Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

surfing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] surfing

    Ik wil geen misbruik maken van dit forum, maar ditmaal stuur ik een beeld waar ik niet tevreden mee ben en hoop op inzichten meer ervaren mensen om bij een volgende gelegenheid deze sport wel goed te kunnen vastleggen.
    Dit beeld werd gemaakt aan de atlantische kust van Frankrijk rond 17 uur met een 200mm lens, focus 16 aan 1/640 en iso100.
    Het beeld is gecropt omdat ik niet dichterbij kon en niet meer dan 200mm bezit. Ik kreeg de man ook niet in de rechter hoek van mijn beeld omdat de golf die hem voortstuwt juist daar zit. Met lightroom heb ik het schuimende water wat verhelderd. Toch is dit geen goede opname. Graag advies.
    beste dank


    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

  • #2
    Re: surfing

    Het eerste wat mij opvalt is het standpunt, te hoog. Waarom F16? Ik vind de foto algemeen nog te donker en ik denk dat je ook wat artefacten hebt en scherpteverlies door F16 te gebruiken. Je kwam volgens zeker al toe met F8 of F9.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: surfing

      Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
      Het eerste wat mij opvalt is het standpunt, te hoog. Waarom F16? Ik vind de foto algemeen nog te donker en ik denk dat je ook wat artefacten hebt en scherpteverlies door F16 te gebruiken. Je kwam volgens zeker al toe met F8 of F9.
      ik ben volledig mee eens, met een 200mm ga je toch de sluitertijd enkele stops hoger zetten en het diafragma groter maken

      Comment


      • #4
        Re: surfing

        correcte opmerkingen, maar ik dacht dat ik met 1/640 genoeg zou gehad hebben en vermits de iso 100 kon blijven heb ik mijn diafragma niet aangepast.
        Het is inderdaad zo dat ik met f8 genoeg zou gehad hebben, ik denk zelfs met minder want uiteindelijk moest enkel de zone van de surfer scherp zijn.
        wat de hoogte betreft : ik ben er speciaal voor een duin opgeklommen omdat ik op het strand zelf eigenlijk maar 1 lijn onderwerp had met erboven eentonig grijs en er onder eentonig bruin. Maar nu zit ik inderdaad met niets bijbrengend water.
        bedankt al voor jullie visies. Ze zetten het denkproces in gang.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: surfing

          Er was ooit een bekend fotograaf - ik ben zijn naam kwijt - die zei, "als het niet goed is stond je te ver af". Croppen is vaak maar een lapmiddel om een slechte foto nog goed te krijgen.

          Comment


          • #6
            Re: surfing

            Hat silhouet van de surfer staat toch wel knap afgetekend
            Vind deze niet slecht - goed dat je het schuim van de golf mee in beeld hebt - staat de witbalans juist
            Peter
            mijn website : klik

            Comment

            Working...
            X