Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

11 november

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 11 november

    Deze drie foto's wil ik vooral gebruiken om 'reclame' te maken voor mijn diashow (met geluid!). Deze diashow is een exe-file van ongeveer 18MB groot. Na zippen was het bestand altijd zo'n 16,5 MB groot: te groot om in mijn webruimte te plaatsen. Daarom heb ik gebruik gemaakt van Yousendit om dit probleem deels te omzeilen. De onderstaande link verwijst naar een webpagina waar het zip-bestand van de webpagina kan gedownload worden.



    Er is echter een grote beperking: slechts 7 dagen (of downloads) ter beschikking. Daarom een verzoek ... verwittig mij als het downloaden niet meer lukt. Ik zorg er dan zo snel mogelijk voor dat alles weer ter beschikking komt.
    Alle opmerkingen zijn welkom ... zowel i.v.m. de drie foto's maar (vooral) met de diashow.

    N.B. Als iemand van jullie een betere suggestie heeft om zulke grote bestanden aan iedereen te kunnen tonen ... niet aarzelen ... neem maar contact op.





    Last edited by eldee; 3 december 2005, 10:01.
    eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

    eLDee's webstek

  • #2
    Re: 11 november

    De eerste twee vind ik heel mooi! Eerste met een lichte voorsprong... Jammer dat je bij de derde niet iets meer ziet van het gezicht...

    Grtz,Fabienne
    De enige plaats waar succes vóór werk komt, is het woordenboek.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: 11 november

      Mooie foto's en een verzorgde diashow.


      Enkele bedenkingen misschien :
      Gezien 98% van de foto's in zwart/wit is zou ik opteren om de teksten ook in het wit te plaatsen ipv in het rood. En het lettertype "Comic sans MS" is misschien niet echt passend in deze context...
      De 3 kleurenfoto's passen imho niet echt in het zw/w verhaal en zou ik ook in zw/w plaatsen.
      De 73 slides veranderen snel, misschien soms net ietsje te snel om van de foto te kunnen genieten. maar het geheel oogt heel verzorgd.
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: 11 november

        Knappe fotografie én verzorgde diashow echt de moeite waard om te gaan downloaden....
        Moet wel de bedenkingen van Filipo bijtreden, vooral die kleur naar het einde toe verstoord toch een beetje de serene sfeer van de show, maar nogmaals héél knap gedaan!!!
        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

        Comment


        • #5
          Re: 11 november

          Erg mooie bezinnende beelden die aanzetten tot mijmeren en je doen stilstaan bij dit diepmenselijk drama. De booschap wordt treffend weergegeven door de woorden van Willem Vermandere. Meer dan de moeite waard om te downloaden. Als men de kans heeft beslist deze begraafplaats eens bezoeken : zeer aangijpend, nog meer wanneer men het 'verhaal' van de kunstenares Käthe Kollwitz en haar 'treurende ouders' kent.

          Comment


          • #6
            Re: 11 november

            Heel mooi gemaakt deze presentatie. Volg wel mijn voorgangers in de mening dat de kleurenfoto's niet op deze manier passen in deze presentatie. Denk dat als je de kleurenfoto's op het einde had neergezet , er als het ware een overgang van het verleden naar het heden zou plaatsvinden , en dat ze dan wel zouden kunnen.
            Maar los van dit , prachtige foto's in een zeer fraaie presentatie
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

            Comment


            • #7
              Re: 11 november

              Bedankt voor de leuke commentaren.

              @Fabke: "weinig gezicht" omdat ik wou de treurende moeder en de gedenksteen waar de naam van haar zoon (Peter Kollwitz) op staat op één en dezelfde foto wou krijgen ... ze buigt ... a.h.w. het hoofd naar haar gevallen zoon.

              @filipo, aquarius: rode kleur (wit als mogelijke kleur heb ik overwogen) gekozen om beter contrast te hebben maar vooral als symbool van het vele gevloeide bloed

              @filipo, aquarius en hanske: "kleurenfoto's": ik wou de tegenstelling tussen toen en nu (verleden en heden) benadrukken; even had ik nog overwogen om ook de twee laatste foto's in kleur te laten (rode baksteen als achtergrond)

              Nog meningen? Stuur ze maar door! OOk BD'ers die het geheel niet kunnen smaken.
              eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

              eLDee's webstek

              Comment


              • #8
                Re: 11 november

                Waar zijn die foto's genomen? Ik dacht Duits kerkhof waar het Treurend Echtpaar staat van K. Kolowitz?
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: 11 november

                  Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
                  Waar zijn die foto's genomen? Ik dacht Duits kerkhof waar het Treurend Echtpaar staat van K. Kolowitz?
                  Klopt. Op het Deutscher Soldatenfriedhof (in Vladslo - deelgemeente van Diksmuide). Samen met het Studentenfriedhof in Langemark zeker een bezoek waard. Maar om de beelden te kunne zien moet je zeker wachten tot in de late lente en/of zomer. Tijdens de gure herfst- en wintermaanden worden de beelden 'ingepakt'. Informeren bij de toeristische dienst van Diksluide kan je helpen.
                  En wat opvalt ... de verschillende manieren waarop de oorlogsvoerende landen hun gesneuvelde soldaten hebben begraven: de 'overwinnaars' (vooral Engelsen en Amerikanen) in alle grootheid ... de 'verslagenen' (Duitsers) zeer ingetogen en sober. En wat vind je van de diashow? En de foto's?
                  eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

                  eLDee's webstek

                  Comment


                  • #10
                    Re: 11 november

                    Oorspronkelijk geplaatst door eldee
                    @filipo, aquarius en hanske: "kleurenfoto's": ik wou de tegenstelling tussen toen en nu (verleden en heden) benadrukken; even had ik nog overwogen om ook de twee laatste foto's in kleur te laten (rode baksteen als achtergrond)
                    Het moment en het aantal kleurenfoto's, zoals het nu is, geeft imho niet echt het beeld dat je wou bereiken. Ofwel misschien zoals hanske voorstelt een reeks kleurenfoto's enkel op het einde (meer dan 3) ofwel bvb een tijdje afwisselen 1 zw/w, 1 kleur, 1zw/w, 1 kleur, ... 't is maar een idee maar zoals reeds gezegd, het geheel is heel verzorgd
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: 11 november

                      wat ik er van vind...

                      diashow is niet goed. Foto's wisselen te snel af, en zijn met momenten zeer slecht naast elkaar geplakt. Ook zijn de overgangen meestal overdreven vind ik. Die Comic Sans MS moet je zeker ook vermijden, en de rode kleur ook.

                      Ook heb ik het gevoel dat ik steeds dezelfde foto's te zien krijg op de diashow... dat maakt het helemaal niet boeiend, heb ze zelfs niet uitgekeken .

                      Geposte foto's:
                      eerste twee zijn wel goed, de derde vind ik het standpunt niet zo goed
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: 11 november

                        Nummer 1 is zeer knap en goed in ZW
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment

                        Working...
                        X