Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bmw e30 m3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bmw e30 m3


    Leek me leuke locatie met de graffiti-garage als achtergrond. Wat geworden volgens u?

    Exif:
    Canon EOS 450D
    EF50mm f/1.8 II
    0.3 sec.
    f/11.0
    ISO 100
    portfolio - blog

  • #2
    Re: Bmw e30 m3

    Scherpte:
    Oogt goed, gezien je op f11 zit zal deze wel zeer goed zijn. Alleen begrijp ik niet echt waarom je f11 zou willen gebruiken, een beetje DOF is altijd leuk.

    Compositie:
    niet echt veel op aan te merken, hoewel er weinig diepte in de foto zit maar dat stoort hier eigenlijk niet zo.

    Kleur:
    Tja, zeer helder en zeer veel kleur aanwezig, het rood komt goed over en ook de uitgeklopte wielkasten accentueren de auto mooi op de foto.

    maar........
    always let the car be the star. Een foto heeft liefst 1 onderwerp, geen 2. Voor mij is de muur iets TE veel aanwezig in de foto waardoor de aandacht van de auto weg gaat. Voor autofotografie heb ik al ondervonden dat een geschikte locatie vinden zeer moeilijk is, gewoon omdat er altijd wel een storend effect is. Het is iets waar ik ook niet altijd in slaag, maar ik persoonlijk zou hem niet voor een felkleurige muur zetten als de auto zelf al een felle kleur heeft.

    voila, my 2 cents:
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

    Comment


    • #3
      Re: Bmw e30 m3

      Ik treed PJH bij, de muur valt als het ware meer op dan de wagen.
      Technisch heb ik niets aan te merken op de foto, maar qua compositie had het iets meer gemogen.
      Canon 60D / Canon 17-55mm - 2.8 / Canon 85mm - 1.8

      Comment


      • #4
        Re: Bmw e30 m3

        Een beetje DOF had de opname inderdaad ten goede gekomen.
        Zelf vind ik de lokatie wel goed zo. Alleen de kleuren van de graffiti iets naar beneden schroeven in PS. Zodat de Beemer meer los komt van de achtergrond.(samen met wat dof)
        http://fstopsandpitstops.blogspot.com/

        http://rinosnaps.blogspot.com/

        Comment


        • #5
          Re: Bmw e30 m3

          Bedankt voor de comments. Achteraf gezien zeker waar, volgende keer op letten.
          portfolio - blog

          Comment


          • #6
            Re: Bmw e30 m3

            Dit is zeker een mooi beeld als basis, maar je hebt nog enkele details over het hoofd gezien vrees ik.

            Ik denk dat je al een polar filter gebruikt hebt (de voorruit is toch mooi doorzichtig) maar de zijkant en de motorkap heeft nog te veel reflecties ... dus moet je op statief gaan werken.

            Je zet alles juist en neemt een foto met de voorruit goed zoals nu, dan eentje met de zijkant goed, dan nog eentje voor de motorkap denk ik, dus al minstens 3 shots, dan zou ik er nog eentje nemen die serieus onderbelicht is om de achtergrond donker te maken (kan ook in pp hoor) en dan eentje die de zijkant overbelicht, want dit is nu een beetje te donker ... maar ook dit kan weer in pp)

            Als je het niet erg vind wil ik wel even een PP op deze foto van pakweg 15 minuten posten ... ik heb hem even door PhotoShop gehaald en bewerkt zoals ik het zou aanpakken (als je wilt pm ik je een link naar de psd layer file ?)
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Bmw e30 m3

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Dit is zeker een mooi beeld als basis, maar je hebt nog enkele details over het hoofd gezien vrees ik.

              Ik denk dat je al een polar filter gebruikt hebt (de voorruit is toch mooi doorzichtig) maar de zijkant en de motorkap heeft nog te veel reflecties ... dus moet je op statief gaan werken.

              Je zet alles juist en neemt een foto met de voorruit goed zoals nu, dan eentje met de zijkant goed, dan nog eentje voor de motorkap denk ik, dus al minstens 3 shots, dan zou ik er nog eentje nemen die serieus onderbelicht is om de achtergrond donker te maken (kan ook in pp hoor) en dan eentje die de zijkant overbelicht, want dit is nu een beetje te donker ... maar ook dit kan weer in pp)

              Als je het niet erg vind wil ik wel even een PP op deze foto van pakweg 15 minuten posten ... ik heb hem even door PhotoShop gehaald en bewerkt zoals ik het zou aanpakken (als je wilt pm ik je een link naar de psd layer file ?)
              Foto bestaat al uit 2 verschillende foto's. Voor goed te zijn inderdaad beter minstens 3 foto's genomen, en achtergrond dan nog eens apart.

              Je mag me altijd de PSD sturen, altijd interessant om te zien. Bedankt alvast.
              portfolio - blog

              Comment


              • #8
                Re: Bmw e30 m3

                You've got PM'ed

                Je hebt al twee foto's, mag ik vragen waarom je dan niet met polar filter gedraaid hebt ? Of was de reflectie op de zijkant echt niet weg te krijgen (dat kan dus soms wel dik tegenvallen hé)

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Bmw e30 m3

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  You've got PM'ed

                  Je hebt al twee foto's, mag ik vragen waarom je dan niet met polar filter gedraaid hebt ? Of was de reflectie op de zijkant echt niet weg te krijgen (dat kan dus soms wel dik tegenvallen hé)

                  Mark
                  Was inderdaad het maximum van reflecties dat ik kon wegwerken met de polarfilter...
                  portfolio - blog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bmw e30 m3

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dequal Bekijk bericht
                    Was inderdaad het maximum van reflecties dat ik kon wegwerken met de polarfilter...
                    Tja, het enige dat je dan nog kan doen is de hoek tussen jezelf en de wagen aanpassen, maar dan gaat heel de compositie de mist in natuurlijk ... soms werkt het allemaal tegen je als autofotograaf hé
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bmw e30 m3

                      Origineel :


                      en na even door de PhotoShop molen te halen kom ik na een kwartiertje tot dit :

                      (processing met toestemming van Dequal ... PSD file iemand ? Let wel, die is 3.5Mb groot)

                      Nogal dramatisch, maar dat verwachten jullie al van mij denk ik ... ieder zijn stijl hé
                      Last edited by LamboCars; 19 juni 2011, 14:24.
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment

                      Working...
                      X