Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Harley Davidson Iron 883

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Harley Davidson Iron 883

    Gisteren heb ik even de tijd genomen om mijn nieuwe moto op de plaat vast te leggen. Ik ben wat gaan rondrijden in het industriepark in Sint-Niklaas op zoek naar goede locaties. Van onderstaande locatie was ik eerst niet meteen tevreden omdat de poorten teveel afleiden dus ben ik op zoek gegaan naar een meer open locatie waar ik de lucht meer op de achtergrond kreeg zonder andere afleidingen.

    Uiteindelijk vind ik dit toch de beste foto uit de reeks aangezien ik de knalrode poorten meer kan laten opgaan in de achtergrond door de saturatie te verlagen



    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: Harley Davidson Iron 883

    Goede bewerking.. en mooie machine
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: Harley Davidson Iron 883

      Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
      Goede bewerking.. en mooie machine
      Merci !
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Harley Davidson Iron 883

        Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
        Goede bewerking.. en mooie machine
        Volledig mee eens.
        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

        Comment


        • #5
          Re: Harley Davidson Iron 883

          Zeer mooie foto enkel zit er veel vervorming op het beeld.
          Als ik kijk naar de poorten staan ze ook niet mooi horizontaal en zie ik een uitbolling in het midden.
          Eventueel een lenscompensatie erop zetten via Lightroom, dan kan deze plaat meteen in een Harley boekje !

          Comment


          • #6
            Re: Harley Davidson Iron 883

            Vind de moto er heel mooi op staan, de achtergrond vind ik minder, trekt veel aandacht...
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Harley Davidson Iron 883

              IK vind het een machtige machine, maar die achtergrond vind ik echt niet te doen: trekt verschrikkelijk de aandacht en bovendien scheef langs alle kanten.

              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Harley Davidson Iron 883

                Dat de achtergrond afleid, daar ben ik volledig mee mee, zal straks nog eentje posten met een iets minder afleidende achtergrond, maar helaas was dat echt moeilijk te vinden in het uurtje dat ik heb rondgereden.

                De vervorming in de achtergrond, daar volg ik niet meteen, de grootste afwijking die te zien is, is ontstaan door het niet exact gelijk zijn van beide poorten (de linkse steekt verder uit en staat dus ook dichter bij de camera) en vervormingscorrecties in Lightroom doen meer kwaad dan goed (in dit geval). Als ik de poorten wil recht krijgen door kussenvormige vervorming te verminderen, begint de moto er onnatuurlijk uit te zien...

                Als iemand wil proberen de vervormingen weg te krijgen, ga gerust je gang (en leg mij aub uit hoe het moet)
                Last edited by Matthias; 3 juli 2013, 20:50.
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Harley Davidson Iron 883

                  Het probleem aan de achtergrond is dat hij wat overbelicht is, hiervoor heb ik bovenaan een fader geplaatst.
                  Dat neemt de belichting wat weg op de achtergrond en zorgt ervoor dat de motor wat meer naar voren komt.
                  Verder heb ik de foto wat gekropt aan beide zeiden zodat je niet teveel achtergrond hebt en meer voorgrond krijgt (waar je motor staat).
                  Hierna heb ik een beeldcompensatie gedaan, de vervorming eruit gehaald. Let ook op de motor, deze is zo goed als niet vervormt.
                  Je kan ook een beeldcompensatie doen en in PS alles eruit werken maar dit kost meer tijd.

                  Beste is als de achtergrond te druk is met een laag diafragma werken (f1.8-f2.8) om het onderwerp los te maken van de achtergrond.
                  Als je hier niet de kans toe hebt moet je soms wat meer bewerken, anders een idee om een primelens aan te schaffen.
                  Minder last van vervorming, haarscherp en je kan de onderwerpen los maken of in de achtergrond verwerken.
                  Hier is mijn versie van jouw foto, scherpte is wel verloren gegaan omdat ik de RAW files niet heb.



                  PS: voorwiel zie je vervorming op maar die heb ik er niet uitgewerkt gehad. Is op deze foto zeer eenvoudig weg te werken door te clonen en de voorzijde te nemen van je originele foto.

                  Comment

                  Working...
                  X