Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Alleen de haven van Zeebrugge kan in België dit schip ontvangen.
Ik hoop toch dat er ergens nog een andere haven is waar dit schip terecht kan, want aan transport van Zeebrugge naar Zeebrugge is niet veel te verdienen.
Alleen de haven van Zeebrugge kan in België dit schip ontvangen
dus, blackbandit ... ? buiten belgïe ... ?
vorige week ongeveer dezelfde foto gezien van dit schip.
enige verschil waren enkele mensen op de voorgrond.
heb ook gehoord dat het schip, ondanks zijn afmetingen,
haast niet te vinden was?
Het is juist dat dit schip bijna niet te vinden was.
om erbij te graken en om het schip vanuit dit standpunt te fotograferen moest men aan de binnenkant van de oude havenmuur ( aan de buitenkant was er teveel water) over het opgespoten zand ruim meer dan 1 km verdergaan....
Hier en daar was de grond doornat en waar de foto genomen werdt zaten wij z'on 35 cm in het drijfzand vast.
Voordeel geen statief nodig.
Nadeel " keppe heel kwaad " schoenen en broek oei oei....gelukkig was ik niet alleen een beginnende Nikonnist ( zoals ik ) kon mij uit die verzopen positie helpen...waarvoor nog steeds dank
Mooi vastgelegd. Ok je hebt er je schoenen en broek vuil voor moeten maken maar je hebt er een unieke foto bij, was nl. eerste en laatste maal dat dit schip de Zeebrugse haven aandeed.
Hij wordt door Maersk ingezet op Rotterdam -> Singapore, maar dit schip kwam in Zeebrugge zen eerste stop doen om enkele (lees: duizendtal) containers op te halen.
Het is juist dat dit schip bijna niet te vinden was.
om erbij te graken en om het schip vanuit dit standpunt te fotograferen moest men aan de binnenkant van de oude havenmuur ( aan de buitenkant was er teveel water) over het opgespoten zand ruim meer dan 1 km verdergaan....
Hier en daar was de grond doornat en waar de foto genomen werdt zaten wij z'on 35 cm in het drijfzand vast.
Voordeel geen statief nodig.
Nadeel " keppe heel kwaad " schoenen en broek oei oei....gelukkig was ik niet alleen een beginnende Nikonnist ( zoals ik ) kon mij uit die verzopen positie helpen...waarvoor nog steeds dank
Doe van die ruim 1 km maar 2/3 af , zeker aan de foto te zien, was er ook, heb zelfs foto's van een stuk verder, geen last gehad van drijfzand , gelukkig
Om hem te vinden moest je gewoon de weg P&O volgen en je kwam simpelweg op een parking uit die schuin tegenover de boot lag, 200 a 300m wandelen en je stond er zo goed als voor.
Was wel vrij hilarisch eigenlijk, aan de andere kant van de haven lag er nog een iets kleiner schip ( was korter maar breder ) maar toch een serieuze kerel, velen dachten dat dit nou de grootste was
Even imposant waren de 3 nieuwe chinese kranen die er te zien zijn, was op het moment dat ik er was bijna niet doenbaar om een deftige foto te maken wegens het harde tegenlicht...
Leuke foto overigens mooie kleur dito scherpte !
PS: ik heb je weggezakte laars gevonden trouwens :
De Elly wordt mee ingezet in de "AE7-westbound" route, een scheepsverbinding tussen noord-europa en het verre oosten. De Elly zit nog in haar proefperiode , uit voorzorg wordt de positie nog niet vrijgegeven .... kwestie van op tijd het dekseltje op de doofpot te kunnen leggen moest er iets fout gaan zeker?...
Hebben jullie dan nog niet naar de EMMA MAERSK gezocht?
Deze is ook 397m lang en zou 56.4 m breed zijn met een diepgang van 15m (volgeladen).
aantal teu: volgens Maersk 11.000 (met 14 ton per unit - maar dit gewicht wordt niet altijd gehaald) dus met het gemiddelde gewicht per unit zou de EMMA MAERSK iets meer dan 14.000 teu kunnen laden.
@mantaray: de diepgang (15m volgeladen) is te groot om Antwerpen aan te doen. Momenteel is de maximale diepgang voor Antwerpen 13.5 m.
Wat de foto betreft: Mooi licht, voor mij de goede hoek om een dergelijk groot schip in zijn geheel op de foto te krijgen, dus compo is goed. Scherpte is prima. De twee kleinere schepen op de voorgrond zorgen er tevens voor dat de imensiteit van de Elly Maersk goed overkomt.
Grtz,
Wilfried
The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.
@mantaray: de diepgang (15m volgeladen) is te groot om Antwerpen aan te doen. Momenteel is de maximale diepgang voor Antwerpen 13.5 m.
Dat is me bekend, maar dat wil dus niet zeggen dat ie alleen in Zeebrugge kan komen.
Daar kwam ie nl ook leeg aan.
En het zou me sterk verwonderen als ie op zijn volle 13.5 weer vertrokken is.
Maar goed, we gaan hier wat off-topic dus ga het hierbij laten
Het is juist dat de sluis in Antwerpen groot en diep genoeg is....maar dit bootje ligt te diep om er langs de Schelde naartoe te varen zo heeft men mij gezegd
Nu nog de andere schoen en liefst van hetzelfde merk
De afstand aan zee is sterk afhankelijk van ebbe en vloed..maar dit wist u wel...wij waren vroeger dan de parking tevoet door het mulle zand vertrokken, en dan nog teruggekeerd ook vandaar onze 1 km.
Comment