Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kracht zetten.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kracht zetten.

    Met al zijn kracht de tegenstander verhinderen dat hij de bal kan spelen. Jeugdvoetbal op zen best.



    Bedankt om te kijken.
    Pixelboy

  • #2
    Re: Kracht zetten.

    Wat mij betreft zeer geslaagde foto!

    Comment


    • #3
      Re: Kracht zetten.

      Jaja hier kijk ik graag naar!
      Een hoop ouwe zooi
      www.rbfoto.nl

      Comment


      • #4
        Re: Kracht zetten.

        Jong geleerd, oud (blijven doen)...
        Nice shot !
        "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
        Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

        Comment


        • #5
          Re: Kracht zetten.

          Bedankt voor de positieve reacties. Het is niet makkelijk dergelijke foto's te maken, steeds alert blijven en op het juiste moment de knop durven indrukken.

          Pixelboy

          Comment


          • #6
            Re: Kracht zetten.

            Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
            Bedankt voor de positieve reacties. Het is niet makkelijk dergelijke foto's te maken, steeds alert blijven en op het juiste moment de knop durven indrukken.

            Pixelboy
            Is het bij u ook soms een kwestie van 'durven' anticiperen? Met welke body fotografeer je?

            Comment


            • #7
              Re: Kracht zetten.

              Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
              Is het bij u ook soms een kwestie van 'durven' anticiperen? Met welke body fotografeer je?
              Ja, momenten afwachten en als de spelers contact zoeken drukken. Ik werk met de Nikon D4.

              Comment


              • #8
                Re: Kracht zetten.

                Pixelboy,

                waarom die "durven", begrijp ik niet goed. Als je aan reportagefotografie doet moet je altijd durven drukken, om het even welk moment, wanneer je wel mag aarzelen is als het ethetische of morele kwesties gaat, en dan nog, je hebt het beeld. De kwestie daarna is of je het al dan niet wereldkundig maakt en hoe en evt met de juiste duiding. De body speelt daarbij geen rol :-D

                Ik vind dit beeld heel sterk, het illustreert vele dingen...



                Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
                Ja, momenten afwachten en als de spelers contact zoeken drukken. Ik werk met de Nikon D4.
                "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
                Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

                Comment


                • #9
                  Re: Kracht zetten.

                  Ja, fotografie van jeugdvoetbal. Volgens mij de meest onderschatte vorm van fotografie.
                  Niet eenvoudig, zonder de juiste apparatuur en lenzen lukt het niet (wat de pro's ook durven tegen beweren).
                  Wij krijgen niet de mooie achtergronden van indrukwekkend volgelopen voetbal stadia, geen controle over het licht.
                  Wij moeten het doen met de achtergrond zoals hij is, parkings, gebouwen, een paar supporters, allerlei storende elementen in beeld, etc ...
                  En toch staan hier regelmatig prachtige beelden. In dit geval een prachtig duel. Beetje jammer van de achtergrond (niet veel aan te doen natuurlijk, zie mijn opmerking hierboven).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kracht zetten.

                    Oorspronkelijk geplaatst door steenkst Bekijk bericht
                    Ja, fotografie van jeugdvoetbal. Volgens mij de meest onderschatte vorm van fotografie.
                    Niet eenvoudig, zonder de juiste apparatuur en lenzen lukt het niet (wat de pro's ook durven tegen beweren).
                    Wij krijgen niet de mooie achtergronden van indrukwekkend volgelopen voetbal stadia, geen controle over het licht.
                    Wij moeten het doen met de achtergrond zoals hij is, parkings, gebouwen, een paar supporters, allerlei storende elementen in beeld, etc ...
                    En toch staan hier regelmatig prachtige beelden. In dit geval een prachtig duel. Beetje jammer van de achtergrond (niet veel aan te doen natuurlijk, zie mijn opmerking hierboven).
                    Geef je 100% gelijk. Op de achtergrond tussen twee voetbalvelden, trainingsmateriaal, doeltjes, groot en klein. Daar kan je als amateurfotograaf weinig aan doen en dan probeer je zoveel als mogelijk toch te vermijden om dit in beeld te brengen, In dit geval lukte het niet. Maar, de voetbalactie op zich moet je proberen vast te leggen en bij jeugd heb je altijd actie.

                    Groet,

                    Pixelboy

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kracht zetten.

                      Ja! Heel erg mooie foto. knap
                      Mvg,
                      Gregory
                      www.gvg-photo.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kracht zetten.

                        Oorspronkelijk geplaatst door steenkst Bekijk bericht
                        geen controle over het licht.
                        Oeps, dit is wel een misser kan ik vertellen.
                        Buiten bij de amateurvelden is het juist beter te doen met het licht dan in een stadion. Denk aan de dakrand van een stadion die het halve veld in de schaduw werpt en daarachter een keihard door de zon verlichte tribune.
                        Dat soort dingen heb je op de amateurvelden niet.

                        En het materiaal is wel beperkend, maar zeer zeker niet de doorslaggevende factor. Ik heb wel eens mijn 400mm en D4 aan een fotograaf gegeven en zijn D5200 met 70-300mm gepakt. Je zou 't niet verwachten blijkbaar, maar er kwam praktisch niets fatsoenlijks uit. Terwijl ik met de "amateurcombi" nog steeds prima platen wist te schieten.

                        De techniek en het inzicht wáár het gaat gebeuren is doorslaggevend, het materiaal slechts beperkend. Op de amateurvelden is er uitstekend te werken met een camera als de D5200 of vergelijkbaar materiaal. Je dwingt jezelf alleen tot beter te anticiperen en anders te kijken.
                        Een hoop ouwe zooi
                        www.rbfoto.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kracht zetten.

                          Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
                          Denk aan de dakrand van een stadion die het halve veld in de schaduw werpt en daarachter een keihard door de zon verlichte tribune.
                          Zwijg, ik word soms midden in de nacht badend in angstzweet wakker van dergelijke omstandigheden :-)
                          En inderdaad je gaat altijd gasten hebben die er zelfs met het beste materiaal niets van bakken :-)
                          Ikzelf heb op 3 jaar nog maar 3 wedstrijden gevolgd van onze eerste elftal, en ik moet toegeven, het is moeilijker dan jeugdvoetbal.
                          Maar met de revival van voetbal foto's in dit forum ga ik zeker een paar van die beelden posten.
                          Groetjes,
                          Stefan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kracht zetten.

                            Goede plaat!

                            Comment

                            Working...
                            X