Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ijshokey 4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ijshokey 4

    Nogmaals ijshokey pics.
    wedstrijd: Moose-Charleroi
    ijshal, Maaseik





    Groeten Sensor

  • #2
    Re: ijshokey 4

    Weer wat nieuwe ijshockey foto's , altijd leuk

    De eerste vind ik het beste kwa kleur omdat hij niet zo geel ziet. (mja die gele lampen zijn echt vervelend ) Ook fijn om al de spelers helemaal op 1 foto te zien , lang niet zo simpel bij zo een snelle sport.

    Bij de 2de en 3de zit er wat meer actie, met de 2de op kop! zeer mooi.

    De derde is dan ook weer goed omwille van zijn lekker simpele achtergrond en fijne compo.

    (gooi btw je originele bestanden niet weg... wie weet is het wel eens wat om op het einde van het seizoen enkele mooie fotos van de ploegen vergroot op te hangen in het cafetaria)

    Comment


    • #3
      Re: ijshokey 4

      lekker veel kleuren en actie, goed vastlegd.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: ijshokey 4

        Best leuke foto's,zelf heb ik zopas een camera aangeschaft
        nikon D50 met 2 kitlenzen15-55 en 55-200 ik heb zelf al eens geprobeerd om foto's te nemen van ijshockey spelers het lukt mij niet zo goed,de beelden zijn niet echt scherp.
        Ligt dat aan de lenzen?Ik ben wel van plan om nog een of meerder lenzen te kopen indien nodig.Kan iemand mij nuttige tips geven voor deze fotografie.

        Met vele groeten Roofer

        Comment


        • #5
          Re: ijshokey 4

          Oorspronkelijk geplaatst door roofer
          Best leuke foto's,zelf heb ik zopas een camera aangeschaft
          nikon D50 met 2 kitlenzen15-55 en 55-200 ik heb zelf al eens geprobeerd om foto's te nemen van ijshockey spelers het lukt mij niet zo goed,de beelden zijn niet echt scherp.
          Ligt dat aan de lenzen?Ik ben wel van plan om nog een of meerder lenzen te kopen indien nodig.Kan iemand mij nuttige tips geven voor deze fotografie.

          Met vele groeten Roofer
          kijk misschien eens naar mijn vorige topic http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=93879
          hier vindt je in de reacties al heel veel informatie en tips i.v.m ijshokeyfotografie.
          In ieder geval zul je met je kitlens er niet komen, maar heb je een lichtsterkere of snelle lens nodig,
          mvg. sensor
          Groeten Sensor

          Comment


          • #6
            Re: ijshokey 4

            Ik heb mij gaan informeren over een lens voor sportfotos te nemen in hal met kunst licht.Ze hebben mij aangeraden om een Sigma zoom 18-200mm 1:3.5-6.3 DC dia 62 te gebruiken kan iemand zeggen of dat ok is voor deze fotografie?

            Gr roofer

            Comment


            • #7
              Re: ijshokey 4

              Oorspronkelijk geplaatst door roofer
              Ik heb mij gaan informeren over een lens voor sportfotos te nemen in hal met kunst licht.Ze hebben mij aangeraden om een Sigma zoom 18-200mm 1:3.5-6.3 DC dia 62 te gebruiken kan iemand zeggen of dat ok is voor deze fotografie?

              Gr roofer
              Zou ik dus zeker niet doen. de groothoek heb je bij sport volgens mij niet echt nodig, en op 200mm zal die lens niet bepaald scherp zijn. Lichtsterk is ze ook al niet dus moet je al veel licht hebben om scherpe foto's te nemen...

              Volgens mij is een lichtsterke gemiddelde range lens het beste voor indoor sport.

              Comment


              • #8
                Re: ijshokey 4

                Oorspronkelijk geplaatst door roofer
                Ik heb mij gaan informeren over een lens voor sportfotos te nemen in hal met kunst licht.Ze hebben mij aangeraden om een Sigma zoom 18-200mm 1:3.5-6.3 DC dia 62 te gebruiken kan iemand zeggen of dat ok is voor deze fotografie?

                Gr roofer
                Die is imo. totaal onbruikbaar, tenzij je een indoor schaakwedstrijd of viswedstrijd wilt trekken.
                Eén van de meest gebruikt lenzen voor indoor sporten is een 70-200/F2.8

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: ijshokey 4

                  Oorspronkelijk geplaatst door roofer
                  Ik heb mij gaan informeren over een lens voor sportfotos te nemen in hal met kunst licht.Ze hebben mij aangeraden om een Sigma zoom 18-200mm 1:3.5-6.3 DC dia 62 te gebruiken kan iemand zeggen of dat ok is voor deze fotografie?

                  Gr roofer
                  Absoluut negatief
                  Groeten Sensor

                  Comment


                  • #10
                    Re: ijshokey 4

                    K heb mij een sigma 70 - 200 mm 1:2.8D aangeschaft van een kennis voor een (volgens mij) een goede prijs 500€.De lens is 1 jaar oud en niet zoveel gebruikt.
                    Ben eens benieuwd wat het gaat worden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: ijshokey 4

                      ik vind dit tot nu toe de mooiste serie die ik hier op BD van alle ijshockey foto's heb gezien.
                      Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

                      Comment


                      • #12
                        Re: ijshokey 4

                        Oorspronkelijk geplaatst door roofer
                        K heb mij een sigma 70 - 200 mm 1:2.8D aangeschaft van een kennis voor een (volgens mij) een goede prijs 500€.De lens is 1 jaar oud en niet zoveel gebruikt.
                        Ben eens benieuwd wat het gaat worden!
                        dat kan wel eens goed gaan , lichtscherp en mooi bereik!

                        ( btw sensor , de 15de spelen we een vriendschappelijke match tegen dames, als je je nieuwe tamron eens wilt proberen )

                        Comment


                        • #13
                          Re: ijshokey 4

                          Oorspronkelijk geplaatst door roofer
                          K heb mij een sigma 70 - 200 mm 1:2.8D aangeschaft van een kennis voor een (volgens mij) een goede prijs 500€.De lens is 1 jaar oud en niet zoveel gebruikt.
                          Ben eens benieuwd wat het gaat worden!
                          dan denk ik dat je een goede koop hebt gedaan
                          prima lens, maar hou er rekening mee voor indoor is het min.telebereik (70mm) vaak al te groot! zeker als je vlak naast het speelveld staat.
                          Alle gemaakte fotos die ik hier heb geplaatst (ijshokeyseries) zijn gemaakt met sigma 18-50 2.8.!
                          Met mijn nieuwe aankoop (tamron 28-75 2.8) ga ik 25 mm tele winnen, wat in indoorsport véél kan maken.

                          mvg. Sensor
                          Groeten Sensor

                          Comment


                          • #14
                            Re: ijshokey 4

                            Mooie opname's , goed van kleur en scherp.
                            Groeten Leon
                            http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                            Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: ijshokey 4

                              Oorspronkelijk geplaatst door roofer
                              K heb mij een sigma 70 - 200 mm 1:2.8D aangeschaft van een kennis voor een (volgens mij) een goede prijs 500€.De lens is 1 jaar oud en niet zoveel gebruikt.
                              Ben eens benieuwd wat het gaat worden!

                              Bijna allemaal met de DG EX versie gemaakt:


                              Off-topic @sensor en andere DB-leden:
                              De wedstrijd van morgen, 21/01/2006 (Deurne-Leuven) zal naar alle waarschijnlijkheid spektakelijshockey worden van de bovenste plank... Wij (Phantoms Deurne) mogen onze wisselbeker teruggeven die we op 07/01 hebben veroverd. Leuven heeft in beroep toch nog gelijk gekregen van de rechtbank waardoor de rangschikking maakt dat Leuven tegen Turnhout moet spelen en niet wij. De gemoederen zullen vrij verhit zijn morgenavond... start 20u30 ijsbaan Ruggeveld te Deurne. Volgens mij HET moment om al die nieuwe lenzen en bodies tot het uiterste te drijven om enkele ultieme shots tentoon te kunnen spreiden. Materiaal steeds welkom bij webmaster@phantoms.be .
                              Tot zaterdag?
                              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                              BE-Wommelgem
                              .: 20D & D700 :.

                              Comment

                              Working...
                              X