Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 27

Standaard Het verdriet van een Hutu

Ik probeerde hier om een schrijnend verhaal in beeld te brengen.

iso 100, 50mm, f/2,8, 1/1000

Standaard Re: Het verdriet van een Hutu

Die traan was niet nodig om de droefenis tot in je ziel te proeven.

Een hele mooie foto...met zoveel emotie!!
    Knap vasgelegd zo vanuit de hoogte...je moet het maar doen !
    Gr Pascale
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

Een indringend, beklijvend beeld. Knap contrast (zowel in tinten als in scherpte/onscherpte).

Guy

Knap, een beeld dat echt spreekt en waar je onmiddellijk een verhaal bij kan bedenken

Sterk portret maar heb hier toch een zwaar dubbel gevoel bij hoor als ik eraan denk hoe je dit gemaakt hebt.
    Met een 50 mm moet je wel heel dicht komen om dit te kunnen vastleggen. Hoe doe je zoiets zonder de privacy van de persoon binnen te dringen ? Vond de persoon dat acceptabel ? Vond de fotograaf dat acceptabel ? Ik zou't niet durven.
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Misschien heb ik me in het begin verkeerd uitgedrukt. Niet alleen ik maar ook zij wilde dit (verhaal) vastleggen. Daardoor kon ik verschillende foto's maken en kon ik heel dicht bij haar komen. Ik heb met haar ook een heel goede band van al meer dan 14 jaar. Anders zou ze zich zo niet blootgeven. Maar haar verhaal is weerzinwekkend voor ons verwende Westerse volwassenen.
    Zij heeft tijdens de genocide in Burundi als 7-jarig meisje gezien hoe heel haar familie (moeder, vader, tantes....) met machetes is afgeslacht. Toen is zij levend in een massagraf gesmeten waar zij samen met haar 5-jarig zusje is uitgekropen en zijn ze de jungle ingevlucht. Gelukkig zijn ze zo in een weeshuis terecht gekomen. Nadien volgde nog een illegale adoptie (ja, dat was nog mogelijk in de helft van de jaren '90). Ze hebben ze dan nog 2 jaar jonger gemaakt dan ze officieel was omdat dat gemakkelijker is. Gezien de omstandigheden is zij nu op haar 21 jaar heel goed bezig. Maar huilen is zeer zeer moeilijk en ze heeft al een heel lang en zwaar parcours afgelegd. Dit is het in een notedop. De rest kan je je wel voorstellen.

zelf zonder het verhaal is het één van de meest "pure-emotie-foto's" die ik ooit zag op BD. Met het verhaal erbij is het gewoon om heel intriest en heel stil van te worden.

Hier kan ik enkel nog het superlatieve "sublieme fotografie" aan toevoegen ... de harten in mijn smiley zijn bedoeld voor je model, bali!
    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
    Misschien heb ik me in het begin verkeerd uitgedrukt. Niet alleen ik maar ook zij wilde dit (verhaal) vastleggen. Daardoor kon ik verschillende foto's maken en kon ik heel dicht bij haar komen. Ik heb met haar ook een heel goede band van al meer dan 14 jaar. Anders zou ze zich zo niet blootgeven. Maar haar verhaal is weerzinwekkend voor ons verwende Westerse volwassenen.
    Zij heeft tijdens de genocide in Burundi als 7-jarig meisje gezien hoe heel haar familie (moeder, vader, tantes....) met machetes is afgeslacht. Toen is zij levend in een massagraf gesmeten waar zij samen met haar 5-jarig zusje is uitgekropen en zijn ze de jungle ingevlucht. Gelukkig zijn ze zo in een weeshuis terecht gekomen. Nadien volgde nog een illegale adoptie (ja, dat was nog mogelijk in de helft van de jaren '90). Ze hebben ze dan nog 2 jaar jonger gemaakt dan ze officieel was omdat dat gemakkelijker is. Gezien de omstandigheden is zij nu op haar 21 jaar heel goed bezig. Maar huilen is zeer zeer moeilijk en ze heeft al een heel lang en zwaar parcours afgelegd. Dit is het in een notedop. De rest kan je je wel voorstellen.
    Wat een intriest verhaal. Nu begrijp ik dat je zo dicht kon komen. Het verhaal achter dit beeld hoort erbij vind ik en maakt de foto alleen nog sterker
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
    Hier word ik heel stil van...

Knappe foto en een verhaal om stil van te worden ...
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Terecht HoF in
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Jammer dat achter zo'n sterke foto's vaak een minder fraai verhaal schuilgaat.
    Terechte HoF plaat in elk geval

Grtz,
    Kurt

Thumbs up Re: Het verdriet van een Hutu

Gratzzz met je HOF!

Gezien in de HOF..Sterke plaat en verdiend in de HOF.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Gezien in de HOF..Sterke plaat en verdiend in de HOF.
    +1

Eén van de sterkste foto's die ik in lange tijd heb gezien (ook technisch).

Idd een hele mooie!
    Proficiat met je HOF!

grtz
    These days, everyone has so much to say, they talk their lives away
    Live your dream, take a shot!

Dit had ik dan wel verwacht!!
    Een welverdiende HOF plaats!!
    Vol emoties....zo pakkend....zeer sterk!!
    Proficiat!!
    Gr Pascale
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

Zeer welverdiend in den HOF terechtgekomen. Proficiat!
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Gefeliciteerd met uw HoF
    Deze moest er gewoon in
    If it moves, shoot it with a Canon
    http://www.jeedeewee.be

Heel sterk en treffend beeld
    ook een zeer knappe omzetting
    overigens, een welverdiende HOF-plaat

Proficiat met uw HOF. Vind ze nog altijd aangrijpend, ja, ook zonder die traan.

Bedankt voor de fijne commentaren. Ik ben hier heel blij mee en zal ze ook delen en mededelen.
    Ben ook blij met de 'begripvolle' commentaar. Je zou nu eens moeten zien wat een sterk meisje, allee vrouw (21 jaar) ze is geworden. Grote bewondering. Hoe die haar leven nu op de sporen heeft gekregen. Respect. Ben blij dat ik daar deelgenoot van (geweest) ben.

goeie opname ook zonder het verhaal.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Een erg pakkende plaat...

Gefeliciteerd met je HoF!!

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Regels voor berichten