Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

off the starting blocks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] off the starting blocks

    Deze wist ik echt niet waar te plaatsen...
    de bedoeling ter plaatse was dat ikzelf voor de pijl op een of andere manier ging staan,
    domweg timer vergeten aanpassen dus camera begon al voordat ik er was!
    eenmaal thuis op groot scherm vond ikzelf net de dynamiek van dit beeld leukst

    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: off the starting blocks

    Geweldig beeld met een hoop creativiteit!
    Juist daarom zou ik iets meer aandacht besteden aan de afwerking:
    - lantaarnpalen netjes recht zetten
    - paal uit schouder verwijderen
    - nog mooiere contrastbeheersing
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

    Comment


    • #3
      Re: off the starting blocks

      Zeer mooi beeld!
      Ik sluit me aan bij Dushi.
      De paal uit de schouder krijg je makkelijk weg in Photoshop met Content Aware.
      Website - Facebook - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: off the starting blocks

        Niks wegclonen, je cloont er de ziel van het beeld mee weg: dit is een toevalstreffer en moet m.i. zo blijven: een toppertje !

        Comment


        • #5
          Re: off the starting blocks

          Hier hoort geen recht zetten bij. Als je de palen wil recht zetten moet je ook aan het gebouw er naast prutsen en dan is het einde niet in zicht.
          Ook het contrast zit hier goed.
          Klein voorbehoud bij de paal uit de schouder. Ik zou er toch maar afblijven, het verstoort de symmetrie met de palen aan de andere zijde.
          Vind ik een sterk beeld :-)
          Vriendelijke groet, laGrange
          http://lagrange.1x.com
          "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

          Comment


          • #6
            Re: off the starting blocks

            Ik vind het een sterk beeld ik zou niks doen aan de omgeving de symmetrie van de palen zou onderbroken worden. Contrast zit toch echt wel goed, zeker een zonnige dag rond de middag. En een groothoek is nu eenmaal een groothoek.

            Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: off the starting blocks

              Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
              Niks wegclonen, je cloont er de ziel van het beeld mee weg: dit is een toevalstreffer en moet m.i. zo blijven: een toppertje !
              De ziel van het beeld?
              "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

              Comment


              • #8
                Re: off the starting blocks

                Yep, de ziel van een beeld!

                Het overgrote deel van de foto sluit mooi op elkaar aan....het kader, de hoek, de compo, het licht, contrast, de timing. Het kleinere deel van de foto verstoort het evenwicht, of het onderwerp is overweldigend
                De foto lijkt vreemd of onvolledig, zodat het een beetje stoort. De foto lijkt onaf. De ziel van het beeld.
                My Website : http://www.ineedair.org
                Music / Painting / Motion Graphics / Image
                Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                Comment


                • #9
                  Re: off the starting blocks

                  Beter dat ik mijn versie van deze mooie foto niet laat zien,
                  maar ik ben een te eenvoudige ziel om een storend danwel vreemd element (een lantaarnpaal die uit een hoofd komt) te ervaren als de ziel van het beeld.
                  Voor mij nog steeds een zeer creatieve en boeiende foto die een aanvullende bewerking heel goed aan kan.
                  "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                  Comment


                  • #10
                    Re: off the starting blocks

                    Kan me goed bij alle commentaren aansluiten

                    Comment


                    • #11
                      Re: off the starting blocks

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
                      Beter dat ik mijn versie van deze mooie foto niet laat zien,
                      maar ik ben een te eenvoudige ziel om een storend danwel vreemd element (een lantaarnpaal die uit een hoofd komt) te ervaren als de ziel van het beeld.
                      Voor mij nog steeds een zeer creatieve en boeiende foto die een aanvullende bewerking heel goed aan kan.
                      De ene ziel is de andere niet :-)
                      ... en by the way ... is de auteur vragende partij om hier een andere versie van te zien?
                      Vriendelijke groet, laGrange
                      http://lagrange.1x.com
                      "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                      Comment


                      • #12
                        Re: off the starting blocks

                        Ik denk dat Lagrange het hier volledig heeft opgesomd.
                        Laten zoals het is: de vervorming stoort helemaal niet, in tegendeel ze versterkt het zicht naar het vluchtpunt.
                        De "paal uit zijn schouder" is niet van aard dat je er een vreemd gevoel van krijgt want je hersenen verwachten die daar gezien de symmetrie met de andere kant.
                        Contrasten zijn zeer goed ... kortom een prachtige foto en nog maar eens een bewijs dat je eerste gedacht (compositie) lang niet altijd het beste is.
                        En ook al zei je zelf dat er wat meeval/accident mee gemoeid was is het resultaat knap en je keuze om deze te plaatsen de goede.

                        Comment


                        • #13
                          Re: off the starting blocks

                          Ja ik heb de discussie idd beetje gadegeslagen eerst,
                          De vervorming weghalen zou het beeld rijp voor de vuilbak maken in mijn ogen, het is net dat wat hier de dynamiek maakt

                          Over het paaltje aan mijn hoofd is het idd 50/50, normaal haal je dat weg, maar hier helpt het de compo dus gaan we dat zo laten

                          Bedankt iedereen, leuk dat het wat teweegbrengt en er mag al eens een discussiepunt zijn nietwaar!

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment

                          Working...
                          X