Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wonderland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Wonderland



    Rob,

  • #2
    Re: Wonderland

    Een overdosis vliegenzwam!
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

    Comment


    • #3
      Re: Wonderland

      Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
      Een overdosis vliegenzwam!
      Dan ga je dit vast zien...


      Rob,

      Comment


      • #4
        Re: Wonderland

        Met dit soort 'digital art'-beelden ben ik (nog) niet echt vertrouwd. Dus, niet teveel belang hechten aan wat ik schrijf.

        Maar ik zie mooi kleuren. Sprookjesachtig tafereel dat me een tikkeltje geforceerd overkomt. De nimf lijkt wat in een bocht gewrongen. Ik zie niet goed wat ze wil doen. Maar ze is wel mooi scherp en de kleuren harmoniëren mooi met de rest van het beeld.

        De voorgrondbewerking is zeer onnatuurlijk en dus gewaagd, maar het past wel in deze context en voegt een meerwaarde toe vind ik.

        Globaal: zeer origineel!
        https://www.instagram.com/aschoewever/?hl=en
        https://www.flickr.com/photos/191275694@N02/

        Comment


        • #5
          Re: Wonderland

          Bedankt voor de moeite om een reactie achter te laten...Aurelis.. Tof!

          De nimf maakt een soort van dansje bovenop de paddenstoel.. maar ik wil met dit soort foto's ook veel aan de verbeelding overlaten van de kijker... Het is geenszins de bedoeling om de realiteit in welk opzicht dan ook te benaderen, slechts fantasie.

          Mijn uitgangspunt bij dit soort foto's is, (dat als je 's nachts droomt over een paars schaap met 10 poten) dat je dan ook niet zegt: 'dat komt niet overeen met de realiteit', in een droom is alles mogelijk... zo ook met dit soort foto's...

          Ik heb jarenlang met een behoorlijke technische blik naar foto's gekeken, alles moet dan technische kloppen, maar hierdoor gaat het gevoel waar je ook mee kunt kijken dan een beetje verloren. Ik denk dat een goede balans tussen techniek en gevoel de beste mix is.. Iets hoeft niet per se technische volmaakt te zijn, soms kan een onvolkomenheid of bijv. een overbelichting ook heel mooi zijn... Daar ben ik wel achter gekomen.. Dit was even een achterliggende gedachten van mijn kant... Dan weet je een beetje het idee er achter..

          Rob,

          Comment


          • #6
            Re: Wonderland

            Je dromen passen wonderwel in dit forumonderdeel !
            Je hebt wel een hele switch in je gedachtengang moeten maken om hiertoe te komen
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Wonderland

              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Je dromen passen wonderwel in dit forumonderdeel !
              Je hebt wel een hele switch in je gedachtengang moeten maken om hiertoe te komen
              haha... thanks... Frakske

              ja, ik was wel een techniek guru als het om macro/MP-E 65 gaat... ik heb jarenlang geëxperimenteerd met zelfgemaakte flitsverzachters om alles technisch perfect te krijgen, maar mocht ik volgend jaar met de MP-E 65 op pad gaan dan denk ik wel dat ik dit technische aspect zeker behoud, het één hoeft het andere niet uit te sluiten. Maar ik heb nu wel leren kijken naar een foto zonder altijd maar in het harnas ( de bril) van techniek te zitten.. is ook wel een beetje bevrijdend en je leert ook weer anders zien.. Voor veel fotografen is een foto alleen geslaagd als alles binnen de technische/realistische kaders klopt..


              Rob,

              Comment


              • #8
                Re: Wonderland

                Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                Bedankt voor de moeite om een reactie achter te laten...Aurelis.. Tof!

                De nimf maakt een soort van dansje bovenop de paddenstoel.. maar ik wil met dit soort foto's ook veel aan de verbeelding overlaten van de kijker... Het is geenszins de bedoeling om de realiteit in welk opzicht dan ook te benaderen, slechts fantasie.

                Mijn uitgangspunt bij dit soort foto's is, (dat als je 's nachts droomt over een paars schaap met 10 poten) dat je dan ook niet zegt: 'dat komt niet overeen met de realiteit', in een droom is alles mogelijk... zo ook met dit soort foto's...

                Ik heb jarenlang met een behoorlijke technische blik naar foto's gekeken, alles moet dan technische kloppen, maar hierdoor gaat het gevoel waar je ook mee kunt kijken dan een beetje verloren. Ik denk dat een goede balans tussen techniek en gevoel de beste mix is.. Iets hoeft niet per se technische volmaakt te zijn, soms kan een onvolkomenheid of bijv. een overbelichting ook heel mooi zijn... Daar ben ik wel achter gekomen.. Dit was even een achterliggende gedachten van mijn kant... Dan weet je een beetje het idee er achter..

                Rob,
                Bedankt voor uw achterliggende gedachten. Die verhouding tussen wat de fotograaf beoogde en wat de kijker voel(t)(de) is boeiend!
                https://www.instagram.com/aschoewever/?hl=en
                https://www.flickr.com/photos/191275694@N02/

                Comment


                • #9
                  Re: Wonderland

                  altijd heerlijk om iets aparts te zien, deze is echt een wonderland, heel geslaagd
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wonderland

                    Knap gedaan
                    mijn website : klik

                    Comment

                    Working...
                    X