Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleuterleidster zoekt eenvoudige 2dehands digitale camera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleuterleidster zoekt eenvoudige 2dehands digitale camera

    hallo,

    mijn vrouw zoekt voor in de kleuterklas een 2dehands digitale kamera.
    feitelijk is een "internet" resolutie voldoende (vb VGA of 800*600).
    niet te moeilijk om te bedienen: ook de kleuters moeten de foto's kunnen nemen (dus het toestel mag niet veel van waarde meer zijn).

    liefst gratis, indien nodig iets te betalen, maar aangezien de juf dit uit eigen zak moet betalen, hoe minder hoe beter.

    Bij voorkeur uit W of O vlaanderen of uit Brabant.
    Naturlijk kom ik het toestel ophalen.

    zowat 23 kleuters zullen uw milde gift zeer dankbaar zijn.

    alvast bedankt,
    Tom (in naam van Juf Greta)
    Canon 10D

  • #2
    Re: kleuterleidster zoekt eenvoudige 2dehands digitale camera

    Oorspronkelijk geplaatst door TDC
    hallo,

    mijn vrouw zoekt voor in de kleuterklas een 2dehands digitale kamera.
    feitelijk is een "internet" resolutie voldoende (vb VGA of 800*600).
    niet te moeilijk om te bedienen: ook de kleuters moeten de foto's kunnen nemen (dus het toestel mag niet veel van waarde meer zijn).

    liefst gratis, indien nodig iets te betalen, maar aangezien de juf dit uit eigen zak moet betalen, hoe minder hoe beter.

    Bij voorkeur uit W of O vlaanderen of uit Brabant.
    Naturlijk kom ik het toestel ophalen.

    zowat 23 kleuters zullen uw milde gift zeer dankbaar zijn.

    alvast bedankt,
    Tom (in naam van Juf Greta)

    Tom,
    Zou Juf Greta niet beter geholpen zijn met een "weg-werp-camera"?
    Daar kan niet veel mee mis gaan.
    Ook beter te begrijpen door die kindjes, lijkt mij toch.
    Heb je de vraag ook al gesteld aan de papa's en de mama's van die kleuters?
    En hoe gaat Juf Greta die foto's bekijken als dit de bedoeling wordt?
    Laat ze de foto's toch afdrukken of worden ze misschien bekeken op een pc?

    Vriendelijke groeten,
    theokus.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: kleuterleidster zoekt eenvoudige 2dehands digitale camera

      Al de kleuterleidster haar "Klasse" zou lezen, had ze allang een briefje of mailtje naar hun redactie verzonden: je kan er namelijk een digitale Olympus-camera winnen.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: kleuterleidster zoekt eenvoudige 2dehands digitale camera

        Oorspronkelijk geplaatst door TDC
        hallo,

        mijn vrouw zoekt voor in de kleuterklas een 2dehands digitale kamera.
        feitelijk is een "internet" resolutie voldoende (vb VGA of 800*600).
        niet te moeilijk om te bedienen: ook de kleuters moeten de foto's kunnen nemen (dus het toestel mag niet veel van waarde meer zijn).

        liefst gratis, indien nodig iets te betalen, maar aangezien de juf dit uit eigen zak moet betalen, hoe minder hoe beter.

        Bij voorkeur uit W of O vlaanderen of uit Brabant.
        Naturlijk kom ik het toestel ophalen.

        zowat 23 kleuters zullen uw milde gift zeer dankbaar zijn.

        alvast bedankt,
        Tom (in naam van Juf Greta)
        Het zou meer benzine of diezel kosten om om het kleinnood te gaan dan om het zelf te kopen. Blokker heeft zo een cameraatjes, ik heb er mij eentje gekocht just for fun, om te zien of er een verschil was tussen mijn gsm en dat ding. veel kwaliteit moet je niet verwachten, toch zeker niet om in het school krantje te plaatsen (of je moet er wat pixels bijvoegen en wat bewerken) dan is het aanvaardbaar. Ik heb dat eens aan mijn kleine neefje gegeven en die heeft er wel fun met had zeker als hij de foto's bekeek op de pc, dus haast u naar blokker mss liggen er nog wel. Dan kan je er mss meerdere kopen zo duur zijn die echt niet. Want ze zullen er om vechten om er met te mogen spelen.


        grtz, Jonas
        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

        Comment


        • #5
          Re: kleuterleidster zoekt eenvoudige 2dehands digitale camera

          oeps, was ik nog vergeten te vermelden.... de foto's moeten wel op de website van de school geplaatst kunnen worden zodat de ouders ze kunnen zien. dus het blokker equivalent zal waarschijnlijk iets TE licht zijn. (alhoewel: om eerlijk te zijn... van webformaten of zo ken ik niets af).

          hoeveel kost het toestelleke in den blokker ?

          bovendien: gratis (of bijna gratis) lijkt mij nog altijd goedkoper, zelfs als je er een aantal km moet voor doen.
          ik moet toch veel km rijden vanwege mijn werk.

          groetjes,
          Tom
          Canon 10D

          Comment


          • #6
            Re: kleuterleidster zoekt eenvoudige 2dehands digitale camera

            Opgepast ! Dat Blokker-speelgoedje NIET kopen ! ! !
            Is echt prul !!!

            Koop het goedkoopste Canon-toestelletje; ik schat iets van een 150 euro, en je hebt een zééer degelijk all-round point-and-shoot toestel, dat mooie webfoto's kan maken, maar ook foto's die je in een schoolkrantje kan plaatsen.

            EDIT:

            Ben eens bij den Otto gaan kijken:

            Powershot A310 voor 179 euro.
            3.2 megapixel

            Voor die prijs een zeer goed toestelletje.

            Stel nu nog dat je er eentje in de Aldi of Lidl gaat vinden aan 25 euro goedkoper....maar véél slechter....

            En zeg nu zelf, voor 179 euro kan je toch niet sukkelen ?


            EDIT II

            Wil je een zeer robuust toestel, zou ik een oude Sony Mavica aanraden; die werken met diskettes.

            Maar...

            1. Nogal groot voor "kleuterpollekes".
            2. De beeldkwaliteit was destijds goed, maar nu toch sterk achterhaald...

            Nee, eerlijk gezegd, koop die Canon; je zal er erg veel plezier aan beleven.
            Last edited by Alfa Centauri; 8 december 2004, 20:16.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: kleuterleidster zoekt eenvoudige 2dehands digitale camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
              Powershot A310 voor 179 euro.
              3.2 megapixel
              En zou jij zo'n toestel, dat je persoonlijk hebt aangekocht, toevertrouwen aan een bende 3-4 jarigen? Nee dank u, ik denk het niet. 1 week en het is naar de vaantjes.

              Misschien nogal cru - maar mijn standpunt is nogal sterk op zo'n vlak: dergelijke toestellen horen niet thuis in de handen van kleuters. Zij kennen de waarde van die dingen nog niet, en laten nogal makkelijk iets vallen.

              Je kan altijd een goedkope digi aanschaffen voor eigen gebruik, en enkele wegwerp-toestelletjes kopen om de kleintjes zelf te laten trekken. Die kunnen er best tegen als ze eens tegen de grond gaan....

              Edit mod:
              Kunnen we terug on topic? TDC's vrouw zoekt een goedkoop fototoestelletje.
              Last edited by Loesje; 9 december 2004, 07:55.
              Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

              Comment


              • #8
                Re: kleuterleidster zoekt eenvoudige 2dehands digitale camera

                op 15/12/2004 in de Aldi :
                wegwerpcamera van Agfa - 36 opnames - voor het luttele bedrag van 5,59 Euro.

                http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/home.htm

                Comment


                • #9
                  Re: kleuterleidster zoekt eenvoudige 2dehands digitale camera

                  Mijn dochter is 3,5 jaar. Als ik haar een digitale camera in haar pollen zou geven, dan zou het het Fuji Q1 zijn. Een tijdje geleden in de Mediamarkt zien staan voor 80 EURO of zo. 't Is wel maar 2 MP, maar da's genoeg om op internet te plaatsen.
                  Ik weet wel niets over de beeldkwaliteit, maar 't zal allicht beter zijn dan een gsm cameraatje.



                  Net gezien: op marktplaats.nl vanaf 49 EUR...

                  Iets voor onder de kerstboom.

                  Johan
                  Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: kleuterleidster zoekt eenvoudige 2dehands digitale camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door JohanM
                    Mijn dochter is 3,5 jaar. Als ik haar een digitale camera in haar pollen zou geven, dan zou het het Fuji Q1 zijn. Een tijdje geleden in de Mediamarkt zien staan voor 80 EURO of zo. 't Is wel maar 2 MP, maar da's genoeg om op internet te plaatsen.
                    Ik weet wel niets over de beeldkwaliteit, maar 't zal allicht beter zijn dan een gsm cameraatje.



                    Net gezien: op marktplaats.nl vanaf 49 EUR...

                    Iets voor onder de kerstboom.

                    Johan
                    Ken ik niet maar zal voor het doel wellicht ook een goede keuze zijn.

                    2 megapixel is meer dan voldoende voor het net, en, indien het een goede 2 megapixel is, kan je er ook mooie "10x15" 's van afdrukken.


                    Nota: Mijn dochter liep al vanaf 4 jaar (sporadisch) rond met een IXUS.
                    Nu is ze bijna 6 en kan er spms verrassend mooie foto's mee maken.

                    Alles hang er een beetje vanaf hoe je dit aanbrengt.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: kleuterleidster zoekt eenvoudige 2dehands digitale camera

                      hallo iedereen,

                      'k wist niet dat mijn topic zoveel zou beroeren.

                      zoals eerder gezegd, speelt de kostprijs zeer sterk mee.

                      we hebben nu al meer dan 100.000 oude belgische frankskes in de loop der jaren gepompt in haar klas en eigenlijk willen we van het "kopen" zo veel mogelijk van afstappen. 180 euro lijkt niet veel, maar het weer eens onze portemonnee die het trekken moet voor feitelijk haar beroep.
                      jammer genoeg is de school geen rijke school met onbeperkt budget. trouwens: wie onder jullie investeert zoveel van de eigen centen in het werk ? met uitzondering van de zelfstandigen, zie ik maar weinig van die zotten rondlopen. maar ja, als kleuterleidster wil je natuurlijk het beste voor je kinderen en voor je klas... maar na 10 jaar loopt de rekening flink op.

                      terug naar topic : dit zijn de hoofdcriteria
                      goedkope 2dehands (gratis is natuurlijk ook welkom), laat ons zeggen : max 50€
                      eenvoudig te bedienen,
                      relatief robust en relatief geschikt voor kleuterhanden (onder begeleiding van de juf natuurlijk, niet als speelgoed)
                      voldoende sterk om internet foto"s te maken (= 1 tot 2 MP)

                      alvast bedankt !
                      Tom
                      Canon 10D

                      Comment


                      • #12
                        Re: kleuterleidster zoekt eenvoudige 2dehands digitale camera

                        Ga dan voor die Q1 van Fujifilm, Tom - zal zeker redelijk goed zijn.





                        Om ff te reply-en op je vraag van wie er in zijn werk investeert.
                        Welnu, ik ben ook leerkracht. Een greep uit mijn investeringen:

                        - desktop PC
                        - printer
                        - monitor
                        - reflexcamera, later digitale camera's
                        - camcorder
                        - laptop
                        - usb-stick
                        - heel veel "gezinstijd"....

                        Ik begrijp je redenering wel, maar IMHO zijn er toch nog mensen die in hun werk investeren hoor...
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: kleuterleidster zoekt eenvoudige 2dehands digitale camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                          Ik begrijp je redenering wel, maar IMHO zijn er toch nog mensen die in hun werk investeren hoor...

                          Zeker degenen die vast benoemd zijn
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: kleuterleidster zoekt eenvoudige 2dehands digitale camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                            Zeker degenen die vast benoemd zijn
                            WTF bedoel je daar nou mee ?

                            Mijn eerste reflex kocht ik toen ik nog studeerde - gebruikte hem vooral om dia-montages voor mijn lessen te maken. Of foto's uit boeken te nemen. ( scanner was toen nog voor de happy few )
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment

                            Working...
                            X