Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer vliegtuigen gaan spotten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste keer vliegtuigen gaan spotten

    Bij deze dus mijn eerste post in showcase
    Vorige week ben ik tijdens een zonnig moment bij de luchthaven van Zaventem langs gegaan om wat vliegtuigen te fotogaferen.
    Na een beetje zoeken hadden we een plaatsje even voor een landingsbaan gevonden waar er toch wel wat te zien was.

    Jetair Fly



    Lufthansa



    Iberia



    Grtz

  • #2
    Re: Eerste keer vliegtuigen gaan spotten

    nou prima gelukt hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Eerste keer vliegtuigen gaan spotten

      Drie mooie foto's, scherpte en belichting zitten goed. Enig puntje, foto's van propellervliegtuigen komen beter uit met een wat langere sluitertijd, het risico op wat bewegingsonscherpte neemt dan wel toe, maar de beweging in de propeller is dan mooier.

      Comment


      • #4
        Re: Eerste keer vliegtuigen gaan spotten

        Goed gelukt, je had blijkbaar ook geluk met de weers-en lichtomstandigheden.

        Misschien toch, zoals Wim_76 al vermeldde je sluitertijd wat verlagen.
        Ik zie dat je op 1/1000 s gewerkt hebt met een brandpuntsafstand van 159 mm voor de prop. Je kan dus gerust nog wel gas terugnemen op de sluitertijd. Ik vrees dan echter wel voor de algemene scherpte en belichting. Je zat nu al aan diafragma 7.1 en ISO 100. Je diafragma zal dus naar rond 16 gaan bij rond de een sluitertijd van 1/200 s. Het zou kunnen dat je lens dan terug iets minder scherp gaat presteren.
        Je zal dan misschien ook een beetje moeten "pannen" met het vliegtuig mee...

        Comment


        • #5
          Re: Eerste keer vliegtuigen gaan spotten

          De eerste keer....awel ik hoop niet de laatste keer want voor de eerste keer zijn ze zeer geslaagd Bij props zal de sluitertijd toch naar beneden moeten, ik probeer bij props en heli's een sluitertijd van 1/125 tot 1/200.

          Comment


          • #6
            Re: Eerste keer vliegtuigen gaan spotten

            Mooi reeks voor mij, ik wou dat ik het kon
            BD0723BE

            Comment


            • #7
              Re: Eerste keer vliegtuigen gaan spotten

              Oorspronkelijk geplaatst door mseg Bekijk bericht
              De eerste keer....awel ik hoop niet de laatste keer want voor de eerste keer zijn ze zeer geslaagd Bij props zal de sluitertijd toch naar beneden moeten, ik probeer bij props en heli's een sluitertijd van 1/125 tot 1/200.
              Volg hier,
              je hebt bij die foto (nr 2) een sluitertijd van 1/1000 dus kan best met de helft omlaag.
              Zeker blijven verder doen, foto's zijn op en top mooi

              Comment

              Working...
              X