Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vastgebonden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] vastgebonden

    B-350 by Dushi Beldig, on Flickr
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

  • #2
    Re: vastgebonden

    Bedankt voor het kijken.
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

    Comment


    • #3
      Re: vastgebonden

      Spijtig genoeg een opkomend fenomeen hier op BD: fotoke posten en wegwezen ... geen of amper comment geven op andere.
      Het recept om een forum ter grave te dragen. Heb daar in het verleden eens een paar opmerkingen over gemaakt maar had alleen tot gevolg dat ik de gebeten hond werd. Omgekeerde wereld maar het is wat het is en heb me voorgenomen om me daar niet druk meer over te maken maar wel die "foto posten/no comments-gasten" te negeren.

      Soit, je foto: mooie foto in al zijn eenvoud, goede lijnen en dito contrast.

      Comment


      • #4
        Re: vastgebonden

        Ik herken je probleem.
        Het is daarom dat ik regelmatig reageer op foto's van anderen.
        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

        Comment


        • #5
          Re: vastgebonden

          knappe plaat ... strak , eenvoudig en een mooi lijnenspel ......
          [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

          Comment


          • #6
            Re: vastgebonden

            knappe foto, laat me denken aan Gullivers reizen; de reus gevangen

            Comment


            • #7
              Re: vastgebonden

              Het mag iets meer zijn, het komt voor mij wat mager over.
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: vastgebonden

                Ik volg de commentaar van Lieven Lema.
                De foto zegt me eigenlijk niet veel. Misschien beter wat meer van die brug laten zien?

                Comment


                • #9
                  Re: vastgebonden

                  Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                  Spijtig genoeg een opkomend fenomeen hier op BD: fotoke posten en wegwezen ... geen of amper comment geven op andere.
                  Het recept om een forum ter grave te dragen. Heb daar in het verleden eens een paar opmerkingen over gemaakt maar had alleen tot gevolg dat ik de gebeten hond werd. Omgekeerde wereld maar het is wat het is en heb me voorgenomen om me daar niet druk meer over te maken maar wel die "foto posten/no comments-gasten" te negeren.

                  Soit, je foto: mooie foto in al zijn eenvoud, goede lijnen en dito contrast.
                  Hier wil ik dan graag wat tegengewicht aanbrengen.
                  Foto's posten is één zaak.
                  Kritiek (en dat woord is geladen en kan naar gelang al of niet met scherp zijn) is een andere zaak.
                  Iemand onderuit halen, of dat nu taal of techniek betreft, is uiteindelijk heel gemakkelijk.
                  Kritiek hoort (en dat is maar mijn invulling) gefundeerd te zijn, of dat nu door ervaring of kennis van zaken is, hoewel die twee vaak samen gaan, en kan best opbouwend zijn. Opbouwend in de zin van, je kan dit beter, anders,...
                  Als ik de zoveelste foto zie van iemand die het weigert te leren/zien, dan zwijg ik ja. Terecht, daar ben ik van overtuigd.

                  Als ik jouw commentaar lees, dan denk ik spontaan aan Wim Helsen zijn slijmslak. Goede lijnen en dito contrast. Wat ga je anders verwachten van zo'n betonnen brug met kabels.

                  Een origineel standpunt had gekund, en breder zicht, een inwerking op de omgeving, symmetrie, werken uit de hoeken, of wie weet, iets nieuw? Controverse?

                  Het recept om een forum ten grave te dragen bestaat trouwens niet, er is altijd wel iemand die tegen jouw schenen wil stampen om je wakker te maken, en wakker te blijven. En die smiley staat er vol overtuiging.
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: vastgebonden

                    Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                    Spijtig genoeg een opkomend fenomeen hier op BD: fotoke posten en wegwezen ... geen of amper comment geven op andere.
                    Het recept om een forum ter grave te dragen. Heb daar in het verleden eens een paar opmerkingen over gemaakt maar had alleen tot gevolg dat ik de gebeten hond werd. Omgekeerde wereld maar het is wat het is en heb me voorgenomen om me daar niet druk meer over te maken maar wel die "foto posten/no comments-gasten" te negeren.

                    Soit, je foto: mooie foto in al zijn eenvoud, goede lijnen en dito contrast.
                    Oh ja, en ik schrijf in mijn naam, geen schild nodig.
                    ...leeg...

                    Comment


                    • #11
                      Re: vastgebonden

                      Ik heb niet altijd zin of tijd om échte commentaar te geven op foto's. Enkel foto's die me op een of andere manier aanspreken, bekijk ik wat langer, en als ik dan denk dat iets nog wat beter kan of als ik écht onder de indruk ben, zal ik dat neerschrijven. Er worden veel goede foto's gepost, maar die er (voor mij persoonlijk dan) onvoldoende uitspringen om te gaan bespreken. Daarom zou het misschien een pluspunt zijn, mocht er een vakje zijn waar je gewoon punten kunt geven op 10 bv. Heb dat vroeger nog al eens gesuggereerd maar geen verder gevolg op gezien. Ik was ooit dressuurrechter in de paardendressuur, en daar bestaat een duidelijke lijst van beoordelingen per cijfer. Op cijfers onder de 5 was het verplicht om te zeggen waarom. Hier zijn dus veel foto's die bv. een 7 of meer verdienen, dan zou het voor de TS een meerwaarde zijn om te kunnen zien hoe zijn foto onthaald werd, ook als er geen commentaar op komt. En het is veel gemakkelijker om snel een cijfer in te vullen dan een commentaar te formuleren. Zo zouden er veel meer reacties kunnen gegeven worden, zonder dat de kijker er veel tijd in moet steken. Ik bekijk dit forum als een fototentoonstelling. Bij sommige foto's blijf je staan, bij andere niet. Maar als je een lijst bij je hebt, is het een kleine moeite om voor de meeste foto's een kwotering te geven, zodat de fotograaf toch een idee heeft wat de kijker ervan vond.
                      En met mekaar in discussie gaan, kan leuk zijn, maar iedereen heeft recht op zijn mening en moet niet bij voorbaat afgeschrikt worden om opmerkingen te geven. Het is al moeilijk genoeg om commentaar te krijgen op een geposte foto.
                      On topic nu: deze foto is correct, maar inderdaad ik voel geen spanning, geen emotie. Een 6 of hoogstens een 7 zou hier mijn score zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: vastgebonden

                        Voor mij een boeiend gesprek n.a.v. een foto die ik zelf de moeite vond om te laten zien, zonder er eeuwigheidswaarde aan toe te kennen.
                        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                        Comment


                        • #13
                          Re: vastgebonden

                          Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                          Ik heb niet altijd zin of tijd om échte commentaar te geven op foto's. Enkel foto's die me op een of andere manier aanspreken, bekijk ik wat langer, en als ik dan denk dat iets nog wat beter kan of als ik écht onder de indruk ben, zal ik dat neerschrijven. Er worden veel goede foto's gepost, maar die er (voor mij persoonlijk dan) onvoldoende uitspringen om te gaan bespreken. Daarom zou het misschien een pluspunt zijn, mocht er een vakje zijn waar je gewoon punten kunt geven op 10 bv. Heb dat vroeger nog al eens gesuggereerd maar geen verder gevolg op gezien. Ik was ooit dressuurrechter in de paardendressuur, en daar bestaat een duidelijke lijst van beoordelingen per cijfer. Op cijfers onder de 5 was het verplicht om te zeggen waarom. Hier zijn dus veel foto's die bv. een 7 of meer verdienen, dan zou het voor de TS een meerwaarde zijn om te kunnen zien hoe zijn foto onthaald werd, ook als er geen commentaar op komt. En het is veel gemakkelijker om snel een cijfer in te vullen dan een commentaar te formuleren. Zo zouden er veel meer reacties kunnen gegeven worden, zonder dat de kijker er veel tijd in moet steken. Ik bekijk dit forum als een fototentoonstelling. Bij sommige foto's blijf je staan, bij andere niet. Maar als je een lijst bij je hebt, is het een kleine moeite om voor de meeste foto's een kwotering te geven, zodat de fotograaf toch een idee heeft wat de kijker ervan vond.
                          En met mekaar in discussie gaan, kan leuk zijn, maar iedereen heeft recht op zijn mening en moet niet bij voorbaat afgeschrikt worden om opmerkingen te geven. Het is al moeilijk genoeg om commentaar te krijgen op een geposte foto.
                          On topic nu: deze foto is correct, maar inderdaad ik voel geen spanning, geen emotie. Een 6 of hoogstens een 7 zou hier mijn score zijn.
                          Ik vind dit geen slecht idee.
                          Misschien zou het systeem van de BD Challenge (met sterretjes) kunnen veralgemeend worden?
                          grts,
                          Raf.

                          Comment


                          • #14
                            Re: vastgebonden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
                            Voor mij een boeiend gesprek n.a.v. een foto die ik zelf de moeite vond om te laten zien, zonder er eeuwigheidswaarde aan toe te kennen.
                            De harp inspireerde tot filosofische ontboezemingen :-))
                            OT: goed werk
                            Vriendelijke groet, laGrange
                            http://lagrange.1x.com
                            "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                            Comment


                            • #15
                              Re: vastgebonden

                              best wel knappe plaat alleen ging ik meer in beeld gebracht hebben ...een paar stappen achteruit mss en de lijnen blijven volgen vanuit de rechterbenedenhoek ... ... jammer zo ..
                              [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

                              Comment

                              Working...
                              X