Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bootje... 3 x anders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Bootje... 3 x anders






  • #2
    Re: Bootje... 3 x anders

    Mooie reeks hoor, maar ja ik ben dan ook gek op bootjes als oud zeeman zijnde.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Bootje... 3 x anders

      Deze zijn mooi gelukt, actie.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Bootje... 3 x anders

        Mooie serie, als je de blauwzweem weghaalt m.i. mooier
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Bootje... 3 x anders

          N° 1 vind ik stoer en inderdaad een ietsje blauwzweem.
          N° 3 geeft het beste een "varen op zee" gevoel weer.
          Prachtige foto's.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Bootje... 3 x anders

            Hartelijk dank voor de reacties

            Ik heb een vraagje...
            Aan deze foto-serie, heb ik niets veranderd of bewerkt.

            Hoe komt het, dat er bij iedere opname, teveel blauwzweem aanwezig is?

            Graag een antwoordje a.u.b.

            Vriendelijke groeten
            Klik-foto

            Comment


            • #7
              Re: Bootje... 3 x anders

              Ik zie eigenlijk maar een beetje kleurzweem in de eerste foto, de twee andere vallen best mee vind ik.
              Hoe het komt dat je blauwzweem hebt in je foto's, wie zal het zeggen?
              Werk je met filters?
              Staan de instellingen van je toestel wel allemaal goed?
              Dit moet je zelf uitzoeken.

              Erger vind ik het dat je foto's niet scherp zijn.
              Ik heb een groot formaat genomen en deze verscherpt in NIK en er is een zeer duidelijk verschil.

              Blauwzweem oplossen, hoe doe je dat?

              Ga met de pipet op wit of grijs staan waar een zweem zit en meet de kleur op, dit is automatisch je voorgrondkleur.
              Dupliceer nu je grondlaag (de foto dus)
              Ga nu naar "Bewerken" en in het submenu naar vullen, in het opklap venster "Vullen" kies je voor voorgrondkleur en je foto is helemaal gevuld met blauw.
              Ga nu terug naar de taakbalk ==>"Afbeelding" ==> "Aanpassingen" ==> "Negatief" en nu zie een bruine 'foto'. Geen paniek hoor rustig blijven.
              Nu gaan we naar het lagenpalet en veranderen de overvloei modus van "Normaal" naar "kleur" en zie daar, de foto is terug maar wel in sepia achtige kleuren, holy crap, geen paniek want we zijn er nog niet.
              Nu ga je naar het balkje "dekking" en brengt dat terug naar minder en kijk es aan daar verschijnt, naar gelang de stand van de dekking, de nieuwe foto zonder de minste zweem.
              Vragen graag via PM iedereen mag vragen stellen als één of ander onduidelijk is.

              Verscherpen kan op vele manieren maar ik prefereer NIK.

              Resultaat verscherpt met NIK:
              https://www.dropbox.com/s/1cqbck0xwj...f99_k.jpg?dl=0
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Bootje... 3 x anders

                Beste Red Falcon,

                Hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg (blauwzweem oplossen) en het verscherpen van één van de foto's.
                Er is, inderdaad, een duidelijk verschil.

                Ik heb op dit ogenblik geen enkele filter. Er bestaan zoveel verschillende filters, dat ik de bomen door het bos niet meer zie.
                Heb je enig idee, welke filters, ik het best zou aanschaffen (Standard uitrusting)?

                Onderaan (handtekening) kan je zien met welk materiaal ik werk.
                Bedankt voor het antwoordje.

                Vriendelijke groeten van Klik-foto.

                Comment


                • #9
                  Re: Bootje... 3 x anders

                  Ik gebruik de volgende schroeffilters op mijn lenzen ter bescherming: UV filter, Protect filter en een Circulaire polarisatie filter. Die laatste wordt zeer zelden gebruikt.
                  En verder gebruik ik drie verschillende ND Grad fliters van HAIDA ook die komen zeer zelden uit mijn tas.
                  In de jaren '70 met de analoge film gebruikte ik zeer vele filters omdat het dynamisch bereik van film niet denderend was, maar die digitale toestellen van nu doen soms teveel in mijn plaats en dan doe ik alles manueel.
                  Maar, het zit een beetje in het menu verdoken, kunt ge de kleuren van een canon aanpassen hoor.
                  Maar binnen of buiten zet ik altijd de zonnekap op, doe ik al heel mijn leven want licht meten op een grasplein of weide is soms alsof je een spiegel op grond heb gelegd, hangt beetje af hoe je staat tegenover de zon.
                  Nog vragen sir Klik, voel u vrij mij deze te stellen. Graag per PM dan wel.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bootje... 3 x anders

                    Hartelijk dank Red.
                    Volgende maal langs PM, als ik een vraagje heb.
                    't Is nog een beetje zoeken, hoe alles hier werkt, maar dat komt wel goed.

                    Vriendelijke groeten van Sir Klik, hahahaha.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bootje... 3 x anders

                      Hey juppekes.

                      Mooie reeks met de derde als beste voor mij.
                      Bootjes

                      Comment

                      Working...
                      X