Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gitanes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gitanes

    Of mag reclame voor sigaretten niet meer?







    leuk of niet leuk?
    GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
    AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

  • #2
    Re: Gitanes

    Ik denk niet dat dit verboden is maar, als deze in België genomen ?, dan is dit bedrijf in overtreding.

    Mooie foto trouwens.

    Pixelboy

    Comment


    • #3
      Re: Gitanes

      Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
      Ik denk niet dat dit verboden is maar, als deze in België genomen ?, dan is dit bedrijf in overtreding.

      Mooie foto trouwens.

      Pixelboy
      Ja, dit was in Spa, maar ik veronderstel dat dit wel toegelaten is aangezien het om een "old timer" gaat die in privé bezit is van een rijke liefhebber. (denk ik, Red Baron?)

      Dank voor je commentaar!
      GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
      AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

      Comment


      • #4
        Re: Gitanes

        Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
        .....



        leuk of niet leuk?
        leuk.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Gitanes

          Ah the good old Ligier days
          Mooie foto, jammer dat ze alleen de 2 laten staan hebben van het startnummer, 26 was Laffitte, de andere 25 of 27?
          7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

          Comment


          • #6
            Re: Gitanes

            Mooie compo en scherp. Misschien proberen de achtergrond (vangrail) niet zo scherp te hebben en wat meer snelheid proberen weer te geven.

            Ik heb trouwens zelf ook foto's van deze Ligier, maar dan vanop de Nürburgring. Zal er eentje hier posten.
            www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

            Comment


            • #7
              Re: Gitanes

              Oorspronkelijk geplaatst door Jurrie Bekijk bericht
              Mooie compo en scherp. Misschien proberen de achtergrond (vangrail) niet zo scherp te hebben en wat meer snelheid proberen weer te geven.

              Ik heb trouwens zelf ook foto's van deze Ligier, maar dan vanop de Nürburgring. Zal er eentje hier posten.

              Thnx voor de reactie...

              Ik heb jou foto bekeken en het gaat hier eigenlijk om een niet te vergelijken standpunt, bij jou is het inderdaad mooier/leuker dat de achtergrond wazig is zodat je een panning bekomt.

              Eerlijk gezegd is hij niet over de hele wagen scherp, voor mij is dat niet noodzakelijk, ik hou wel van wat dynamiek in de wagen zelf ook. Maar voor de "panning-puristen" hier zal hij niet goed genoeg zijn denk ik...

              Aangezien de wagen in mijn geval recht op me af kwam en ik hem volledig scherp wou hebben is mijn achtergrond dus ook wat scherper, ik kan dat nadien wat "foefelen" maar daar ben ik niet zo'n fan van.

              Ook zie je eigenlijk dat de banden wel voldoende "beweging" weergeven. (zie witte letters)
              GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
              AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

              Comment


              • #8
                Re: Gitanes

                Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
                Thnx voor de reactie...

                Ik heb jou foto bekeken en het gaat hier eigenlijk om een niet te vergelijken standpunt, bij jou is het inderdaad mooier/leuker dat de achtergrond wazig is zodat je een panning bekomt.

                Eerlijk gezegd is hij niet over de hele wagen scherp, voor mij is dat niet noodzakelijk, ik hou wel van wat dynamiek in de wagen zelf ook. Maar voor de "panning-puristen" hier zal hij niet goed genoeg zijn denk ik...

                Aangezien de wagen in mijn geval recht op me af kwam en ik hem volledig scherp wou hebben is mijn achtergrond dus ook wat scherper, ik kan dat nadien wat "foefelen" maar daar ben ik niet zo'n fan van.

                Ook zie je eigenlijk dat de banden wel voldoende "beweging" weergeven. (zie witte letters)
                Standpunt is inderdaad niet te vergelijken, maar het was eigenlijk ook niet mijn bedoeling om mijn foto als vergelijkingspunt te gebruiken maar eerder omdat het over dezelfde wagen gaat.

                En ik volg ook je standpunt dat niet altijd de hele wagen scherp moet zijn. Ook ik vind dat vooral de snelheid duidelijk zichtbaar moet zijn. Dat hij niet overal even scherp is komt voornamelijk doordat hij niet volledig frontaal voor mij genomen is en dus de afstand tussen camera en auto voor en achteraan verschillend zijn. Ik heb eerder al enkel voorbeelden gepost die wel volledig scherp zijn. (link en link en link)

                Ik begrijp dat je, omdat de wagen recht op je afkomt, je een snellere sluitertijd gebruikt om onscherpte tegen te gaan maar de reden waarom ik bij dit soort foto's bijna dezelfde settings neem als bij een panning shot (tussen 1/30 en 1/100) is omdat de snelheidsweergave dan beter zichtbaar is en eventuele andere objecten zoals bijvoorbeeld andere wagen(s) achter de gefotografeerde auto onscherp zijn en ook weer een beter snelheidsgevoel weergeven. De letters op de banden zijn inderdaad onscherp maar probeer dit eens met een langere sluitertijd. Als er bij jouw foto nog een auto achter had geweest dan had die ook redelijk scherp geweest en ik (maar ieder uiteraard zijn eigen voorkeur) prefereer om enkel het hoofdobject scherp te hebben. Het is wel zo dat hoe sneller de auto rijdt hoe moeilijker dit wordt omdat de wagen (te) snel op je afkomt!

                Enkele voorbeelden vind je hier, hier en hier. Laatste is trouwens in dezelfde bocht als jouw foto genomen.
                www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

                Comment


                • #9
                  Re: Gitanes

                  Knappe foto !

                  Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
                  aangezien het om een "old timer" gaat die in privé bezit is van een rijke liefhebber. (denk ik, Red Baron?)
                  Euhh, ik ben niet die rijke liefhebber hoor
                  Weet niet precies hoe dit in z'n werk gaat. Oldtimer of niet.
                  In de Boucles de Spa rijden er ook altijd met tabaksreclame uit die tijd maar is er altijd iets aan verandert.
                  Bastos wordt Bestof, Rothmans - Rockmans, Belga - Belge dus denk dat dit toch niet mag...

                  Maar geen probleem voor uw foto é
                  Flickr Photopage

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gitanes

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Baron Bekijk bericht
                    Knappe foto !



                    Euhh, ik ben niet die rijke liefhebber hoor
                    Weet niet precies hoe dit in z'n werk gaat. Oldtimer of niet.
                    In de Boucles de Spa rijden er ook altijd met tabaksreclame uit die tijd maar is er altijd iets aan verandert.
                    Bastos wordt Bestof, Rothmans - Rockmans, Belga - Belge dus denk dat dit toch niet mag...

                    Maar geen probleem voor uw foto é
                    Hehe, maar ik dacht wel dat je ging weten hoe het in z'n werk gaat met die reclame
                    GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
                    AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

                    Comment

                    Working...
                    X