Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indoorkarting Aalst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Indoorkarting Aalst

    Groeten,

    Paul

  • #2
    Re: Indoorkarting Aalst

    Wow, super foto
    http://www.brechtdecancq.com

    Comment


    • #3
      Re: Indoorkarting Aalst

      Mooi vastgelegd, en da's niet zo makkelijk neem ik aan. Die dingen bewegen erg snel en het is meestal nogal donker in zo'n karting.
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Indoorkarting Aalst

        Dankzij een (langere) flits dat je de beweging zo hebt kunnen vastleggen?

        Héél knappe foto, Chapeau!
        "Breng beweging in een stilstaand beeld"

        Comment


        • #5
          Re: Indoorkarting Aalst

          like it, mooie kleuren

          Comment


          • #6
            Re: Indoorkarting Aalst

            Wow !!! Erg knap Paul!
            Hoe heb je dat gedaan en met welke apparatuur als ik vragen mag?
            Een Canon en een paar bokaalglazen.

            Comment


            • #7
              Re: Indoorkarting Aalst

              Een hele mooie! Prachtige kleuren ook!

              Grtz, Fabienne
              Het leven is net een doos Lego: je kunt er iets moois van bouwen, of juist niet....
              BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
              The name of the game is to fill the frame!
              http://Fabke.fotopic.net

              Comment


              • #8
                Re: Indoorkarting Aalst

                Indoorkarting heb ik ook eens proberen te fotograferen, maar er stond niks op de foto. Enfin, toch geen karter
                Ik ben dus hier ook wel benieuwd hoe je dit prachtexemplaar geschoten hebt.

                Comment


                • #9
                  Re: Indoorkarting Aalst

                  Dank voor jullie reacties, graag wil ik wel een beetje meer uitleg geven.

                  De exif van deze opname;
                  - Camera Model: Nikon D70
                  - Lens: 18-70mm F/3.5-4.5 G, zoom op 70mm
                  - Sluitertijd: 1/15 sec
                  - Diafragma: F/5.6
                  - ISO: 200
                  - Flits: SB600

                  Toch eerst nog dit, kies een veilige plaats waar je rustig kan staan, vraag toelating aan de mensen van de karting en waarschuwt op voorhand de rijders als je de flits gebruikt.
                  In dit geval ging het om de maandelijkse teamwedstrijd (1uur race) waarvan mijn zoon Jurgen lid is, (hier op de foto).

                  Het sleutelwoord is hier ook uiteraard panning, daar kan je niet aan ontkomen, een voordeel is natuurlijk bij die lage sluitertijd dat de flits de kart bevriest, zorg dat de belichting ergens in de buurt komt van het omgevingslicht.

                  Om nu die strepen te verkrijgen achteraan de rijder en kart kan je ook flitsen op het achterste gordijn maar dan krijgt men ook ergens anders strepen die niet te voorspellen vallen en die in heel veel foto’s toch zeker en vast mooi zijn en een indruk van snelheid geven.

                  Mijn werkwijze is een selectie maken van het achterste gedeelte (rijder en kart), daarvan 3 kopieën maken en filter/vervagen/bewegingsonscherpte kiezen op iedere laag afzonderlijk met afstand op 150 pixels voor laag 1, 300 voor laag 2 en 450 voor laag 3. daardoor gaat de dekking geleidelijk verminderen naar het einde toe.
                  Deze 3 lagen samenvoegen en een laagmasker toevoegen en daar de strepen die voor het object gekomen zijn dan wegwerken met zwart.

                  Hopelijk is mijn uitleg een beetje verstaanbaar.
                  Groeten,

                  Paul

                  Comment


                  • #10
                    Re: Indoorkarting Aalst

                    Begrepen

                    En als deze niet in poster formaat boven zijn bed komt weet ik het niet meer
                    "Breng beweging in een stilstaand beeld"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Indoorkarting Aalst

                      Ik heb hem al een paar maal bekeken, maar blijf het er moeilijk mee hebben. Als het geen knip-en-plakwerk is het een topper Bedoel daar niets kwaad mee.
                      Moet straks ook foto's gaan nemen van een kartingwedstrijd. Ik hoop dat ik ook zo een foto op mijn scherm kan toveren.
                      Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Indoorkarting Aalst

                        Geweldige foto.

                        1/15 sec

                        Gr kees
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                        Comment


                        • #13
                          Re: Indoorkarting Aalst

                          Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht

                          1/15 sec

                          Gr kees
                          Ja, maar geflitst ! Je flits bevriest de beweging.

                          Over de foto zelf: 70X50 en aan de muur tegenover zijn bed ermee !!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Indoorkarting Aalst

                            Heel mooie foto!!
                            En ik durf met 90% zekerheid zeggen dat je zoon een Schumacher-fan is. Gezien de kleur van de uitrusting maar vooral de bijna replica helm en dito schoenen vallen me op.
                            Wens hem succes in zijn verdere carrière en wie weet mag je binnen enkele jaren als VIP rondlopen in de paddock van de F1. (Vergeet mij dan alleszins niet mee te vragen )
                            -The Black Horses-
                            Canon materiaal

                            www.theblackhorses.be

                            Comment

                            Working...
                            X