Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Desktop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Desktop



    [edit 15/03/2005]
    Tot nu toe nul replies. Iedereen is gewoonweg sprakeloos....
    [edit 19/03/2005]
    Nog steeds 0 replies ! Ik ben hier een record aan het breken. (Met de edit knop, zodat het topic niet opnieuw naar voor schuift...)
    Last edited by Nat; 21 maart 2005, 20:19.
    natwork.be

  • #2
    Re: Desktop

    Deze foto vind ik niet goed.
    Een vervelende combinatie van onderbelicht op het onderwerp en overbelicht vanachter, nog eens in combinatie met weinig kleurplezier.

    Qua compositie vind ik de telefoon helemaal op de voorgrond wel spannend.
    En ik lees wel iets in de foto: dat een rij computerschermen onpersoonlijk zijn. Of dat nu je bedoeling was, of niet doet er niet toe.

    Nog eens rustig opnieuw proberen met beter licht.

    Hendrik
    +------------------+
    +------------------+

    Comment


    • #3
      Re: Desktop

      Ok, in eerste instantie heb ik geen reply gegeven omdat ik dit gewoonweg geen mooie foto vind.

      Maar nu je erom vraagt zal ik je vertellen waarom:
      -saai, totaal niet boeiend
      -snap niet wat je wilt laten zien
      -lelijke overbelichte stukken
      -enorm storende ruis

      Kortom, wat wil je met deze foto? Waarom vind jij hem mooi? Is hij soms per ongeluk gemaakt?

      Dit is mijn bescheiden mening. Ik pretendeer niet alle wijsheid in pacht te hebben, maar dit is wel mijn visie over deze foto.

      ps. Ik heb gezien dat je veel mooiere foto's kunt maken!
      Last edited by ebbie1971; 19 maart 2005, 13:08.
      Groetjes, Ebbie
      mijn foto-log

      Comment


      • #4
        Re: Desktop

        Aha. Interessant.
        Deze foto is genomen met een GSM (Siemens, 1.3 megapixel), met vervuilde lens. Vandaar de :
        (1) onderbelichting
        (2) overbelichting
        (3) ruis
        (4) weinig kleur.
        De bovenstaande opmerkingen zijn echter allemaal puur technisch en vertellen niets over het beeld op zich.
        Dit is het beeld van een klassieke "desktop" of bureau blad van een programmeur. Een telefoon en paar PC's (er staan er 4...) en hij is vertrokken. En hij is blij dat hij zoveel buitenzicht heeft (te zien aan de overbelichte vensters).
        Een programmeur is een knoppenman. Hoe meer knopjes hoe liever.
        Hij is zeker niet per ongeluk gemaakt... (ik bespaar U de "per ongeluk" foto's).
        natwork.be

        Comment


        • #5
          Re: Desktop

          Knap gedaan Nat !
          Ik zie hier ook foto's waarvan ik denk, waarom wordt nu zoiets gepost, maar als ik dan de reacties lees, dan worden die foto's soms de lucht ingeprezen omwille van hun "artistieke kwaliteit" en dan denk je... ja, zal wel ...
          Hier wist ik eerlijk gezegd ook niet goed mee wat gedaan, maar alles wordt duidelijk met je uitleg.
          Een GSM-foto, de eerste die ik hier zie geloof ik.
          Ik denk dat GSM-foto's ideaal zijn om snapshots te maken en dergelijke foto's zie ik hier weinig. De kwaliteit van die foto's moet je dan maar nemen voor wat ze zijn, inderdaad kwa belichting kun je er weinig mee aanvangen, maar inhoudelijk kunnen ze wél wat te vertellen hebben.
          Nu, inhoudelijk is jou foto ook niet dé topper, maar ik vind het wel goed dat je ons zo effe op het verkeerde spoor gezet hebt.
          Ik zou zeggen, méér GSM-materiaal

          Comment


          • #6
            Re: Desktop

            Hi Nat,

            Dat een foto technisch niet in orde is, dat kan me eigenlijk niet zo boeien. Een goede foto hoeft in mijn ogen niet technisch in orde te zijn, zolang een foto me maar weet te boeien: door het onderwerp, een interessante compositie, mooie lichtval, mooie kleuren, noem maar op.....
            Als mijn interesse niet gewekt wordt, dan ga ik verder naar de foto kijken: is de techniek dan misschien wel in orde?

            Misschien dat jouw foto in een serie wel tot zijn recht zou komen, maar zo op zichzelf denk ik: nee, je kan beter
            Groetjes, Ebbie
            mijn foto-log

            Comment


            • #7
              Re: Desktop

              Hoi Josy en ebbie1971,
              Het is natuurlijk altijd spannend als je een foto hier in showcase zet om te kijken wat men ervan vind. Ik ben toch blij dat ik een 3 tal meningen heb losgeweekt. Ik vind het persoonlijk nog altijd een sterke prent, maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik weet in welke omstandigheden en waar ze genomen is....
              Maar zeker bedankt voor de racties

              Groeten,

              Nat.
              natwork.be

              Comment

              Working...
              X