Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De grootste ter wereld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De grootste ter wereld

    Alleen de haven van Zeebrugge kan in België dit schip ontvangen.





    400 m lang ...............

    Toma Vecos

  • #2
    Re: De grootste ter wereld

    mooie opname, scherp en goed van kleur.
    nou alleen nog wat winst maken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: De grootste ter wereld

      Oorspronkelijk geplaatst door " J " Bekijk bericht
      Alleen de haven van Zeebrugge kan in België dit schip ontvangen.
      Ik hoop toch dat er ergens nog een andere haven is waar dit schip terecht kan, want aan transport van Zeebrugge naar Zeebrugge is niet veel te verdienen.

      Het schip heb je goed in beeld gebracht.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: De grootste ter wereld

        Oorspronkelijk geplaatst door " J " Bekijk bericht
        Alleen de haven van Zeebrugge kan in België dit schip ontvangen
        dus, blackbandit ... ? buiten belgïe ... ?

        vorige week ongeveer dezelfde foto gezien van dit schip.
        enige verschil waren enkele mensen op de voorgrond.
        heb ook gehoord dat het schip, ondanks zijn afmetingen,
        haast niet te vinden was?

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: De grootste ter wereld

          aan MM

          Het is juist dat dit schip bijna niet te vinden was.
          om erbij te graken en om het schip vanuit dit standpunt te fotograferen moest men aan de binnenkant van de oude havenmuur ( aan de buitenkant was er teveel water) over het opgespoten zand ruim meer dan 1 km verdergaan....

          Hier en daar was de grond doornat en waar de foto genomen werdt zaten wij z'on 35 cm in het drijfzand vast.
          Voordeel geen statief nodig.
          Nadeel " keppe heel kwaad " schoenen en broek oei oei....gelukkig was ik niet alleen een beginnende Nikonnist ( zoals ik ) kon mij uit die verzopen positie helpen...waarvoor nog steeds dank

          Toma Vecos

          Comment


          • #6
            Re: De grootste ter wereld

            Mooi vastgelegd. Ok je hebt er je schoenen en broek vuil voor moeten maken maar je hebt er een unieke foto bij, was nl. eerste en laatste maal dat dit schip de Zeebrugse haven aandeed.
            Hij wordt door Maersk ingezet op Rotterdam -> Singapore, maar dit schip kwam in Zeebrugge zen eerste stop doen om enkele (lees: duizendtal) containers op te halen.
            'Keep on Clicking'
            Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

            Comment


            • #7
              Re: De grootste ter wereld

              Oorspronkelijk geplaatst door " J " Bekijk bericht
              aan MM

              Het is juist dat dit schip bijna niet te vinden was.
              om erbij te graken en om het schip vanuit dit standpunt te fotograferen moest men aan de binnenkant van de oude havenmuur ( aan de buitenkant was er teveel water) over het opgespoten zand ruim meer dan 1 km verdergaan....

              Hier en daar was de grond doornat en waar de foto genomen werdt zaten wij z'on 35 cm in het drijfzand vast.
              Voordeel geen statief nodig.
              Nadeel " keppe heel kwaad " schoenen en broek oei oei....gelukkig was ik niet alleen een beginnende Nikonnist ( zoals ik ) kon mij uit die verzopen positie helpen...waarvoor nog steeds dank
              Doe van die ruim 1 km maar 2/3 af , zeker aan de foto te zien, was er ook, heb zelfs foto's van een stuk verder, geen last gehad van drijfzand , gelukkig
              Om hem te vinden moest je gewoon de weg P&O volgen en je kwam simpelweg op een parking uit die schuin tegenover de boot lag, 200 a 300m wandelen en je stond er zo goed als voor.

              Was wel vrij hilarisch eigenlijk, aan de andere kant van de haven lag er nog een iets kleiner schip ( was korter maar breder ) maar toch een serieuze kerel, velen dachten dat dit nou de grootste was


              Even imposant waren de 3 nieuwe chinese kranen die er te zien zijn, was op het moment dat ik er was bijna niet doenbaar om een deftige foto te maken wegens het harde tegenlicht...


              Leuke foto overigens mooie kleur dito scherpte !

              PS: ik heb je weggezakte laars gevonden trouwens :
              Last edited by RDB; 4 oktober 2007, 20:25.
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #8
                Re: De grootste ter wereld

                Wat zouden de afmetingen zijn van dit schip ?

                Comment


                • #9
                  Re: De grootste ter wereld

                  Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                  Wat zouden de afmetingen zijn van dit schip ?
                  397m lang, 56m breed
                  My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                  Comment


                  • #10
                    Re: De grootste ter wereld

                    De Elly wordt mee ingezet in de "AE7-westbound" route, een scheepsverbinding tussen noord-europa en het verre oosten. De Elly zit nog in haar proefperiode , uit voorzorg wordt de positie nog niet vrijgegeven .... kwestie van op tijd het dekseltje op de doofpot te kunnen leggen moest er iets fout gaan zeker?...

                    [Edit:ik bedoel eastbound...]
                    Last edited by Godi; 5 oktober 2007, 21:21.
                    Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

                    Gratis kijkplezier Coming soon

                    Comment


                    • #11
                      Re: De grootste ter wereld

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                      397m lang, 56m breed
                      Dan kan die vlotjes door de Berendrecht, bijgevolg is Zeebrugge niet de enige haven in Belgie waar dat ding kan komen

                      Comment


                      • #12
                        Re: De grootste ter wereld

                        MantaRay......

                        Met dank voor uw bemerking zo worden de berichten in de dagbladen en TV
                        eens tegengesproken.

                        Toma Vecos

                        Comment


                        • #13
                          Re: De grootste ter wereld

                          Hoi,

                          Elly maersk de grootste?


                          Hebben jullie dan nog niet naar de EMMA MAERSK gezocht?
                          Deze is ook 397m lang en zou 56.4 m breed zijn met een diepgang van 15m (volgeladen).
                          aantal teu: volgens Maersk 11.000 (met 14 ton per unit - maar dit gewicht wordt niet altijd gehaald) dus met het gemiddelde gewicht per unit zou de EMMA MAERSK iets meer dan 14.000 teu kunnen laden.

                          @mantaray: de diepgang (15m volgeladen) is te groot om Antwerpen aan te doen. Momenteel is de maximale diepgang voor Antwerpen 13.5 m.

                          Wat de foto betreft: Mooi licht, voor mij de goede hoek om een dergelijk groot schip in zijn geheel op de foto te krijgen, dus compo is goed. Scherpte is prima. De twee kleinere schepen op de voorgrond zorgen er tevens voor dat de imensiteit van de Elly Maersk goed overkomt.

                          Grtz,
                          Wilfried
                          The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De grootste ter wereld

                            Oorspronkelijk geplaatst door webwil Bekijk bericht
                            @mantaray: de diepgang (15m volgeladen) is te groot om Antwerpen aan te doen. Momenteel is de maximale diepgang voor Antwerpen 13.5 m.
                            Dat is me bekend, maar dat wil dus niet zeggen dat ie alleen in Zeebrugge kan komen.
                            Daar kwam ie nl ook leeg aan.
                            En het zou me sterk verwonderen als ie op zijn volle 13.5 weer vertrokken is.
                            Maar goed, we gaan hier wat off-topic dus ga het hierbij laten

                            Comment


                            • #15
                              Re: De grootste ter wereld

                              Met dank voor alle opmerkingen toch dit:

                              Het is juist dat de sluis in Antwerpen groot en diep genoeg is....maar dit bootje ligt te diep om er langs de Schelde naartoe te varen zo heeft men mij gezegd

                              Nu nog de andere schoen en liefst van hetzelfde merk

                              De afstand aan zee is sterk afhankelijk van ebbe en vloed..maar dit wist u wel...wij waren vroeger dan de parking tevoet door het mulle zand vertrokken, en dan nog teruggekeerd ook vandaar onze 1 km.

                              Toma Vecos

                              Comment

                              Working...
                              X