Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maastricht: dominikanerkerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maastricht: dominikanerkerk

    De kerk kreeg een nieuwe functie als boekenwinkel. Het was een drukte van jewelste op zaterdagmiddag , niet makkelijk om de rust van de ruimte te vatten op dat moment.
    Hierbij toch enkele vruchten van het zenuwachtig schuifelen tussen de massa:








    Een eindje verderop ligt het heerlijk rustige kruisherenhotel, eveneens een kerk met nieuwe functie. De vreemde inkom en portier aan de deur blijken een hoge drempel voor veel mensen. Je kan er nogthans gewoon iets drinken aan de gezellige bar.
    De oogst van deze reeks post ik dit weekend.

    Smt.
    Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

  • #2
    Re: Maastricht: dominikanerkerk

    Drie mooi belichte foto's. Mooi van kleur en mooi schep.
    Toch geeft het een raar gevoel om dit alles in een zo mooie kerk te zien.
    Even naar de kerk om een boek te kopen. Het klinkt zo raar.
    Nikon D300s met nog wat glas en attributen
    Foto Lucky

    Comment


    • #3
      Re: Maastricht: dominikanerkerk

      Geslaagde reeks, heb er een paar maanden geleden ook wat foto's gemaakt, ook in het Kruisherenhotel, idd de moeite waard.
      Groetjes Christianne
      Christianne's fotoweb
      BD0243nl

      Comment


      • #4
        Re: Maastricht: dominikanerkerk

        Tja, bij die titel had ik iets helemaal anders verwacht. Je hebt me in heel positieve zin verrast. Knappe reeks hoor.
        SITE: http://www.xraypictures.be
        FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

        Comment


        • #5
          Re: Maastricht: dominikanerkerk

          Is wel een heel aardige manier om opnieuw wat volk naar de kerk te lokken!

          Comment


          • #6
            Re: Maastricht: dominikanerkerk

            Prachtig vastgelegd, ook de details op de zodering.
            Ben er een paar maanden geleden bij toeval op gestoten. Ik had toen niet veel tijd, maar heb toch een paar sfeerfoto's gemaakt.

            Een paar dagen later was deze lokatie zowaar frontpaginanieuws in De Standaard "Boekhandel Selexyz Dominicanen in Maastricht is de mooiste boekhandel ter wereld". Ik zou linken maar toegang tot het archief is betalend

            Moet er zeker eens terug heen...

            Comment


            • #7
              Re: Maastricht: dominikanerkerk

              Mooie reeks maar er is toch wel iets dat me stoort.
              Bij de eerste 2 fotos is linksonder precies iets misgelopen in photoshop? De fotos lijken daar helemaal te zijn uitgesmeerd naar links toe. En bij de derde foto is dit rechtsonder. Of ben ik de enige die dit ziet?

              Comment


              • #8
                Re: Maastricht: dominikanerkerk

                Oorspronkelijk geplaatst door Purevision Bekijk bericht
                Mooie reeks maar er is toch wel iets dat me stoort.
                Bij de eerste 2 fotos is linksonder precies iets misgelopen in photoshop? De fotos lijken daar helemaal te zijn uitgesmeerd naar links toe. En bij de derde foto is dit rechtsonder. Of ben ik de enige die dit ziet?
                Idd - komt door een optie bij het rechttrekken van perspectief in photoshop...
                Beetje overbodige optie trouwens, wegens zelden bruikbaar..

                Comment


                • #9
                  Re: Maastricht: dominikanerkerk

                  Oorspronkelijk geplaatst door Purevision Bekijk bericht
                  Mooie reeks maar er is toch wel iets dat me stoort.
                  Bij de eerste 2 fotos is linksonder precies iets misgelopen in photoshop? De fotos lijken daar helemaal te zijn uitgesmeerd naar links toe. En bij de derde foto is dit rechtsonder. Of ben ik de enige die dit ziet?
                  Het zit er inderdaad, en het komt van het automatisch invullen door PS van de smalle kant van het trapezium na perspectiefcorrectie. Meestal crop ik dit stuk uit de foto, maar wanneer er compo-gewijs een goede reden is om het correcte stuk te laten staan, blijft het al eens staan... Zo wou ik in de eerste foto absoluut de kolom op de linker kant behouden, en in de tweede foto mocht dat stukje raam niet weg.
                  Ik heb niet altijd de tijd om dit dan volledig weg te clonen, en die veeg in een hoekje stoort me minder dan een een scheef perspectief...

                  Smt.
                  Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

                  Comment

                  Working...
                  X