Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twente Rally (Conrad Euregio Rally)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twente Rally (Conrad Euregio Rally)

    Van vorige week zondag:

    "Dat zal ze leren om elke keer de beste plaatsen in te pikken..."



    "Meehangen in de bocht"



    "The heat is on!"

    Konica Minolta Dynax 5D + KM 17-35/F2.8-4 (D) + KM 28-75/F2.8 (D) + KM Program Flash 3600HS (D) + KM 18-70 AF DT + KM 28-80 AF + KM 75-300 AF + Lowepro Minitrekker AW + Hama Profil Mono + Vosonic VP2160

    http://www.reversedigital.nl

  • #2
    Re: Twente Rally (Conrad Euregio Rally)

    1. Grappig
    2. Ook veel publieke opkomst.
    3. Mijn voorkeur, iets speciaal.
    Allemaal mooi, spijtig dat het samenviel met de Condroz, je kan niet overal zijn.
    Canon 350D - 30D - 50D - EF-S 18–55mm f/3.5–5.6 - EF 70-200mm f4L USM
    Mijn rallyfotos: www.rallydigital.be

    Comment


    • #3
      Re: Twente Rally (Conrad Euregio Rally)

      eerste een heel leuk moment, de laatste mooi gedaan.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Twente Rally (Conrad Euregio Rally)

        Geweldige foto's, vooral de 1ste en 3e vind ik SUPER
        Begrijp sommige mensen toch niet, willen voor een goede
        foto blijkbaar hun leven riskeren

        Comment


        • #5
          Re: Twente Rally (Conrad Euregio Rally)

          De derde is voor mij duidelijk de beste. knap om dit (scherp) vast te leggen.
          Jammer dat, dat verkeersbord bij de tweede voor de auto staat.
          En wat betreft de eerste: leuke plaat, goed gezien. Ongeloofelijk dat sommige mensen zoveel risico nemen voor een goede foto.
          Niet het vele is goed, maar het goede is veel

          Comment


          • #6
            Re: Twente Rally (Conrad Euregio Rally)

            Hé Ronald,

            Drie mooie shots.
            Boefje.
            Canon Eos 40D+Canon EF 70-200mm f/4L USM+Canon EF 17-40 f/4L USM+Canon Speedlite 430EX.
            http://www.nlfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Twente Rally (Conrad Euregio Rally)

              even off-topic

              Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Luc Bekijk bericht
              Begrijp sommige mensen toch niet, willen voor een goede foto blijkbaar hun leven riskeren
              Als persfotograaf heb je soms geen andere keuze dan een risicovolle plaats te nemen. Dit is zeker het geval in Rally waar de fotografen maar laat aankomen omdat ze van een vorige kp komen. Tegen de tijd dat ze er dan zijn, zijn de meeste (veilige) goede plaatsen al ingenomen door de toeschouwers (wat ook logisch is), zodat er voor de persfotografen weinig anders opzit dan de minder veilige plaatsen te nemen. Aan de foto te zien stonden de persfotografen in de binnenkant van de bocht waar het toch nog relatief veilig is. Mits een beetje gezond verstand en de ervaring van de fotografen kunnen ze meestal het risico op deze plaatsen wel beperken. Het gebeurt niet zo dikwijls dat er een fotograaf daadwerkelijk wordt aangereden.

              on-toppic:

              Ik vind de eerste foto de meest geslaagde. Het levert een grappige plaat op.

              greets,
              Geert
              www.photopower.be

              Comment


              • #8
                Re: Twente Rally (Conrad Euregio Rally)

                Oorspronkelijk geplaatst door Sportshot Bekijk bericht
                even off-topic



                Als persfotograaf heb je soms geen andere keuze dan een risicovolle plaats te nemen. Dit is zeker het geval in Rally waar de fotografen maar laat aankomen omdat ze van een vorige kp komen. Tegen de tijd dat ze er dan zijn, zijn de meeste (veilige) goede plaatsen al ingenomen door de toeschouwers (wat ook logisch is), zodat er voor de persfotografen weinig anders opzit dan de minder veilige plaatsen te nemen. Aan de foto te zien stonden de persfotografen in de binnenkant van de bocht waar het toch nog relatief veilig is. Mits een beetje gezond verstand en de ervaring van de fotografen kunnen ze meestal het risico op deze plaatsen wel beperken. Het gebeurt niet zo dikwijls dat er een fotograaf daadwerkelijk wordt aangereden.

                on-toppic:

                Ik vind de eerste foto de meest geslaagde. Het levert een grappige plaat op.

                greets,
                Geert
                Off-topic:
                Ik ben het helemaal met je eens, alleen zijn er af en toe professionele persfotografen die niet een metertje opzij gaan als je dat vraagt, terwijl zij toch zien dat je ook aardige foto's probeert te maken op zo'n druk punt. Dat metertje opzij moet voor hen toch geen probleem zijn lijkt me (is het meestal ook niet hoor). Ik vind het alleen jammer dat er soms ook een paar fotografen met een air over zich heen bij zijn en recht in jouw blikveld blijven staan ook al heb je ze die vraag gesteld. Voor mij is zo iemand dan ineens wat minder professioneel geworden (of minder sociaal, het is maar net hoe je het wilt noemen).

                On-topic:
                iedereen bedankt voor de leuke reacties!!
                Konica Minolta Dynax 5D + KM 17-35/F2.8-4 (D) + KM 28-75/F2.8 (D) + KM Program Flash 3600HS (D) + KM 18-70 AF DT + KM 28-80 AF + KM 75-300 AF + Lowepro Minitrekker AW + Hama Profil Mono + Vosonic VP2160

                http://www.reversedigital.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Twente Rally (Conrad Euregio Rally)

                  [QUOTE=Reverse;1177307]Off-topic:
                  Ik ben het helemaal met je eens, alleen zijn er af en toe professionele persfotografen die niet een metertje opzij gaan als je dat vraagt, terwijl zij toch zien dat je ook aardige foto's probeert te maken op zo'n druk punt. Dat metertje opzij moet voor hen toch geen probleem zijn lijkt me (is het meestal ook niet hoor). Ik vind het alleen jammer dat er soms ook een paar fotografen met een air over zich heen bij zijn en recht in jouw blikveld blijven staan ook al heb je ze die vraag gesteld. Voor mij is zo iemand dan ineens wat minder professioneel geworden (of minder sociaal, het is maar net hoe je het wilt noemen).
                  QUOTE]

                  Ik begrijp wat je wil zeggen, maar tussen alle koren zit kaf.
                  Als ik in het zicht van toeschouwers/fotografen moet gaan staan om mijn foto's te kunnen maken die ik nodig heb, dan zal ik dit ongemak voor die mensen zo kort mogelijk houden. Ik ben er dan ook van overtuigd dat je met een paar woorden wonderen kan doen in de relatie toeschouwer en persfotograaf.

                  greets,
                  Geert
                  www.photopower.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twente Rally (Conrad Euregio Rally)

                    Eerst en vooral, drie mooie beelden.

                    Om dan nu verder te borduren over de 'discussie' over de plaats van de fotografen.

                    Als persfotograaf heb je soms geen andere keuze dan een risicovolle plaats te nemen.
                    Niet mee eens. Kan mss afgezaagd klinken, zeg nooit nooit, maar vertel het maar aan moeder de vrouw moest er iets gebeuren. Ok, je wilt als fotograaf steeds de beste foto's nemen en akkoord, als persfotograaf heb je soms een 'plaats'voordeel op degene die zijn hobby beoefend, maar om voor een foto 'je leven te riskeren' door op een onveilige plaats te gaan staan, sorry, geen begrip voor.

                    Wanneer ik ergens als hobbyfotograaf een plaats inneem check ik op voorhand al waar ik naartoe kan moest een wagen mijn kant uitkomen, en dit probeer ik meestal te doen telkens er een wagen aankomt. Is het me te riskant, tja, er zullen nog wel plaatsen volgen waar ik in 'alle' veiligheid een mooie foto kan nemen (helaas is dat net het verschil daar ik enkel een hobby beoefen en er niet mijn brood mee moet verdienen)

                    Ik ben er dan ook van overtuigd dat je met een paar woorden wonderen kan doen in de relatie toeschouwer en persfotograaf.
                    En daarmee is alles gezegd. Dit kan een persfotograaf evengoed doen wanneer ie wat later op een kp arriveert, ik denk dan ook niet dat eender welke rallyliefhebber (al dan niet met fototoestel of camera) er iets op tegen heeft wanneer een persfotograaf zich even tss het volk doorwringt om dan gehurkt net voor het afspanningslint zijn werk uit te voeren.

                    Als besluit kan ik eigenlijk alleen maar aanhalen dat er in elke tak van sport of wat dan ook, zij het maken van foto's, filmen ed meer cowboys zijn die menen dat zij het kaf van het koren mogen scheiden. Hopelijk blijven ze tot aan hun pensioen op hun paard zitten.

                    Hans.
                    www.rallyandraces.com

                    Comment

                    Working...
                    X