Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De A400M

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] De A400M

    Op Sanicole van dit jaar was het voor de organisatoren ook een verassing. Net voordat de officiële airshow zou starten vloog er onverwachts een A400M over, totaal niet aangekondigd. Hij was dan nog zo vrij om enkele rondjes voor het publiek tedoen.





    Oeps, da's precies niet scherp die foto. Dat dacht ik ook tot ik meer in detail (op 100%) ging kijken. En stelde ik vast dat het vliegtuig sneller vloog dan mijn sluitertijd 1/125. Dit heb ik gedaan om de beweging van de propellers te kunnen zien. Misschien de sluitertijd toch wat te traag. Daarom hieronder nog eens de foto met een uitsnede bij op 100%.




    Bedankt om te kijken en commentaar mag uiteraard altijd.
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

  • #2
    Re: De A400M

    Eerst en vooral, Sanicole is geen ideale locatie op vliegtuigen te fotograferen. (ganse dag tegenlicht)

    Een sluitertijd van 1/125 is niet slecht om een propellorvliegtuig in de lucht te fotograferen. De propellors gaan dan immers geblurd zijn.
    Een te hoge sluitertijd zou onnatuurlijke "bevroren" props gegeven.
    Alleen moet je dan het vliegtuig perfect tracken/volgen tussen het openen en sluiten van de sluiter. De zogenaamde "panning".

    Zit dit niet goed, dan krijg je een bewogen resultaat.

    Heli's en propvliegtuigen is altijd een beetje een compromis. (maar ook bij jets waar je panning op wilt toepassen)

    Ofwel ga je voor de spectaculaire panning/blur foto, waarbij je de techniek van panning al goed onder de knie moet hebben om beelden over te houden die je kan gebruiken.
    Ofwel ga je voor iets meer zekerheid op resultaat en ga je wat sneller met je sluitertijd, waarbij er minder beweging/dynamiek in je beelden zit, maar je wel veel scherpe beelden als eind resultaat hebt.
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

    Comment


    • #3
      Re: De A400M

      Deze foto is van de sunset airshow op vrijdag, dus het zat wel goed wat betreft de lichtinval.
      1/125 s is inderdaad nogal "lang", gewoonlijk fotografeer ik propellervliegtuigen op max 1/160 s maar meestal op 1/200 s wat ook nog mooie resultaten geeft.
      Een tip: fotografeer op het maximale aantal beelden per seconde, de ontspannerknop is dan veel gevoeliger waardoor je bij het afdrukken ook minder kans op bewegingsonscherpte zal hebben.
      Bij deze foto lijkt het dat je onvoldoende het toestel hebt gevolgd tijdens de vlucht.
      Mvg.
      http://www.paulvanrooy.be

      Comment


      • #4
        Re: De A400M

        Hey juppekes.

        Mijn voorgangers hebben eigenlijk alles al gezegd, dus meer kan ik daar niet aan toevoegen.
        Maar blijven proberen is de boodschap.
        Bootjes

        Comment


        • #5
          Re: De A400M

          Het toestel was wel aangekondigd ...de foto is niet echt goed gelukt....ik probeer propellers vast te leggen op 1/80 sec...

          Groeten
          Freddy
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment

          Working...
          X