Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweemaal Londen in zwartwit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweemaal Londen in zwartwit




    Ben héél benieuwd naar oordelen en sta open voor kritiek, wees keihard als je wilt!
    The Tate Modern is een museum vol moderne kunst, waaronder ook fotografie.
    Ik wilde het museum zèlf eens tot onderwerp maken waarin vooral de gigantische open ruimtes een rol spelen.
    Hoop dat het geluk is in deze opname van de mezzanine verdieping genomen door het glas van de 4e verdieping.

    Door de grijze regenachtige dag en de slechte binnenverlichting heb ik van de ISO6400 nood maar een deugd gemaakt en de onstane ruis nog eens een extra zetje gegeven in de nabewerking.
    Bewerking was met de zwartwit film profielen van Digikam (digikam.org) en daarna nog wat perspectiefcorrectie om de vlakverdeling mooi recht te krijgen.
    De "barcode" streepjes zaten in het raam waardoor ik naar beneden fotografeerde en ik vond ze een wezenlijke toevoeging, nèt als de mensen die toevallig net voorbijliepen.



    Tate Modern by newmikey, on Flickr



    Het glazen plafond van het Doubletree Hilton op Tower Hill en de aan vier zijden oprijzende 12 verdiepingen van dit hotel gaven diepte aan de geometrische structuur van de plafondconstructie en de verlichting. Bewerking als hierboven met Digikam.



    Beyond the light by newmikey, on Flickr




    Last edited by Red Falcon; 10 januari 2015, 00:12.

  • #2
    Re: Tweemaal Londen in zwartwit

    Keihard, nee, maar toch wel kritisch.
    Je eerste foto is wat vertrokken qua perspectief, maar de compo valt mee. Lelijke ruis, maar dat heb je blijkbaar graag. En de Tate Modern is natuurlijk vrij somber.

    De tweede heeft een pak tonvorming. Lens?

    Beide foto's hebben geen exif, dus dat is moeilijk helpen, maar dat kan je nog aanvullen.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Tweemaal Londen in zwartwit

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
      Keihard, nee, maar toch wel kritisch.
      Je eerste foto is wat vertrokken qua perspectief, maar de compo valt mee. Lelijke ruis, maar dat heb je blijkbaar graag. En de Tate Modern is natuurlijk vrij somber.
      Ten eerste uiteraard dank voor de reactie! Heb nog eens even gekeken en je hebt gelijk, zij het dat het minimaal is. Veroorzaakt door het feit dat ik uiteraard schuin naar beneden schoot door een glazen ruit heen. Zal nog eens millimeter voor millimeter nalopen of ik het nog ietrs kan verbeteren.
      EXIF was:
      GPS Latitude : 51deg 30.44536'
      GPS Longitude : 0deg 5.99250'
      Date and Time : 2015:01:08 11:30:21
      Software : GR Firmware Ver 04.00
      Aperture : F6.3
      Exposure Program : Aperture priority
      Exposure Time : 1/80 s
      Focal Length : 18.3 mm
      Focal Length In 35mm Film : 47.0 mm
      ISO Speed Ratings : 6400
      Metering Mode : Multi-segment
      Sharpness : Normal
      White Balance : Auto


      De tweede heeft een pak tonvorming. Lens?

      Beide foto's hebben geen exif, dus dat is moeilijk helpen, maar dat kan je nog aanvullen.
      Gek genoeg is het hier niet de lens, de GR vervormt bijzonder weinig. Het is het dak zèlf dat een koepelvorm heeft waarvan je hier alleen het centrale (=hoogste) gedeelte ziet. Ben het met je eens dat het er als lensvervorming uitziet. Zal een kijken of ik niet een fake lensprofiel kan aanmaken om de boel toch (onnatuurlijk) recht te trekken.

      EXIF:
      GPS Latitude : 51deg 30.55891'
      GPS Longitude : 0deg 4.65163'
      Date and Time : 2015:01:06 14:04:28
      Manufacturer : RICOH IMAGING COMPANY, LTD.
      Model : GR
      Aperture : F7.2
      Exposure Program : Aperture priority
      Exposure Time : 1/80 s
      Focal Length : 18.3 mm
      Focal Length In 35mm Film : 28.0 mm
      ISO Speed Ratings : 250
      Metering Mode : Multi-segment
      White Balance : Auto



      Nogmaals dank voor je reactie!

      Comment


      • #4
        Re: Tweemaal Londen in zwartwit

        de ruis ??? al dan niet door iso of effect, daar heb je altijd voor en tegenstanders van. in dit geval kan je er mee weg door het onderwerp. voorkeur gaat naar de eerste. maar ook de tweede intrigeert als ik er langer naar kijk.
        gr, JOHAN , nikon D90, D7100

        Comment


        • #5
          Re: Tweemaal Londen in zwartwit

          Die eerste is mijn favoriet maar daarin zouden alle rechte lijnen inderdaad perfect horizontaal of vertikaal moeten lopen. De minste fout valt in zo'n geometrische compositie direct op. Wel een sterk beeld
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: Tweemaal Londen in zwartwit

            De eerste is een knappe.
            Er zullen voor- en tegenstanders zijn en normaal be ik ook geen voorstander van zwaar bewerkte foto's, maar bij deze stoort het niet.

            Comment


            • #7
              Re: Tweemaal Londen in zwartwit

              Vind het raar dat geen moderator je op de vingers heeft getikt om het posten van twee foto's in de showcase thread... Je zult onder hun radar zijn geslopen.

              De tweede vind ik niet speciaals, maar de ton-vervorming stoort mij daar in ieder geval niet.

              De eerste sprak me wel ineens aan, het enigste dat ik daar vind is dat alles afspeelt in de linker beneden hoek. Ik had liever mensen gezien in de rechterbovenhoek en dan nog liefst naar de trap wandelend.
              Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

              Comment


              • #8
                Re: Tweemaal Londen in zwartwit

                De eerste vind ik de mooiste door zijn compo en daar waar ik normaal gezien een hekel heb aan ruis, vind ik het hier niet storen. Het lijnenspel zou ik corrigeren.
                https://www.behance.net/Lynx1966

                Comment

                Working...
                X