Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brussels by night - Grote Markt part III + UP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Brussels by night - Grote Markt part III + UP

    de andere kant van de grote markt...
    een klik brengt je naar een grotere versie








    hierbij een UP zonder de torens, deze hebben iets minder last van de beeldcorrecties hierboven, klikken voor een grotere versie aub...



    alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken!
    Last edited by stevwout; 28 maart 2020, 13:10.
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

  • #2
    Re: Brussels by night - Grote Markt part III

    heel knap gedaan hoor en zonder vertekening....
    wat voor lens..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Brussels by night - Grote Markt part III

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      wat voor lens..?
      grt,bouk.
      thx Bouk, is gebeurd met een 16-35 Canon F4 lens, op 16 mm. Maar ik heb wel wat moeten rechttrekken in LR hoor, oorspronkelijke foto helde serieus naar voren... ben daardoor wel wat van de foto kwijt geraakt, maar belangrijkste staat er nog op ;-)
      de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
      Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

      Comment


      • #4
        Re: Brussels by night - Grote Markt part III

        Mooie foto technisch in orde, spijtig dat hier altijd zoveel publiek aan wezig is. Als je van de buurt bent eens teruggaan bij zonsopgang.

        Comment


        • #5
          Re: Brussels by night - Grote Markt part III

          Oorspronkelijk geplaatst door josdevos Bekijk bericht
          Mooie foto technisch in orde, spijtig dat hier altijd zoveel publiek aan wezig is. Als je van de buurt bent eens teruggaan bij zonsopgang.
          indsrdaad en dan valt het nog mee met de lange sluitertijd waardoor er schimmen ontstaan. Maar ik vind voor dit soort dingen het blauwe uurtje eigenlijk het mooiste en dan is enkel de valavond een optie
          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

          Comment


          • #6
            Re: Brussels by night - Grote Markt part III

            Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
            thx Bouk, is gebeurd met een 16-35 Canon F4 lens, op 16 mm. Maar ik heb wel wat moeten rechttrekken in LR hoor, oorspronkelijke foto helde serieus naar voren... ben daardoor wel wat van de foto kwijt geraakt, maar belangrijkste staat er nog op ;-)
            Ik denk dat het rechttrekken met LR toch wel ziet als ik naar de torens op de zijkant kijk, daar loopt iets fout met de verhoudingen vrees ik. Maar voor de rest wel een heel stijlvolle. De sterretjes zijn een plus
            https://www.behance.net/Lynx1966

            Comment


            • #7
              Re: Brussels by night - Grote Markt part III

              kleuren, belichting, sfeer bevallen echt wel, Maar de rechttrekking heeft ernstige gevolgen voor de torens aan de zijkanten. Jammer. Als ik het 2de beeld in de hoogte beperk tot de basis van het dak van het stadhuis (Li) dan is het beeld veel aangenamer.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #8
                Re: Brussels by night - Grote Markt part III

                Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                Maar de rechttrekking heeft ernstige gevolgen voor de torens aan de zijkanten. Jammer.
                is een onvermijdelijk gevolg van breedhoek beelden in architectuur vrees ik, zal pas opgelost geraken met een peperdure tilt&shift lens vrees ik...
                of zijn er voor zover jullie weten andere mogelijkheden in LR/PS om dit soorty beeldcorrecties realitischer te maken?
                de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                Comment


                • #9
                  Re: Brussels by night - Grote Markt part III

                  heb er een UP bij geplaatst zonder het bovenste stuk, benieuwd naar de reacties...
                  de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                  Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Brussels by night - Grote Markt part III

                    De up vind ik de mooiste.
                    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                    Comment

                    Working...
                    X