Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Recht en rond.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Recht en rond.

    Weet geen goede titel....

    Photography is a way to see the world in detail.
    Fotograaf op rust


  • #2
    Re: Recht en rond.

    mooie diagonalen
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Recht en rond.

      Je titel is ok hoor, recht en rond dekt de lading.
      Mooie foto, mooie bewerking (pas op voor moiré, als je zo ver gaat), leuke toning, dus voor mij zit dit helemaal goed.

      ps: hou niet van handtekening, maar dat is uiteindelijk bijzaak, oh ja beetje branding te zien, zie moiré
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Recht en rond.

        Ja die moiré heb ik altijd last met Z/W foto's, en weet niet echt hoe dit te vermijden.
        Photography is a way to see the world in detail.
        Fotograaf op rust

        Comment


        • #5
          Re: Recht en rond.

          Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
          Ja die moiré heb ik altijd last met Z/W foto's, en weet niet echt hoe dit te vermijden.
          Wat gebruik je om om te zetten naar zw/w? Waarschijnlijk is het daar te zoeken, en de manier van verscherpen vooraleer te posten natuurlijk.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Recht en rond.

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
            Wat gebruik je om om te zetten naar zw/w? Waarschijnlijk is het daar te zoeken, en de manier van verscherpen vooraleer te posten natuurlijk.
            Valt te zien, de ene keer gewoon in LR, andere keer in silver efex pro. en het verkleinen doe ik in twee stappen, eerst van de RAW grootte naar 1800 px en dan naar 950px en dan word de witte rand er rond gezet.
            en het verscherpen word gedaan met Unsharp mask ook twee maal eerste maal met 150% en pixel 0.5 en daarna 80% en pixel 0.3. dat is allemaal opgenomen met een action. De RAW file verscherp ik niet in LR. de verkleining en nascherping word in PS gedaan voor op het net. het opslaan word met opslaan voor web gedaan, kwaliteit max en bicubic smoother.
            Photography is a way to see the world in detail.
            Fotograaf op rust

            Comment


            • #7
              Re: Recht en rond.

              Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
              Valt te zien, de ene keer gewoon in LR, andere keer in silver efex pro. en het verkleinen doe ik in twee stappen, eerst van de RAW grootte naar 1800 px en dan naar 950px en dan word de witte rand er rond gezet.
              en het verscherpen word gedaan met Unsharp mask ook twee maal eerste maal met 150% en pixel 0.5 en daarna 80% en pixel 0.3. dat is allemaal opgenomen met een action. De RAW file verscherp ik niet in LR. de verkleining en nascherping word in PS gedaan voor op het net. het opslaan word met opslaan voor web gedaan, kwaliteit max en bicubic smoother.
              Ik denk dat je de workflow even moet herzien, Unsharp mask is PS, Silver Efex Pro, is al een TIFF en daar nog van alles op toepassen is eigenlijk een paar stappen te ver. Zoek het eenvoudiger (niet dat PS of SEP niet kunnen, die gebruik ik ook). Teveel weg en weer tussen toepassingen is volgens mij nefast voor de kwaliteit.
              Om het eenvoudig te zeggen, als je tot een resultaat komt dat je bevalt, herbegin dan eens van RAW naar wat je wil in minder stappen, dat levert meestal meer kwaliteit op.
              ...leeg...

              Comment

              Working...
              X