Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

    http://www.smuttynose.nl

  • #2
    Re: Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

    Uiteraard de beste renner op het E.K. Maar de foto is voor mij toch een stukminder.
    Zoals op tv gezien te hebben waren er toch veel mooiere plaatsen om u op te stellen.
    Bij het tussenpunt van tijdopname reden ze kilometers op een dijk met op de achtergrond de windmolens.
    Had echt spijt dat ik zelf niet aanwezig was.

    Mvg marc.

    Comment


    • #3
      Re: Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

      Oorspronkelijk geplaatst door crosser Bekijk bericht
      Uiteraard de beste renner op het E.K. Maar de foto is voor mij toch een stukminder.
      Zoals op tv gezien te hebben waren er toch veel mooiere plaatsen om u op te stellen.
      Bij het tussenpunt van tijdopname reden ze kilometers op een dijk met op de achtergrond de windmolens.
      Had echt spijt dat ik zelf niet aanwezig was.

      Mvg marc.
      Dank voor je reactie. Ik had veel soorten commentaar verwacht, van niet optimaal scherp of gelaat mag wat helderder tot weet ik wat
      Maar niet dat er geen molen op staat. Ik woon midden tussen de molens en heb vandaag op verschillende plekken pakweg 400 foto's gemaakt en allemaal zonder molens.
      Molens zijn in het algemeen prachtig maar ik hoef ze niet overal op te zien
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

        Het moeten geen molens zijn,
        Maar heb je er geen met een minder drukke achtergrond.

        Ik denk dat crosser dat bedoeld.
        ;-)

        --
        mlap.
        T.T.

        Comment


        • #5
          Re: Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

          Achtergrond inderdaad veel te druk. Ik zag in de pers nochtans een knappe foto van een renner met een molen op de achtergrond. Kwestie van aan de buitenwereld te tonen in wat voor omgeving er gekoerst wordt.

          Comment


          • #6
            Re: Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

            Oorspronkelijk geplaatst door comic Bekijk bericht
            Achtergrond inderdaad veel te druk. Ik zag in de pers nochtans een knappe foto van een renner met een molen op de achtergrond. Kwestie van aan de buitenwereld te tonen in wat voor omgeving er gekoerst wordt.
            voila dat ist wat ik ook wil zeggen.

            Comment


            • #7
              Re: Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

              Ik snap wat jullie bedoelen maar...

              Dit is de rustigste achtergrond bij Evenepoel: http://smuttynose.nl/_6007930_1024px.jpg maar hier ontbreekt essentiële scherpte
              Van andere renners heb ik meer met rustig polderbeeld, nochtans dus niet met molens
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

                Geen topfoto - maar zeker mooi en verdienstelijk - poging tot panning denk ik
                Er had meer beweging in mogen zitten voor mij - de spaken zijn nog een beetje teveel "bevroren" - vind ik.
                Redelijk contrastrijk afgewerkt ook - harde zon ook blijkbaar.

                De achtergrond - tja - smaak - en een keuze - waar ervaring ook speelt natuurlijk
                Indien het parcours vlakbij je woonplaats is en hebt veel tijd hebt kan je gaan verkennen misschien
                In mijn geval gebruik ik meestal google street view om vooraf eens te gaan piepen - hoe ziet het eruit - waar ga ik parkeren enz
                Nu ja, de ganse omgeving zie je dan niet natuurlijk - maar het geeft wel een idee.
                Eens ter plaatse zie je pas echt wat de situatie is - en misschien moet je nog improviseren, veel volk op die plaats, spandoeken, ... dan maak je er het beste van

                Vind het beetje flauw om jouw foto te gaan beoordelen/vergelijken met die ene topfoto die nu in de media stond.
                De krant kan putten uit het beeldmateriaal van vele 10-tallen persfotografen die aanwezig waren op alle hoeken en kanten van het parcours
                De ene met een joekel van een tele - de andere met breedhoek - nog een andere vanop de motor - of eentje op een stelling, met een drone ... dat is een ongelijke strijd
                Van elk "belangrijk" sportevenement die je als amateur fotografeert zal er wellicht een "betere" foto te vinden zijn in de media.
                Laat dit ons amateurs vooral niet tegenhouden - Het belangrijkste is de ervaring en het plezier dat je eraan hebt beleefd.
                En wie weet - misschien maak je ooit wel die topfoto die nu in de media stond

                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

                  Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  Geen topfoto - maar zeker mooi en verdienstelijk - poging tot panning denk ik
                  Er had meer beweging in mogen zitten voor mij - de spaken zijn nog een beetje teveel "bevroren" - vind ik.
                  Redelijk contrastrijk afgewerkt ook - harde zon ook blijkbaar.

                  De achtergrond - tja - smaak - en een keuze - waar ervaring ook speelt natuurlijk
                  Indien het parcours vlakbij je woonplaats is en hebt veel tijd hebt kan je gaan verkennen misschien
                  In mijn geval gebruik ik meestal google street view om vooraf eens te gaan piepen - hoe ziet het eruit - waar ga ik parkeren enz
                  Nu ja, de ganse omgeving zie je dan niet natuurlijk - maar het geeft wel een idee.
                  Eens ter plaatse zie je pas echt wat de situatie is - en misschien moet je nog improviseren, veel volk op die plaats, spandoeken, ... dan maak je er het beste van

                  Vind het beetje flauw om jouw foto te gaan beoordelen/vergelijken met die ene topfoto die nu in de media stond.
                  De krant kan putten uit het beeldmateriaal van vele 10-tallen persfotografen die aanwezig waren op alle hoeken en kanten van het parcours
                  De ene met een joekel van een tele - de andere met breedhoek - nog een andere vanop de motor - of eentje op een stelling, met een drone ... dat is een ongelijke strijd
                  Van elk "belangrijk" sportevenement die je als amateur fotografeert zal er wellicht een "betere" foto te vinden zijn in de media.
                  Laat dit ons amateurs vooral niet tegenhouden - Het belangrijkste is de ervaring en het plezier dat je eraan hebt beleefd.
                  En wie weet - misschien maak je ooit wel die topfoto die nu in de media stond

                  Peter
                  Dank je, mooi verwoord
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

                    Ik zag in de pers nochtans een knappe foto van een renner met een molen op de achtergrond@blauwzwart: vergeet deze zin en lees hem als volgt, "ik zag nochtans een knappe foto van een renner met een molen op de achtergrond". Ik wil Olivetti's foto helemaal niet vergelijken met een persfoto. Wat ik wil zeggen is dat er verschillende mogelijkheden zijn, een panning is er één, een molen op de achtergrond is een andere. Of dat nu een persfoto is of een foto van een amateur zoals u en ik maakt geen reet uit. Toevallig was de foto die ik zag een persfoto maar ik kijk de volgende keer wel uit wat ik schrijf.
                    Trouwens uw werkwijze met google street vieuw e.d. is ook de mijne. Zo zie je wat de mogelijkheden zijn en kun je er gebruik van maken. En kom je misschien thuis met pannings en molens.
                    @olivetti: doe lekker verder, sportfotografie is fun.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

                      Oorspronkelijk geplaatst door comic Bekijk bericht
                      Ik zag in de pers nochtans een knappe foto van een renner met een molen op de achtergrond
                      @blauwzwart: vergeet deze zin en lees hem als volgt, "ik zag nochtans een knappe foto van een renner met een molen op de achtergrond". Ik wil Olivetti's foto helemaal niet vergelijken met een persfoto. Wat ik wil zeggen is dat er verschillende mogelijkheden zijn, een panning is er één, een molen op de achtergrond is een andere. Of dat nu een persfoto is of een foto van een amateur zoals u en ik maakt geen reet uit. Toevallig was de foto die ik zag een persfoto maar ik kijk de volgende keer wel uit wat ik schrijf.
                      Trouwens uw werkwijze met google street vieuw e.d. is ook de mijne. Zo zie je wat de mogelijkheden zijn en kun je er gebruik van maken. En kom je misschien thuis met pannings en molens.
                      @olivetti: doe lekker verder, sportfotografie is fun.
                      Zeker, ik heb een reuze leuke dag gehad.
                      Ik zal nog een ander plaatsen van een andere locatie, misschien dat die meer in de smaak valt
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

                        Over de achtergrond is al genoeg gezegd.
                        Maar ik denk dat vooral je sluitertijd wat langer had mogen zijn. Nu is er nog niet veel beweging te zien. De kans op een onscherpe foto neemt natuurlijk ook wel toe.
                        I put the sexy in dyslexia

                        Comment


                        • #13
                          Re: Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

                          Dit is een meer dan behoorlijke foto. De foto straalt snelheid uit, dat kan ook zonder pannen.

                          Wat de opmerkingen over de achtergrond betreft; het is niet altijd mogelijk als amateurfotograaf je locatie te kiezen. Ik weet niet of dit hier het geval was maar bijvoorbeeld op het Belgisch Kampioenschap tijdrijden voor profs was het mooie (rustige gedeelte, zonder bebouwing) van het parcours niet toegankelijk... tenzij je een accreditatie had als persfotograaf of van de wedstrijdorganisatie was. Ik heb toen ook persfoto's zien verschijnen met een mooie achtergrond terwijl de amateurfotografen het moesten doen met de dorpskom.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
                            Dit is een meer dan behoorlijke foto. De foto straalt snelheid uit, dat kan ook zonder pannen.

                            Wat de opmerkingen over de achtergrond betreft; het is niet altijd mogelijk als amateurfotograaf je locatie te kiezen. Ik weet niet of dit hier het geval was maar bijvoorbeeld op het Belgisch Kampioenschap tijdrijden voor profs was het mooie (rustige gedeelte, zonder bebouwing) van het parcours niet toegankelijk... tenzij je een accreditatie had als persfotograaf of van de wedstrijdorganisatie was. Ik heb toen ook persfoto's zien verschijnen met een mooie achtergrond terwijl de amateurfotografen het moesten doen met de dorpskom.
                            Dan moet je zorgen dat je 3 uur voor de wedstrijd aanwezig bent en dan heb je de tijd om het parkoers te verkennen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Evenepoel, Europees kampioen tijdrijden

                              Elite zonder contract vertrokken om 12u30, dan dames en dan elite tussen 15u00 en 18u00.
                              Wij waren om 11 uur ter plaatse en Zone E (de interessante zone om foto's te nemen) was al afgesloten. Zijstraten waren afgesloten door seingevers én politie. Geen toegang, ook niet per fiets of te voet. Heb nog even met politie gediscussieerd maar dat haalde niets uit. Heb dit probleem eigenlijk nog nooit elders ondervonden, zelfs niet tijdens tijdritten Ronde van Frankrijk. Heb overigens nog gezien dat de bereden politie, mensen die reeds ter plaatse waren verplichte zone E te verlaten. Behalve dan diegene met accreditatie.

                              Comment

                              Working...
                              X