Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Abdij van Averbode (HDR panorama)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Abdij van Averbode (HDR panorama)

    Abdij van Averbode. Beeld is ~180° (o.a. vandaar vertekening). Samengesteld uit 78 opnames (3 x 26: 1/50, 1/200 en 1/800), ISO200, 37mm (FF formaat) @ f/11. NN3 + Nikon D80. Het originele panorama is 14894 x 7106 pixels (300 ppi).

    1. Abdij van Averbode



    Op mijn zenfolio site staan ook 1100px en 4000px versies.



    2. Abdij van Averbode (Z/W omzetting)



    Eveneens 1100px en 4000px versies op mijn zenfolio.
    :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

  • #2
    Re: Abdij van Averbode (HDR panorama)

    Knap werk Die 4000pix versie is heel indrukwekkend.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Abdij van Averbode (HDR panorama)

      ik dacht dat een HDR opname werd gemaakt door de lichtmeter te veranderen (en nadien samenstellen vd foto's) en niet door de ISO te veranderen..??
      en dan krijg je dingen zoals dit: http://raym.deds.nl/hdr%20fotos.html
      Canon 5D3 + 5D4 + EOS R ; Canon 16-35 f/2.8 III ; Canon 24-70 f/2.8 II ; Canon EF-70-200 L F2.8 II IS; Canon 35mm 1.4 II ; Sigma 50 mm 1.4 ; Canon EF 85mm 1.8; Canon EF 100mm 2.8 Macro; Sigma 15 mm fisheye ; 3 x 600EX-RT II

      Comment


      • #4
        Re: Abdij van Averbode (HDR panorama)

        Oorspronkelijk geplaatst door skateflip Bekijk bericht
        ik dacht dat een HDR opname werd gemaakt door de lichtmeter te veranderen (en nadien samenstellen vd foto's) en niet door de ISO te veranderen..??
        en dan krijg je dingen zoals dit: http://raym.deds.nl/hdr%20fotos.html
        Verander ik de ISO
        Voor de foto's zijn volgende instellingen gebruikt:

        Samengesteld uit 78 opnames (3 x 26: 1/50, 1/200 en 1/800), ISO200, 37mm (FF formaat) @ f/11. NN3 + Nikon D80.
        Dus variabele belichtingstijd, nl. 1/50s, 1/200s en 1/800s bij constante ISO200.
        :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

        Comment


        • #5
          Re: Abdij van Averbode (HDR panorama)

          Sorry, Machi maar ik vind dit niet zo geslaagd. De vertekening is te prominent aanwezig. Overigens is de positie niet goed gekozen. Je kan beter op de 'ster' gaan staan in het midden van het plein. Dat geeft een beter overzicht.
          Homo Sapiens Pentaxiensis

          Comment


          • #6
            Re: Abdij van Averbode (HDR panorama)

            ik zou ook de camera ietsje meer nr onder tilten, en als je geen echte HDR maakt, ook het contrast wat vergroten, nu is hij wat overbelicht vind ik..

            ik zou zeggen, probeer nog eens, en psot de resultaten!
            (deze keer dus de ISO hetzelfde laten, en even veel foto's (symmetrisch) onderbelichten als bovenbelichten voor een HDR, bvb -2 , - 1 , 0 , +1 , en +2 ! en dan samenvoegen)
            met welke prgrammas kan je dat alml doen? want wil het ook wel eens proberen !
            Canon 5D3 + 5D4 + EOS R ; Canon 16-35 f/2.8 III ; Canon 24-70 f/2.8 II ; Canon EF-70-200 L F2.8 II IS; Canon 35mm 1.4 II ; Sigma 50 mm 1.4 ; Canon EF 85mm 1.8; Canon EF 100mm 2.8 Macro; Sigma 15 mm fisheye ; 3 x 600EX-RT II

            Comment


            • #7
              Re: Abdij van Averbode (HDR panorama)

              pano's zijn ook voor mij soms een evenwichtsoefening,maar bij die foto krijg ik zo'n gevoel van iets je teveel in het glz gekeken.
              Lijkt alsof je zelf een fisheye effect lichtjes opgevoerd hebt

              Comment


              • #8
                Re: Abdij van Averbode (HDR panorama)

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                Sorry, Machi maar ik vind dit niet zo geslaagd. De vertekening is te prominent aanwezig. Overigens is de positie niet goed gekozen. Je kan beter op de 'ster' gaan staan in het midden van het plein. Dat geeft een beter overzicht.
                Ik heb 4 opnamereeksen gemaakt en deze is er eentje van. Twee reeksen zijn gemaakt links van dit standpunt en geven de abdijkerk frontaal weer. Een verdere reeks opnames heb ik nog meer naar rechts van dit standpunt gemaakt. Deze reeks is degene die ik als eerste heb afgewerkt en die ook het snelste af was. De andere reeksen zijn met andere (grotere) brandpuntsafstand gemaakt (meer foto's...).
                Vanuit dit standpunt is de vertekening idd groot en het feit dat je de toren van de abdijkerk van hieruit niet ziet, kan wel "vreemd" aanvoelen, zeker als je bekend bent met de omgeving. Zelf heb ik hier weinig problemen mee - ik post de foto hier voor iets hè

                ik zou ook de camera ietsje meer nr onder tilten, en als je geen echte HDR maakt, ook het contrast wat vergroten, nu is hij wat overbelicht vind ik..
                Dit is een "echte" HDR, met zoals gezegd opnames gemaakt bij 1/50s, 1/200s en 1/800s. Mijn "standaardprocedure" is om eerst een "perfect" belichte foto te maken en deze gelijk te stellen aan EV0. Vervolgens maak ik nog twee andere opnames bij +/- 1.7 of 2. Via automatic bracketing kan ik slechts drie opnames maken met mijn Nikon D80. Als ik meerdere opnames zou willen moet ik de instellingen constant veranderen. Dit is geen probleem als er geen bewegende onderdelen in je foto aanwezig zijn, maar als je een panorama probeert te maken met 180° FoV, snel bewegende wolken en veel wind in de bomen, wel...
                :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                Comment


                • #9
                  Re: Abdij van Averbode (HDR panorama)

                  technisch goed gedaan, maar fotografisch onnoemelijk saai.
                  www.wannabes.be ~ www.morlion.net ~ Flickr

                  Comment

                  Working...
                  X