Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosalon Brussel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Autosalon Brussel

    Natuurlijk zonder twijfel de Ferrari!

    Fijn te horen dat je de 40D nu hebt. Gaat wat beloven voor 2008

    Comment


    • #17
      Re: Autosalon Brussel

      Zonde van de compositie van de Ferrari.
      Daar had je echt wel de volledige reflectie in beeld moeten nemen, van zowel het logo als de wagen.
      IMO dan toch

      Ben benieuwd of dat geen véél sterkere plaat zo opleveren...
      flickr

      Comment


      • #18
        Re: Autosalon Brussel



        moest ik van u zijn, ik zou ze eens gaan tonen aan de invoerders van de respectievelijke merken
        zeker doen, eerst even wel het onderschrift in het witte kader weghalen
        Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

        Comment


        • #19
          Re: Autosalon Brussel

          Je eerste is echt een topper. Omdat er heel weinig "storende" elementen zijn kijk je alleen maar naar de auto. En dan nog met een toffe invalshoek.


          Wat me wel stoort is er dat er bij zo'n Aston ...... Lamborghini geschreven staat.. Alhoewel ik je wel begrijp....

          Groetjes
          Skitch
          Last edited by Skitch; 17 januari 2008, 22:16.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #20
            Re: Autosalon Brussel

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Ofwel ben ik dus op twee jaar tijd een stuk beter geworden, ofwel is de 40D wel degelijk beter dan de 350D die ik de vorige editie van het salon gebruikt heb.
            Mark
            Heb je ook dezelfde lens gebruikt dan 2 jaar geleden?
            Het is een prachtige reeks geworden trouwens !

            Comment


            • #21
              Re: Autosalon Brussel

              Toffe reacties, bedankt allemaal, het was niet altijd gemakkelijk om foto's te maken, maar met een beetje geduld en wat goeie wil van de bezoekers lukte het wel ... heb nog even de post aangepast met de sluitertijd en dergelijke, is misschien wel goed om te weten.

              Ik merk gewoon dat de 40D een stuk betere kleuren geeft dan de 350D, maar ik moet ook toegeven dat ik een andere lens had vorige keer, op de 350D stond de 17-85 IS terwijl ik nu de 17-55 IS 2.8 gebruikt heb, die zal er ook wel voor iets tussenzitten.

              Jullie weten dat Lamborghini mijn ding is, daarom de standaard kader rondom, kan hem misschien beter 'algemeen' maken volgende keer.

              Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
              Zonde van de compositie van de Ferrari.
              Daar had je echt wel de volledige reflectie in beeld moeten nemen, van zowel het logo als de wagen.
              IMO dan toch

              Ben benieuwd of dat geen véél sterkere plaat zo opleveren...
              Dit zou een probleem zijn ... het podium stopte namelijk zowat onderaan de crop die ik gebruikt heb, dus geen volledige reflectie van de Ferrari noch van het logo, en bijtekenen in PhotoShop was hier niet de bedoeling eerlijk gezegd, vond hem zo best goed.

              Alhoewel ik altijd bij RAW zweer zijn dit gewoon de jpg's die uit de camera kwamen, mijn versie van DxO op Mac herkent de 40D raw nog niet komt pas binnenkort uit (heb wel RAW+JPG getrokken, dus ik heb beide versies in backup) ... had natuurlijk ook ACR kunnen gebruiken maar ik had niet verwacht dat de jpg's zo goed zouden zijn, dus heb ik die maar genomen.

              Mark
              Last edited by LamboCars; 18 januari 2008, 08:33.
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #22
                Re: Autosalon Brussel

                Zeer knappe foto's! Nu een noob vraagje, waarom zet je je toestel in manueel?
                Kan je via AV ook niet voor dit diafragma kiezen en het toestel de sluitertijd laten bepalen?
                Die jpg's zijn kwalitatief zeer goed, zou ik met die lens en een 20D dezelfde kwaliteit halen? 20D is toch ook heel goed, niet?

                Mvg

                Ps; nog een vraag, wanneer is het het beste om te gaan om fotos te trekken zodat al dat volk niet voor je neus staat?
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                Comment


                • #23
                  Re: Autosalon Brussel

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  eerste de beste.
                  grt,bouk.
                  idem dito... zalige wagen en heel mooi vastgelegd...

                  hoewel de Audi een mooie auto is, loopt die toch wat verloren tussen 2 wagens van het kaliber Aston Martin en Ferrari
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #24
                    Re: Autosalon Brussel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                    Zeer knappe foto's! Nu een noob vraagje, waarom zet je je toestel in manueel?
                    Kan je via AV ook niet voor dit diafragma kiezen en het toestel de sluitertijd laten bepalen?
                    Die jpg's zijn kwalitatief zeer goed, zou ik met die lens en een 20D dezelfde kwaliteit halen? 20D is toch ook heel goed, niet?

                    Mvg

                    Ps; nog een vraag, wanneer is het het beste om te gaan om fotos te trekken zodat al dat volk niet voor je neus staat?
                    In manueel heb je volledige controle over alles, de automatische stand van Av kan er soms al eens naastzitten, en een te snelle of te trage sluitertijd kiezen, met alle gevolgen van dien. Als je het toestel in manueel zet zijn ook alle foto's van diezelfde wagen op dezelfde manier gemaakt, met Av kan er verschil insluipen als je een ander standpunt inneemt.

                    Volgens mij zal een 20D niet veel onderdoen op puur fotografisch gebied, ik denk dat je zeker dezelfde kwaliteit kan halen met dezelfde lens.

                    Nu nog foto's gaan nemen op het salon zal moeilijk worden, de piekmomenten komen er aan, ik zou 's morgens bij het openen van de deuren aan de ingang staan en direct naar de stand gaan die je het belangrijkste vind, daarna pas de rest doen. Vooral de nocturnes vergeten, dan is het over de koppen lopen heb ik gehoord.


                    Tijdens 'normale' evenementen is het vooral vroeg en wanneer ze gaan sluiten ideaal, maar op het autosalon is 'sluitingstijd' ook geen goed idee.

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Autosalon Brussel

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      In manueel heb je volledige controle over alles, de automatische stand van Av kan er soms al eens naastzitten, en een te snelle of te trage sluitertijd kiezen, met alle gevolgen van dien. Als je het toestel in manueel zet zijn ook alle foto's van diezelfde wagen op dezelfde manier gemaakt, met Av kan er verschil insluipen als je een ander standpunt inneemt....
                      Hoe kan je dan weten dat je goed zit met je sluitertijd? Je zet je diafragma en sluitertijd toch ook gewoon met de parameters van de lichtmeter in het toestel?
                      Of ben ik nu zo verkeerd?

                      Nog iets, ik kan over een 5D en een 24-105 beschikken om naar daar te gaan, maar de max opening is f4
                      Last edited by Reservoir_Dog; 18 januari 2008, 12:27.
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                      Comment


                      • #26
                        Re: Autosalon Brussel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                        Nog iets, ik kan over een 5D en een 24-105 beschikken om naar daar te gaan, maar de max opening is f4
                        daar ga je zeker mooie resultaten mee hebben... f/4 is genoeg voor op het autosalon. die wagens staan daar allemaal in een geimproviseerde showroom met genoeg sfeerlicht.

                        Je kan op de 5D gerust op ISO400 werken en dan ga je op f/4 voldoende snelle sluitertijden hebben...

                        jammer genoeg geraak ik niet op het autosalon dit jaar
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #27
                          Re: Autosalon Brussel

                          Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                          Hoe kan je dan weten dat je goed zit met je sluitertijd? Je zet je diafragma en sluitertijd toch ook gewoon met de parameters van de lichtmeter in het toestel?
                          Of ben ik nu zo verkeerd?

                          Nog iets, ik kan over een 5D en een 24-105 beschikken om naar daar te gaan, maar de max opening is f4
                          Afhankelijk van de kleur van de wagen en de omgeving moet je soms over- of onderbelichten, dat kan je in Av ook instellen, maar in Manueel is het gewoon aan 't wieltje draaien en je maakt de volgende foto. Het is allemaal digitaal, dus een foto meer of minder komt het niet op aan, je wist gewoon de minder goede.

                          Ik zou wel opletten met een andere camera te gebruiken, als je het toestel niet gewoon bent kan je soms problemen hebben, mijn eerste foto's met mijn 350D waren niet om aan te zien (kwam van de Canon G-reeks).
                          De 5D 24-105 IS combinatie is héél goed voor een autosalon, maar je moet hem gewoon zijn, zoals elke camera trouwens, de f4 is zeker te gebruiken, ik zet het diafragma meestal op 5,6 tot 8 afhankelijk van de DOF die ik wil lrijgen.

                          Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Autosalon Brussel

                            Mooie shots, geen foto's genomen van de Lamborghini's? Er stonden er nochtans twee links naast de stand van Ferrari. Ik heb het geluk gehad binnen te mogen en in de cabrio te mogen zitten (met een deftige dslr raak je bijna overal binnen).

                            Moet mijn foto's nog overzetten, ben pas zaterdag geweest.
                            Canon R | Leica Q
                            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                            [/COLOR]

                            Comment


                            • #29
                              Re: Autosalon Brussel

                              Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                              Mooie shots, geen foto's genomen van de Lamborghini's? Er stonden er nochtans twee links naast de stand van Ferrari. Ik heb het geluk gehad binnen te mogen en in de cabrio te mogen zitten (met een deftige dslr raak je bijna overal binnen).

                              Moet mijn foto's nog overzetten, ben pas zaterdag geweest.
                              natuurlijk, maar wou hier eens iets anders posten

                              Kijk hier maar even : European Motor Show Brussels

                              Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Autosalon Brussel

                                knappe reeks

                                Comment

                                Working...
                                X