Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

-> bmw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • -> bmw

    Na lange tijd nog eens iets posten.......
    Wat flitstestjes gedaan met mijn wagen, mocht hem eigenlijk eerst eens goed gewassen hebben, al zien hij er minder vuil uit dan hij was.











    Making of


    Last edited by Alfie Junior; 16 november 2011, 10:07.

  • #2
    Re: -> bmw

    Ziet er zeker niet zo slecht uit, kan je wat meer info posten ivm je flitsopstelling?
    Sony A550 + glas

    Comment


    • #3
      Re: -> bmw

      Mooie wagen, echter niet zo goed gelukt om deze ook mooi uit te lichten.

      - Tussen de portieren heb je een donkere lijn
      - Linker achterzijde is ook veel donkerder dan de de rechterzijde.

      Heb je hier met 1 flits gewerkt en meerdere foto's gebruikt om dan te blenden?
      Of direct met meerdere flitsers?

      Comment


      • #4
        Re: -> bmw

        Oorspronkelijk geplaatst door djiezeskraaist Bekijk bericht

        - Tussen de portieren heb je een donkere lijn
        - Linker achterzijde is ook veel donkerder dan de de rechterzijde.

        Heb je hier met 1 flits gewerkt en meerdere foto's gebruikt om dan te blenden?
        Of direct met meerdere flitsers?




        Zie making of voor de werkwijze.


        Ik had echter 1 flits ter beschikking, ik was niet voorzien om deze foto te maken.
        Tussen de portieren ontbreekt inderdaad licht, da's waar.
        Linkerzijde is bewust wast donkerder dan rechter achterzijde om iets meer diepte te geven aan het beeld, ik had niet de bedoeling om de wagen vlak uit te flitsen, op die manier zie je beter de contouren in het plaatwerk.
        Ik heb echter wel een foto waar de linker achterflank ook uitgeflitst is op die manier werd de foto veel te vlak.

        gisteren nieuwe poging gedaan in de mist, ik post hem wel even komende dagen.

        Comment


        • #5
          Re: -> bmw

          parapluutje kan dit verhelpen Ik heb me er eentje aangeschaft om auto's goed te belichten, kost maar 15euro en dan nog statiefje probleem opgelost
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: -> bmw

            Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            parapluutje kan dit verhelpen Ik heb me er eentje aangeschaft om auto's goed te belichten, kost maar 15euro en dan nog statiefje probleem opgelost
            Ik heb hier een arsenaal aan statieven liggen en ook 2 paraplu's. Ik had deze toen niet bij

            Ik was zelfs niet de bedoeling om daar foto's te nemen, ik kwam eigenlijk van een andere foto opdracht.

            Comment


            • #7
              Re: -> bmw

              Ik vind het feit dat de linkerachterzijde niet belicht is ook net leuk, het geeft zoals je zegt meer diepte. Alleen de lijn tussen de portieren is jammer.
              En zoals je zelf aangeeft is de auto niet echt proper, dat zie je bij enkele details...
              Verder vind ik het een goede compositie en alles ik ook mooi in beeld gebracht met goede kleuren etc.
              Alleen zou ik je voorwiel op de tarmac willen zien staan ipv op het gras... Maar dat is misschien persoonlijke voorkeur?
              Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

              Comment


              • #8
                Re: -> bmw

                making of foto vind ik geweldig
                Canon 350D ~ Canon 50mm 1:1.8 ~ Canon 55-200mm 1:4.5-5.6 II USM ~ Canon 18-55mm kitlens ~ bezoek ook mijn fotoblog op http://blog.perrydolmans.nl

                Comment


                • #9
                  Re: -> bmw

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfie Junior Bekijk bericht
                  Ik heb hier een arsenaal aan statieven liggen en ook 2 paraplu's. Ik had deze toen niet bij

                  Ik was zelfs niet de bedoeling om daar foto's te nemen, ik kwam eigenlijk van een andere foto opdracht.
                  **** happens
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: -> bmw

                    Oorspronkelijk geplaatst door Perry76 Bekijk bericht
                    making of foto vind ik geweldig


                    Lach maar, ik heb al mijn broers mogen optrommelen daarvoor




                    **** happens


                    Inderdaaad. Ik was eigenlijk gewoon op prospectie om daar een fotoshoot te gaan doen met een Aston Martin Virage enkele dagen laten, ineens van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat foto's te maken van mijn wagen als test.

                    Comment


                    • #11
                      Re: -> bmw

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfie Junior Bekijk bericht
                      Lach maar, ik heb al mijn broers mogen optrommelen daarvoor








                      Inderdaaad. Ik was eigenlijk gewoon op prospectie om daar een fotoshoot te gaan doen met een Aston Martin Virage enkele dagen laten, ineens van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat foto's te maken van mijn wagen als test.
                      Wees blij dat je zo veel broers hebt :P Daarom zijn mijn foto's altijd onderbelicht, niet genoeg broers Maar even serieus, coole foto !!!
                      Canon 350D ~ Canon 50mm 1:1.8 ~ Canon 55-200mm 1:4.5-5.6 II USM ~ Canon 18-55mm kitlens ~ bezoek ook mijn fotoblog op http://blog.perrydolmans.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: -> bmw

                        Ik vind hem echt wel geslaagd!
                        Idd die making of, die is echt leuk!

                        Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                        Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                        Comment


                        • #13
                          Re: -> bmw

                          Idd, making of is zeer goed om te zien wat je gedaan hebt.
                          Enja, op deze manier kan je pas in de nabewerking zien waar je flist komt.
                          Vind het dus wel een goede test

                          Comment


                          • #14
                            Re: -> bmw

                            MOOIE FOTO!
                            De locatie is herkenbaar... Oostende luchthaven?
                            Sony A580 use only Sigma 12-24mm F4.5- 5.6 II DG

                            Comment


                            • #15
                              Re: -> bmw

                              tof met die making of
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment

                              Working...
                              X