Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oosteroever Oostende by night

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Oosteroever Oostende by night

    Beste kijkers,

    Dit is mijn eerste nachtopname met m'n Nikon Z6 II. Ik was positief verrast: deze foto kwam quasi zo uit mijn camera. Ik lichtte enkel het zwartste zwart wat op en deed een lenscorrectie (ik ben een ACDSee Photo Studio-adept). Ik probeerde de ster (blauwe lichtvlek bovenaan het gebouw in aanbouw) er beter uit te krijgen maar vergat een RAW-bestand te maken. Vanuit de JPG lukt het niet meer.

    [url=https://flic.kr/p/2kmvVAz]
    by Riho, on Flickr

    Groeten,

    Riho.
    Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
    Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

  • #2
    Re: Oosteroever Oostende by night

    Mooi dat je die wolken nog kan onderscheiden in de lucht.
    Dat blauwe licht geef je zelf al aan, maar vind het ook jammer dat die vuurtoren vlak tegen de rand staat.
    Ken de locatie niet goed genoeg maar zou geprobeerd hebben die meer ruimte te geven ipv die felle lamp rechts in beeld.
    Zal zeker een top toestel zijn!

    Grtz Gert
    Feedback is the breakfast of the champion

    website

    Comment


    • #3
      Re: Oosteroever Oostende by night

      Hoi Gert,

      Bedankt voor je tips. Links van de vuurtoren is voor het ogenblik een donkere bouwwerf en nog eens er naast oude loodsen verlicht met oranje natruimlampen, vandaar dat ik zo gekadreed heb dat ze niet in beeld kwamen.

      Het is een heel interessante site die zwaar aan het verandereren is door de hoogbouw. Ik nam er 15 jaar terug op dezelde plaats een foto en enkel de vuurtoren, het water en de brug zijn gebleven.

      Groetjes,

      Riho
      Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
      Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

      Comment


      • #4
        Re: Oosteroever Oostende by night

        Jammer dat je de hooglichten niet een beetje kunt temperen maar het is toch een prachtige heldere en erg informatieve foto. Knap gemaakt!
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Oosteroever Oostende by night

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Jammer dat je de hooglichten niet een beetje kunt temperen maar het is toch een prachtige heldere en erg informatieve foto. Knap gemaakt!
          Ik ben ook van deze mening
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

          Comment


          • #6
            Re: Oosteroever Oostende by night

            volg mijn voorgangers .. jammer van die "uitgebeten" plek op dat gebouw .... maja het is wat het is en niettegenstaande een nice pic ...
            [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

            Comment


            • #7
              Re: Oosteroever Oostende by night

              gelukkig is overal in de donkere partijen nog detail te zien waardoor het een zeer mooi beeld blijft. Misschien volgende keer toch wat vroeger op stap gaan.
              De vuurtoren is inderdaad wat vervormd voor de mensen die hem kennen. Knap dat je de lichtstraal nog mee had.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #8
                Re: Oosteroever Oostende by night

                Hallo Allen,

                Kon ik met één opname ervoor gezorgd hebben dat ik geen "uitgebeten" plek had op het gebouw? Ik vermoed dat dit onmogelijk was omdat het dynamisch bereik van de sensor niet groot genoeg is ... of ben ik fout?
                Ik wil bijleren hé
                Indien ik de opname wil hermaken kan ik dit wellicht oplossen via bracketing en door de opnames dan te combineren. Klopt dat?

                Groeten,

                Riho
                Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                Comment


                • #9
                  Re: Oosteroever Oostende by night

                  Met 1 foto zal het inderdaad moeilijk zijn. Een RAW bestand zal al veel helpen, maar waarschijnlijk nog niet voldoende zijn.
                  Verder zeker een mooie foto.
                  https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oosteroever Oostende by night

                    Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
                    Hallo Allen,

                    Kon ik met één opname ervoor gezorgd hebben dat ik geen "uitgebeten" plek had op het gebouw? Ik vermoed dat dit onmogelijk was omdat het dynamisch bereik van de sensor niet groot genoeg is ... of ben ik fout?
                    Ik wil bijleren hé
                    Indien ik de opname wil hermaken kan ik dit wellicht oplossen via bracketing en door de opnames dan te combineren. Klopt dat?

                    Groeten,

                    Riho
                    wel, daarom mijn voorstel om vroeger op de avond op stap te gaan omdat dan nog strooilicht aanwezig is en de lucht- en schaduwpartijen dan nog niet zo donker waardoor het verschil tussen de kunstlichtkanonnen en donkerte minder groot is. Indien onvoldoende kan je in postproductie het verschil desnoods wat vergroten. Maar HDR is natuurlijk ook een optie alhoewel een lage snelheid hier wel voor wazige bootjes zou kunnen zorgen.
                    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oosteroever Oostende by night

                      Bedankt CMM voor de goede tips!
                      Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                      Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                      Comment

                      Working...
                      X