Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Impressie van Tyne Cot cemetery

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Impressie van Tyne Cot cemetery

    pitteljon.be
    The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

  • #2
    Re: Impressie van Tyne Cot cemetery

    Knappe plaat

    Comment


    • #3
      Re: Impressie van Tyne Cot cemetery

      Zeer sterk en dramatisch
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #4
        Re: Impressie van Tyne Cot cemetery

        Waar ligt dit kerkhof precies?

        Prachtig in elk geval.
        BD1766BE

        Comment


        • #5
          Re: Impressie van Tyne Cot cemetery

          @ Iedereen die reeds reageerde bedankt voor de comment.

          @ Droopie007: klik hier voor de locatie
          pitteljon.be
          The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

          Comment


          • #6
            Re: Impressie van Tyne Cot cemetery

            Erg dramatisch. Knap
            Homo Sapiens Pentaxiensis

            Comment


            • #7
              Re: Impressie van Tyne Cot cemetery

              Indrukwekkend en dramatisch.

              Zelf heb ik de neiging om bij dit type foto's de perspectivische vertekening te corrigeren.
              (Ten einde te voorkomen dat de voorste grafstenen achterover hellen.)
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Impressie van Tyne Cot cemetery

                Mooie foto, lucht is zeer knap
                http://www.photo-patricske.be
                Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                Comment


                • #9
                  Re: Impressie van Tyne Cot cemetery

                  Mooi sfeerbeeld: knap licht, mooie lucht, fraaie kleuren, bijna perfecte compositie.

                  Guy
                  www.guydewestelinckfotografie.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Impressie van Tyne Cot cemetery

                    Mooi de sfeer weergegeven.
                    Alles is reeds gezegd.

                    groetjes

                    moniq
                    groetjes, moniq (BD1321BE)

                    A picture paints a thousand words

                    Comment


                    • #11
                      Re: Impressie van Tyne Cot cemetery

                      Het dramatische is goed weergegeven, maar ik vind het jammer dat de graven zo grauw geworden zijn. Spierwit hoeft nu ook niet, maar ik herken de 'witte' graven niet meer.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Impressie van Tyne Cot cemetery

                        @ Lut: ik weet wat je bedoeld maar ik wil het gehele beeld wel dramatisch, triest, zelfs een beetje luguber weergeven want het "echte" drama is hier zeker die duizenden graven van allemaal jonge mensen. Ik zal je tip toch in gedachten houden en misschien eens uitvoeren om het effect ervan te zien. Alvast bedankt voor het idee.

                        @ alle anderen: Bedankt voor de reacties
                        Last edited by Jetfool; 14 februari 2010, 17:37. Reden: typo
                        pitteljon.be
                        The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Impressie van Tyne Cot cemetery

                          maar ik wil het gehele beeld wel dramatisch, triest, zelfs een beetje luguber weergeven
                          Daar ben je hier wel volledig in geslaagd met die geslaagde bewerking
                          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: Impressie van Tyne Cot cemetery

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jetfool Bekijk bericht
                            @ Lut: ik weet wat je bedoeld maar ik wil het gehele beeld wel dramatisch, triest, zelfs een beetje luguber weergeven want het "echte" drama is hier zeker die duizenden graven van allemaal jonge mensen. Ik zal je tip toch in gedachten houden en misschien eens uitvoeren om het effect ervan te zien. Alvas bedankt voor het idee.
                            Jetfool, ken deze begraafplaats redelijk goed, je had een "goeie" dag vast om het effect dat je wil nastreven te pakken/vast te leggen, wolkenlucht dus. Maar zoals andere lezers al hebben meegegeven zitten er een paar elementen in die je beter zou kunnen uitwerken om je nagestreefde effect pas echt tot uiting te doen komen.

                            - het perspectief
                            - standpunt (iets hogerop gaan staan, zodat je echt wel de immense massa-graven in beeld krijgt)
                            - de kleur van de graven
                            - de vignette eruit halen of verminderen en je meer op de lucht focussen

                            Ergens kan ik me niet van de indruk ontdoen dat je er een HDR bewerking op los hebt gelaten (door de structuur van de graven), wat op zich niet slecht is, maar waarbij je wel moet letten op de kleuren

                            Al bij al, het is maar een persoonlijke mening of visie. Wat belangrijk is dat je er zelf tevreden van bent of voor wat je de foto wil gebruiken.

                            Toch kan ik je beeld wel waarderen, vooral door je achterliggende bedoeling !

                            Grtz

                            Lambert
                            "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
                            Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Impressie van Tyne Cot cemetery

                              De sterke kleuren, vignetering, graduent blue filter enz zijn toegevoegd om "mijn impressie /perceptie" te bekomen. De nadruk ligt op de lugubere graven en de weg ts de graven naar het momument met het kruis, je kan ook zien dat tov het origneel de 2 momumenten rechts en links op de het eindresultaat (bijna) niet zichtbaar zijn omdat ik ze in mijn weergave alleen maar afleidend zou vinden. Nogmaals het is mijn impressie van mijn gevoelservaring op die plaats en het was niet de bedoeling om een kopie van het wat ht oog gezien heeft weer te geven maar eerder een kopie van het gevoel bij dit zien...

                              @ Lambert Jan: goede tips hoor, MAAR dan wordt het een heel ander beeld...heb trouwens zo een beeld genomen vanuit een hoger standpunt en heb die helemaal anders bewerkt , geen vignetering, voor een totaal ander eindresultaat.

                              Conclusie: ik vind dit fantastisch dat er zoveel verschillende meningen zijn over een beeld en dat iedereen het op dit forum gemotiveerd en beschaafd kan uiten en (be)discussiëren!
                              Last edited by Jetfool; 14 februari 2010, 13:54.
                              pitteljon.be
                              The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

                              Comment

                              Working...
                              X