Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hotel Regnier [Deel I]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Hotel Regnier [Deel I]

    Hallo

    Afgelopen weekend ben ik uitgenodigd om met 3 anderen te gaan urbexen.
    Ik wilde dit al langere tijd doen, maar op een trip naar de koeltoren in Charleroi na, was daar tot afgelopen zaterdag nog niet echt veel van gekomen.

    Eén van de locaties die we hebben aangedaan was Hotel Regnier.


    #1


    #2


    #3


    Ik ben benieuwd naar jullie oordeel

  • #2
    Re: Hotel Regnier [Deel I]

    Je hebt niet bepaald de meest makkelijke gekozen. Ik neem aan dat je een beginner bent (ik ben daar zelf nog niet geweest, geen tijd en momenteel nog altijd geen zin).
    Ik vind dit niet slecht, ik vind meer bepaald geen beginnersfouten.
    Als ik iets mag zeggen : het standpunt vind ik erg banaal gekozen, ik vind het nog altijd aanbevelenswaardig om te proberen anders te doen dan die 37.285 anderen. Maar dat is niet makkelijk, echt niet.

    Maar ik denk dat je uit dit standpunt alles hebt gehaald (zonder extreme bewerking) wat er in zit. Ik zou niet weten hoe ik het zelf beter zou doen, buiten misschien het volgende eens proberen : in de drie foto's is de voorgrond zeer (té ?) prominent aanwezig. Ik zou eens proberen wat het geeft als je ze alle drie langwerpig uitsnijdt. Voor hetzelfde geld is dit niks maar daarvoor dient dit forum toch ? Maar ik kan best geloven dat je ter plekke geen andere keuze had met het beschikbare materiaal.

    Comment


    • #3
      Re: Hotel Regnier [Deel I]

      bij dit soort fotografie lijkt iedereen zo breed mogelijk te willen gaan, geen enkele groothoeklens zal ooit breed genoeg zijn. het levert goede registraties op, maar durf ook eens met (ik zeg maar wat) 50mm te werken. je zal gedwongen worden op zoek te gaan naar andere invalshoeken.

      ben niet zo'n fan van de hdr.
      Voor de lol.

      Comment


      • #4
        Re: Hotel Regnier [Deel I]

        Ik volg de voorgaande commentaren. Een close-up van een aftands object kan ook interessant zijn. Of misschien een lage pov?

        Comment


        • #5
          Re: Hotel Regnier [Deel I]

          Danku
          Omdat dit mijn eerste keer urbex was heb ik ervoor gekozen maar een beetje inderdaad het 'gewone' te doen, maar besef wel dat dit niet zorgt voor erg originele platen.
          Wie weet de volgende keer

          Comment


          • #6
            Re: Hotel Regnier [Deel I]

            Voor een beginner zeker niet slecht voorgaande opmerkingen meenemen bij een volgend bezoek en zoeken naar verschillende perspectieven zal een volgende keer zorgen voor nog mooiere foto's waarmee ik wil zeggen dat ik deze ook al bekoorlijk vind. Misschien als er plek is in het gezelschap zou ik ook graag eens mee gaan. Laat maar horen via Pb of daar interesse voor is. Heb ook nog geen ervaring. Ben eenmalig naar de slachtoffers van de bruinkoolwinning in Duitsland geweest en heb daar wat objecten bezocht. Bijzonder zo'n spookstad.
            "The important thing is not the camera but the eye..............

            but the camera helps "

            Comment


            • #7
              Re: Hotel Regnier [Deel I]

              Oorspronkelijk geplaatst door Gaius Bekijk bericht
              Ik volg de voorgaande commentaren. Een close-up van een aftands object kan ook interessant zijn. Of misschien een lage pov?
              ik volg als ik een urbexje doe ga ik meestal ook wel voor close-up
              je zal zien dat je ver veel meer uit kan halen dan
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #8
                Re: Hotel Regnier [Deel I]

                Aangezien niemand er iets van zegt denk ik dat het aan mij ligt, maar toch... Ik merk precies iets raars op aan de kleuren en het contrast? (Nu dat ik men scherm op oogverblindend helder heb gezet niet meer... Misschien ligt het dan daaraan)
                Verder vind ik het best wel goed
                Sowieso de tips die hierboven staan ter harte nemen....

                Comment

                Working...
                X