgen.

                        Wat de foto's betreft, ik vind ze alle 3 top!!!
                        Last edited by Runaque; 28 april 2007, 14:01.
                        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                        Website : http://runaque.deviantart.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: VW Golf Rallye, a true beauty

                          Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                          Is en blijft een pracht van een wagen, de meesten kennen dit type niet, maar de kenners weten dat VW hier 5.000 exemplaren voor moeten bouwen om hem gehomologeerd te krijgen om hem in de rally in te kunnen zetten, in totaal zijn er zo'n 5.074 van gebouwd tussen 1989 en 1990. De wagen is zoals gezegt gebaseerd op een Golf 2 chassis, maar is als ik me niet vergis iets langer en heeft nodige aanpassingen ondergaan om de "syncro" kwijt te krijgen. Zelfs de motor is anders dan de gewone Golf G60, Passat 35i G60 en de Corrado G60, de Rally heeft een iets kleinere boring wat inhoud dat de motorinhoud een klein beetje kleiner is dan de "serie G60", ook de kopbouten zijn dikker. Het enige nadeel van de straatversie is dat deze ook 160pk beschikt en dus iets trager was dan de gewone Golf 2 G60, maar de Rallye had wel meer tractie en minder last van wielspin om uit de startblokken te vertrekken.

                          Wat de velgen betreft, Porsche is en blijft een CULT item voor gans de VAG groep, hierin onderscheid je je van de rest met afftermarket velgen.

                          Wat de foto's betreft, ik vind ze alle 3 top!!!

                          fijn om weten dat er nog mensen zijn die dit soort van "tuning" weten te appreciëren.
                          Zulke wagens hebben voor mij vééél meer dan de een of de andere verspoilerde Jap.
                          Eos 350D - Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC - Canon EF 50mm F1.8 - Canon 430Ex - BG-E3 - SanDisk 1 Gig Ultra II drdesign.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: VW Golf Rallye, a true beauty

                            #1 is inderdaad voor in een magazine te plaatsen.
                            Maar een Golf met Porsche-velgen; ik vind het toch ook maar bizar hoor. t' Is alsof je in de Mc Donalds een Big Mac-menu bestelt.... met kaviaar.

                            Comment


                            • #15
                              Re: VW Golf Rallye, a true beauty

                              Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                              Maar een Golf met Porsche-velgen;

                              en met GT3 remmen, en met Porsche interieurdelen en met ... en met ...

                              onwetendheid is geen schande
                              Eos 350D - Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC - Canon EF 50mm F1.8 - Canon 430Ex - BG-E3 - SanDisk 1 Gig Ultra II drdesign.be

                              Comment

                              Working...
                              X