Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kempens bekken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kempens bekken

    Waterschei by Ozzeco Smolders, on Flickr

    Winterslag by Ozzeco Smolders, on Flickr

    Beringen by Ozzeco Smolders, on Flickr

  • #2
    Re: Kempens bekken

    Drie prachtig gelukte foto's qua compo en belichting. Met voorkeur voor de eerste die ik schitterend vind.

    Comment


    • #3
      Re: Kempens bekken

      Mooie beelden, ik heb ook een voorkeur voor de eerste. Heel verzorgde compositie.
      https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

      Comment


      • #4
        Re: Kempens bekken

        Vind de eerste een mooie dynamiek hebben. Persoonlijk zou ik perspectief corrigeren, maar als het je niet stoort...
        Ik vind de derde de meest interessante, mooi het kader weergegeven. Heb je de hooglichten helemaal naar beneden getrokken? Meen aan de bomen onderaaan rechts de typische artefacten daarvan te zien, maar kan mis zijn hoor. Ik zou wel aan “border patrol” doen en dat blaadje rechts bovenaan weg doen.
        Maar drie maal interessante kijk
        Feedback is the breakfast of the champion

        website

        Comment


        • #5
          Re: Kempens bekken

          Bedankt voor de reacties... De hooglichten zijn inderdaad volledig teruggetrokken om de lucht wat dramatischer te maken.

          Comment


          • #6
            Re: Kempens bekken

            Oorspronkelijk geplaatst door ozzeco Bekijk bericht
            Bedankt voor de reacties... De hooglichten zijn inderdaad volledig teruggetrokken om de lucht wat dramatischer te maken.
            Ik had zo een vermoeden, als je hooglichten volledig ( of zeer ver ) terugbrengt in LR kan je een soort halo op sommige plaatsen krijgen.
            Je kan dat voorkomen door bijvoorbeeld met penseel ( of gradueel filter ) met teruggeschroefde belichting over de lucht te schilderen en dan een bepaalde luminosity ( de hooglichten )
            te selecteren. Zie het niet als kritiek op de foto hoor, gewoon een idee over de nabewerking.

            Grtz
            Gert
            Feedback is the breakfast of the champion

            website

            Comment


            • #7
              Re: Kempens bekken

              Mooi - 2e heeft wat last van Chromatische abberatie (de paarse en groene randjes) rond de toren bovenaan
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: Kempens bekken

                de derde vind ik mooi
                I put the sexy in dyslexia

                Comment

                Working...
                X