Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aftakeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Aftakeling

    Een fonteintje in de Kruidtuin van Leuven, misschien al duizenden keer gefotografeerd.
    Zelf wou ik er toch wat een aparte foto van maken en de aftakeling van het beeldje op de voorgrond plaatsen.


  • #2
    Re: Aftakeling

    Ik vind dat het licht hier niet echt goed meewerkt. Zit eerder op de achtergrond en de bokeh vind ik eerder nogal nerveus.
    Er is ook nogal wat aberratie van de lens ( purperen vlakken in de hooglichten op de fontein ) die je wel makkelijk kan wegwerken in Lightroom.
    Maar idee is zeker goed, qua compositie zou ik overwogen hebben stapje naar links te zetten. Dan heb je fontein helemaal in beeld en wordt een gedeelte van de hooglichten op de plant achteraan verborgen. Tip mocht het al niet geweten zijn; een polarisatiefilter zou hier ook helpen om de schittering op de blaadjes te temperen.

    Grtz
    Gert
    Feedback is the breakfast of the champion

    website

    Comment


    • #3
      Re: Aftakeling

      wegens je doelstelling, had hier wel wat bijlichten vooraan gepast ? Door de heldere omgeving zijn de details van het beeldje moeilijker te onderscheiden ?
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Aftakeling

        Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        wegens je doelstelling, had hier wel wat bijlichten vooraan gepast ? Door de heldere omgeving zijn de details van het beeldje moeilijker te onderscheiden ?
        ik had al wat bijgelicht met een reflectiescherm maar het was nog te weinig blijkbaar. Oefening 50mm en ik heb ze pas de lens. Dus oefenen want dat baart kunst

        Comment


        • #5
          Re: Aftakeling

          Ik denk ook dat het fonteintje beter aan de rechterkant van de foto had gestaan. Dan hadden de figuren meer ruimte om naar uit te kijken.
          https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

          Comment

          Working...
          X