Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Morgan Aeromax [UPDATE]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Morgan Aeromax [UPDATE]

    1


    2


    3


    Jammer dat je maar maximum 3 foto's mag posten...'k heb er nog zoveel die ik graag zou tonen/beoordeeld zien
    Last edited by PJH; 2 december 2009, 00:24.
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

  • #2
    Re: Morgan Aeromax

    eerste en tweede. wat een knappe bak!
    into minimal techno

    Comment


    • #3
      Re: Morgan Aeromax

      Wow, Spot van de Dag op AG !!!

      Zeer mooi.
      [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

      Comment


      • #4
        Re: Morgan Aeromax

        Ook spijtig dat je op AG maar 5 foto's kunt posten, maak morgen gewoon een part II en dan part III !
        [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

        Comment


        • #5
          Re: Morgan Aeromax

          spot van de dag mja, niet zo belangrijk gaat hem om de foto's
          I will harness all available light with super-fast aperture lenses

          Comment


          • #6
            Re: Morgan Aeromax

            Nr 1 is mijn favoriet en onder andere omdat je ook de velgen mooi belicht zijn (én zeker omdat het zwarte velgen zijn!)

            Nr 3 vind ik de minste. Standpunt te hoog en boom op achtergrond stoort naar mijn mening!

            Maar ze hebben allemaal wel een mooi contrast.
            www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

            Comment


            • #7
              Re: Morgan Aeromax

              Edit mod : Maximaal 3 foto's per topic per dag , deze zijn dan ook verwijderd.

              beetje weinig comments, ben echt opzoek naar kritiek (behalve dan dat ik eens een polarfilter moet aanschaffen)

              Misschien valt de update meer in de smaak dan
              Last edited by Hanske; 7 december 2009, 11:06.
              I will harness all available light with super-fast aperture lenses

              Comment


              • #8
                Re: Morgan Aeromax [UPDATE]

                6 Hele mooie foto's. Ik zal alleen de 2de foto van de eerste serie wat aanpassen met levels en levendigheid in PS. Voor de rest ga zo door.
                Boefje.
                Canon Eos 40D+Canon EF 70-200mm f/4L USM+Canon EF 17-40 f/4L USM+Canon Speedlite 430EX.
                http://www.nlfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Morgan Aeromax [UPDATE]

                  Schitterende foto's van een schitterende auto ! Konden we daar maar eens een ritje mee maken... Je brengt ons aan het dromen, fotograaf...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Morgan Aeromax [UPDATE]

                    de 1e, 3e en 4e doen het voor mij vanwege de kleur (ook die van de ondergrond die mooi contrasteert) Wel uitkijken met die bomen die uit het dak groeien. Die doen afbraak aan de compo.

                    Groeten, Bert
                    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                    www.bertofotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Morgan Aeromax [UPDATE]

                      Ik moet eerlijk toegeven dat ik de achterkant van deze Morgan maar niets vind, maar dat is persoonlijke smaak.

                      Je foto's hebben zowat allemaal last van de reflecties van de bomen, maar dat wist je al waarschijnlijk, foto 2 is voor mij nog altijd de beste uit de reeks, nog een PP en deze is af.

                      Verder heb je bijna op elke foto bomen die uit het dak groeien, een beetje een risico als je op een dergelijke locatie gaat werken, dit is een moderne sportwagen, zet die dan ook in een passende omgeving. Een bosrijke omgeving zoals nu is ideaal ... voor een off road of iets dergelijks, een Morgan Aeromax zet je op beton, met een strakke achtergrond, dan komt ie stukken beter uit.

                      Het achterzicht van foto 5 is de krachtigste foto uit de reeks ... waarom ? Omdat je hier de wagen niet mooi in het midden hebt staan, dat werkt niet ... zoek eens de 'Rule of thirds' op, dan begrijp je wat ik bedoel.

                      Foto 3 kan werken, maar die grote boom in de achtergrond staat te kort bij de wagen, en ofwel werk je op koplamp hoogte, ofwel vanop een ladder, nu is het een foto die rechtstaand genomen is waarschijnlijk met een wide lens (steekt geen EXIF meer in) en dat is nu net zoals we auto's altijd zien als we er voorbij lopen.

                      Heb je al eens naar mijn tutorials gekeken ?

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Morgan Aeromax [UPDATE]

                        Prachtige reeks van een schitterende mooie wagen! Knap gedaan!

                        Groetjes,
                        Ann

                        Comment


                        • #13
                          Re: Morgan Aeromax [UPDATE]

                          Knappe platen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Morgan Aeromax [UPDATE]

                            Oorspronkelijk geplaatst door Boefje Bekijk bericht
                            6 Hele mooie foto's. Ik zal alleen de 2de foto van de eerste serie wat aanpassen met levels en levendigheid in PS. Voor de rest ga zo door.
                            thanks De 2e foto is opzettelijk minder gemaakt van kleur omdat ik een wat "oudere" look wou geven aan de foto's, gezien het klassieke uiterlijk van dit scheurijzer

                            Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                            Schitterende foto's van een schitterende auto ! Konden we daar maar eens een ritje mee maken... Je brengt ons aan het dromen, fotograaf...
                            thanks rijdt best lekker ja

                            Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                            de 1e, 3e en 4e doen het voor mij vanwege de kleur (ook die van de ondergrond die mooi contrasteert) Wel uitkijken met die bomen die uit het dak groeien. Die doen afbraak aan de compo.

                            Groeten, Bert
                            thanks bomen mja... beetje moeilijk daar Maar je hebt een goed punt

                            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Ik moet eerlijk toegeven dat ik de achterkant van deze Morgan maar niets vind, maar dat is persoonlijke smaak.

                            Je foto's hebben zowat allemaal last van de reflecties van de bomen, maar dat wist je al waarschijnlijk, foto 2 is voor mij nog altijd de beste uit de reeks, nog een PP en deze is af.

                            Verder heb je bijna op elke foto bomen die uit het dak groeien, een beetje een risico als je op een dergelijke locatie gaat werken, dit is een moderne sportwagen, zet die dan ook in een passende omgeving. Een bosrijke omgeving zoals nu is ideaal ... voor een off road of iets dergelijks, een Morgan Aeromax zet je op beton, met een strakke achtergrond, dan komt ie stukken beter uit.

                            Het achterzicht van foto 5 is de krachtigste foto uit de reeks ... waarom ? Omdat je hier de wagen niet mooi in het midden hebt staan, dat werkt niet ... zoek eens de 'Rule of thirds' op, dan begrijp je wat ik bedoel.

                            Foto 3 kan werken, maar die grote boom in de achtergrond staat te kort bij de wagen, en ofwel werk je op koplamp hoogte, ofwel vanop een ladder, nu is het een foto die rechtstaand genomen is waarschijnlijk met een wide lens (steekt geen EXIF meer in) en dat is nu net zoals we auto's altijd zien als we er voorbij lopen.

                            Heb je al eens naar mijn tutorials gekeken ?

                            Mark
                            de reflecties zijn inderdaad een bitch. de wagen was net perfect gedetailed (de detailer heeft er 5 dagen aan gewerkt). dus spiegelen deed hij wel ja... bovendien was ik m'n polarisatie filter voor m'n 77mm lensjes vergeten

                            De bomen die uit het dak groeien zijn inderdaad een probleem, hoewel ik het wel vond meevallen op de meeste, behalve die 3/4e foto van bovenaf. De DOF zorgt er voor dat de bomen minder dominant zijn op de foto's met een langere focal length, dus ben ik er maar voor gegaan.

                            Nu, wat de locatie betreft geef ik je in 99,6% van de gevallen gelijk. Ik heb zelf een hekel aan wagens op gras en op een landweggetje...maar de dag dat de eigenaar had gekozen was zwaar bewolkt, dit in combinatie met een grijze wagen is niet zo leuk om contrasten te creëeren, en gezien de uitspraak: "The name of the game, is to fill the frame" wou ik niet teveel lege stukken in de foto hebben (onder de vorm van een witte lucht). Vandaar dat ik voor de herfstkleuren heb gekozen. Niet alleen bedekken de bomen de lucht, maar de herfst met z'n groen en oranje geven ook een redelijk contrast met het donkergrijs van de Aero, vandaar dus de keuze. ('t is denk ik m'n eerste wagen die ik ooit opzettelijk op iets anders dan asfalt heb gezet).

                            Foto 5 vond ik eigenlijk een beetje een twijfelgeval, ik ben er zelf niet zo tevreden over maar ik heb hem gepost om er commentaar op te krijgen, nu blijkt deze positief

                            Binnenkort ga ik weer met deze Aeromax op stap, tenminste als we eens wat beter weer krijgen. Ben van plan om dan wat betere foto's te maken. De eigenaar was in ieder geval wel dik tevreden:
                            ---->
                            Oorspronkelijk geplaatst door eigenaar
                            ziekelijke foto's.............megaMooi
                            man toch, om niet meer te werken en gewoon dat ding terug uit de stal te halen en mee naar Rovaniemi te rijden!!!!!!!!!!!!!!!!
                            hij vond ze wel tof

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                            Prachtige reeks van een schitterende mooie wagen! Knap gedaan!

                            Groetjes,
                            Ann
                            thanks

                            Oorspronkelijk geplaatst door mseg Bekijk bericht
                            Knappe platen
                            thanks







                            hier vinden jullie de rest van de foto's, voor de mensen die geinteresseerd zijn:


                            Let wel, foto's 1 2 en 3 zijn eigenlijk maar tests, zeker 3 is maar om eens te proberen, want zo'n lelijke achtergrond zou ik anders nooit fotograferen
                            I will harness all available light with super-fast aperture lenses

                            Comment


                            • #15
                              Re: Morgan Aeromax

                              Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
                              beetje weinig comments, ben echt opzoek naar kritiek (behalve dan dat ik eens een polarfilter moet aanschaffen)
                              Los daarvan kan ik er weinig aan toevoegen, prima foto's .
                              about.me/stijnv

                              Comment

                              Working...
                              X