Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En nog eentje uit Sonneberg.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] En nog eentje uit Sonneberg.




    Een gerestaureerde BR 89.6 ofte een T3 van de K.P.E.V.
    De totale herziening was in het AW (Ausbesserungs Werk) Meiningen gedaan.
    Hetzelfde AW waar de NMBS 29.013 ook volledig werd herzien.



    Bedankt voor het kijken.



    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: En nog eentje uit Sonneberg.

    Interessante registratie. Goede omzetting.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: En nog eentje uit Sonneberg.

      Registratie?
      Waarschijnlijk nog nooit een stoomlocomotief gefotografeerd?
      Duitse locomotieven zijn zwart met de fel rood onderstel (veel contrast dus).
      Het licht valt bijna nooit op het onderstel en is daardoor moeilijk te fotograferen.
      En een treinspotter wilt veel detail zien.
      Naar mijn erg bescheiden mening is dit geen registratie hoor.
      Dit klink een beetje alsof die vorm van fotografie niets inhoud, maar het is wel het tegendeel hoor.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: En nog eentje uit Sonneberg.

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Registratie?
        Waarschijnlijk nog nooit een stoomlocomotief gefotografeerd?
        Duitse locomotieven zijn zwart met de fel rood onderstel (veel contrast dus).
        Het licht valt bijna nooit op het onderstel en is daardoor moeilijk te fotograferen.
        En een treinspotter wilt veel detail zien.
        Naar mijn erg bescheiden mening is dit geen registratie hoor.
        Dit klink een beetje alsof die vorm van fotografie niets inhoud, maar het is wel het tegendeel hoor.
        Dan denk ik dat de treinpotters supercontent zullen zijn met je foto !
        Het is zo goed gedaan dat je het als niet-kenner niet ziet hoe goed het gedaan is...
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: En nog eentje uit Sonneberg.

          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          Registratie?
          Waarschijnlijk nog nooit een stoomlocomotief gefotografeerd?
          Duitse locomotieven zijn zwart met de fel rood onderstel (veel contrast dus).
          Het licht valt bijna nooit op het onderstel en is daardoor moeilijk te fotograferen.
          En een treinspotter wilt veel detail zien.
          Naar mijn erg bescheiden mening is dit geen registratie hoor.
          Dit klink een beetje alsof die vorm van fotografie niets inhoud, maar het is wel het tegendeel hoor.
          Sorry als je u hierbij al gekwetst voelt terwijl er toch ook een verschil zit in "interessante" en "goede"
          Het was positief bedoeld, maar gezien je opmerking zal ik me aanpassen in bewoordingen Red Falcon !
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: En nog eentje uit Sonneberg.

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Sorry als je u hierbij al gekwetst voelt terwijl er toch ook een verschil zit in "interessante" en "goede"
            Het was positief bedoeld, maar gezien je opmerking zal ik me aanpassen in bewoordingen Red Falcon !
            Je hebt me helemaal niet gekwetst, ik probeerde u iets wegwijs te maken in dit soort fotografie, want tot mijn eigen verbazing was het veel moeilijker dan het leek.
            Zwarte locomotieven, felle lucht en een fel rood onderstel waarbij dat onderstel door de loopplaten er bijna geen licht op viel.
            In het begin waren mijn foto's of onder- of overbelicht en daarbij verlies je snel de moed omdat het resultaat zo erg tegenviel.
            Gelukkig kwam ik Duitse treinspotters tegen die mij de goede weg hebben opgeholpen.
            Dus toch iets meer dan een registratie, niet?
            En of u het nu interessant of goed vind is uw goed recht, daar kan ik niks op zeggen.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: En nog eentje uit Sonneberg.

              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              Je hebt me helemaal niet gekwetst, ik probeerde u iets wegwijs te maken in dit soort fotografie, want tot mijn eigen verbazing was het veel moeilijker dan het leek.
              Zwarte locomotieven, felle lucht en een fel rood onderstel waarbij dat onderstel door de loopplaten er bijna geen licht op viel.
              In het begin waren mijn foto's of onder- of overbelicht en daarbij verlies je snel de moed omdat het resultaat zo erg tegenviel.
              Gelukkig kwam ik Duitse treinspotters tegen die mij de goede weg hebben opgeholpen.
              Dus toch iets meer dan een registratie, niet?
              En of u het nu interessant of goed vind is uw goed recht, daar kan ik niks op zeggen.
              Hierbij dan alles weer op het rechte pad gezet. Dank voor je antwoordt !
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment

              Working...
              X