Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

deferm en consoorten @ huy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • deferm en consoorten @ huy

    nog wat condroz fotos - dit keer ook de belgische kampioen erbij







    feed back welcome of

    grtz
    nikon coolpix s9100

  • #2
    Re: deferm en consoorten @ huy

    Omdat ik niet wist op welke post te reageren doe ik het maar bij de laatste van de avond.
    Sorry voor de topicstarter, maar moest even iets kwijt over de posts ivm autoraces.

    Als ik de foto's zie van de laatste 10 posts van de condroz, dan stel ik me de vraag of de fotos allemaal door dezelfde fotograaf zijn gemaakt. Alle, maar dan ook alle fotos zijn bijna identiek.
    Front van de wagen en meestal een sluitertijd die enorm kort is. (goed dat er soms nog water of modder opspat, anders zou men evengoed een geparkeerde wagen kunnen fotograferen)
    Gevolg is dat er geen tot weinig beweging in de fotos zit en dat voor een sport waar snelheid troef is.

    En als ik dan de kritieken lees op de meest beloftevolle fotos, zakt me de moed helemaal in de schoenen. Opmerkingen als "ik mis wat scherpte" en "er zit wat veel ruis in deze opname" geven aan dat iedereen hier een HAARscherpe foto verwacht van een sport die snelheid moet vertegenwoordigen. Soms (of meestal) ga je die snelheid kunnen benadrukken door niet alles haarscherp vast te leggen.

    Ik heb zo een vermoeden dat als er een paar mensen wat meer zouden experimenteren met wat lagere sluitertijden en wat meer groothoeklenzen ipv altijd zooms te gebruiken, er een aantal zeer leuke en interessante opnames zouden gepost worden.

    Begrijp me niet verkeerd, soms kan een foto waarop alles haarscherp is ook leuk zijn.
    Maar telkens opnieuw en opnieuw en opnieuw,.....

    Toch zitten er leuke opnames tussen maar zou graag iets meer creativiteit zien.

    Hopelijk zijn er leden bij die dit zien als opbouwende kritiek en niet als een persoonlijke aanval.
    Ik benadruk dan ook dat dit niet enkel aan deze topic gelinkt is, maar eerder een gevolg van de overvloed aan rally fotos die bijna allemaal identiek zijn.
    Greetz,

    Comment


    • #3
      Re: deferm en consoorten @ huy

      Ze missen alle drie net dat tikkeltje scherpte. Voorkeur voor nr. 2 of 3.
      Volgende keer es door de kniekes gaan voor een lager standpunt. Gezien je fit voorkomen voor je toch al respectabele leeftijd moet dat nog lukken, anders ergens op een stoepje gaan zitten (kunnen ze d'r al nie met de banden tegenrijden ).

      Tegen dit tempo hebben we volgende week al je foto's gezien hèhè.

      Hans.
      www.rallyandraces.com

      Comment


      • #4
        Re: deferm en consoorten @ huy

        Oorspronkelijk geplaatst door derHans Bekijk bericht
        Ze missen alle drie net dat tikkeltje scherpte. Voorkeur voor nr. 2 of 3.
        Volgende keer es door de kniekes gaan voor een lager standpunt. Gezien je fit voorkomen voor je toch al respectabele leeftijd moet dat nog lukken, anders ergens op een stoepje gaan zitten (kunnen ze d'r al nie met de banden tegenrijden ).

        Tegen dit tempo hebben we volgende week al je foto's gezien hèhè.

        Hans.
        laatste klopt hans, in tegenstelling tot de meeste digitale fotografen (ik kom uit het analoge tijdperk) maak ik geen duizend opnames om er 20 over te houden
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: deferm en consoorten @ huy

          Oorspronkelijk geplaatst door zippie Bekijk bericht
          Omdat ik niet wist op welke post te reageren doe ik het maar bij de laatste van de avond.
          Sorry voor de topicstarter, maar moest even iets kwijt over de posts ivm autoraces.

          Als ik de foto's zie van de laatste 10 posts van de condroz, dan stel ik me de vraag of de fotos allemaal door dezelfde fotograaf zijn gemaakt. Alle, maar dan ook alle fotos zijn bijna identiek.
          Front van de wagen en meestal een sluitertijd die enorm kort is. (goed dat er soms nog water of modder opspat, anders zou men evengoed een geparkeerde wagen kunnen fotograferen)
          Gevolg is dat er geen tot weinig beweging in de fotos zit en dat voor een sport waar snelheid troef is.

          En als ik dan de kritieken lees op de meest beloftevolle fotos, zakt me de moed helemaal in de schoenen. Opmerkingen als "ik mis wat scherpte" en "er zit wat veel ruis in deze opname" geven aan dat iedereen hier een HAARscherpe foto verwacht van een sport die snelheid moet vertegenwoordigen. Soms (of meestal) ga je die snelheid kunnen benadrukken door niet alles haarscherp vast te leggen.

          Ik heb zo een vermoeden dat als er een paar mensen wat meer zouden experimenteren met wat lagere sluitertijden en wat meer groothoeklenzen ipv altijd zooms te gebruiken, er een aantal zeer leuke en interessante opnames zouden gepost worden.

          Begrijp me niet verkeerd, soms kan een foto waarop alles haarscherp is ook leuk zijn.
          Maar telkens opnieuw en opnieuw en opnieuw,.....

          Toch zitten er leuke opnames tussen maar zou graag iets meer creativiteit zien.

          Hopelijk zijn er leden bij die dit zien als opbouwende kritiek en niet als een persoonlijke aanval.
          Ik benadruk dan ook dat dit niet enkel aan deze topic gelinkt is, maar eerder een gevolg van de overvloed aan rally fotos die bijna allemaal identiek zijn.
          ja wat hierop te antwoorden .... ik dacht dat een van de eerste vereisten in showcase de scherpte van de foto(s) is .........zijn
          grtz
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • #6
            Re: deferm en consoorten @ huy

            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
            ja wat hierop te antwoorden .... ik dacht dat een van de eerste vereisten in showcase de scherpte van de foto(s) is .........zijn
            grtz
            Een scherpe foto van een auto kan nog wel saai zijn maar scherpte is niet het punt.

            Er zijn in een mum van tijd wel 15 posts van de Condroz rally verschenen met allemaal min of meer dezelfde compositie en sfeer. Het zijn of frontale foto's of standaard pannings van 13 in een dozijn die om wat dynamiek toe te voegen soms worden scheefgezet.

            Een enkel wat creatiever voorbeeld was er ook nl hier:

            http://forum.belgiumdigital.com/f45/...-a-237426.html

            Ik ben het eens met zippie:
            Groetjes, KC
            www.sportbeelden.com

            Comment


            • #7
              Re: deferm en consoorten @ huy

              Scherpte op de juiste plaats kan ik begrijpen, maar als er een stukje van de wagen onscherp is de reactie geven "Ik mis wat scherpte", dan zijn we volgens mij verkeerd bezig. Dan gaan we mensen ontmoedigen om gedurfde opnames te plaatsen. Aja, want een showcase foto MOET messcherp zijn.
              Een dynamische foto is niet altijd een ultra scherpe foto.
              Bv een nachtopname van een rally..... nog niet dikwijls tegengekomen...kan ook zijn charme hebben. Ik herinner me een voorbeeld dat onmiddelijk door vele mensen als "MISLUKT" werd aanzien. Mislukte foto's zijn niet enkel onscherpe fotos. Dit kunnen evengoed scherpe fotos zijn die geen inhoud hebben.

              Volgens mij is een goede showcase foto een foto met "inhoud" en creativiteit".
              Deze 2 hebben niks met scherpte of ruisverhouding van de foto te maken.


              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
              ja wat hierop te antwoorden .... ik dacht dat een van de eerste vereisten in showcase de scherpte van de foto(s) is .........zijn
              grtz
              Greetz,

              Comment


              • #8
                Re: deferm en consoorten @ huy

                Oorspronkelijk geplaatst door zippie Bekijk bericht
                Omdat ik niet wist op welke post te reageren doe ik het maar bij de laatste van de avond.
                Sorry voor de topicstarter, maar moest even iets kwijt over de posts ivm autoraces.

                Als ik de foto's zie van de laatste 10 posts van de condroz, dan stel ik me de vraag of de fotos allemaal door dezelfde fotograaf zijn gemaakt. Alle, maar dan ook alle fotos zijn bijna identiek.
                Front van de wagen en meestal een sluitertijd die enorm kort is. (goed dat er soms nog water of modder opspat, anders zou men evengoed een geparkeerde wagen kunnen fotograferen)
                Gevolg is dat er geen tot weinig beweging in de fotos zit en dat voor een sport waar snelheid troef is.

                En als ik dan de kritieken lees op de meest beloftevolle fotos, zakt me de moed helemaal in de schoenen. Opmerkingen als "ik mis wat scherpte" en "er zit wat veel ruis in deze opname" geven aan dat iedereen hier een HAARscherpe foto verwacht van een sport die snelheid moet vertegenwoordigen. Soms (of meestal) ga je die snelheid kunnen benadrukken door niet alles haarscherp vast te leggen.

                Ik heb zo een vermoeden dat als er een paar mensen wat meer zouden experimenteren met wat lagere sluitertijden en wat meer groothoeklenzen ipv altijd zooms te gebruiken, er een aantal zeer leuke en interessante opnames zouden gepost worden.

                Begrijp me niet verkeerd, soms kan een foto waarop alles haarscherp is ook leuk zijn.
                Maar telkens opnieuw en opnieuw en opnieuw,.....

                Toch zitten er leuke opnames tussen maar zou graag iets meer creativiteit zien.

                Hopelijk zijn er leden bij die dit zien als opbouwende kritiek en niet als een persoonlijke aanval.
                Ik benadruk dan ook dat dit niet enkel aan deze topic gelinkt is, maar eerder een gevolg van de overvloed aan rally fotos die bijna allemaal identiek zijn.
                Ik vind zeker dat je een punt hebt dat alle fotos uiteindelijk op elkaar gaan lijken. En de fotos mogen inderdaad wel wat gedurfder zijn kwa actie....Maar ik vind ook dat als iemand een voorkeur voor zijn eigen werk heeft dan is dat zijn volste recht.
                Hier heb je het echt over persoonlijke voorkeuren in verschillende topics. En die kan je gewoon niet beinvloeden.
                Daarvoor heb je verschillden topics en meningen.
                En ja ik geloof ook dat er hier op BD verschillende groepjes zijn die er een andere mening op na houden en die wekelijks samen optrekken om hun hobby uit te voeren maar dit is daarom ook een publieke site waar iedereen van beginner tot "meer" ervaren fotografen proberen hun beste fotos te publiceren.
                Ik vind het een beetje een gevaarlijk uitspraak om te zeggen dat er op korte tijd over de condros te veel wordt gepost en altijd het zelfde genre fotos..De echte rally fanaten (wat ik zeker niet ben) die weten dat ze de hele dag moeten zwoegen om van ene tot andere check point moeten haasten om toch maar die juiste shot te kunnen vastleggen wat veel intenser is dan bv de natuur in te trekken of alledaagse shots te maken die veruit altijd het meest aanspreken bij de meeste mensen..
                IK ben zeker een voorstander van het artistieke in fotografie maar wie ben ik....Laat iedereen zijn eigen gading en vraag een rally fotograaf niet om een trouwreportage te doen want dat is hetzelfde als een boer in een ferrari te zetten....
                Maar goed dat iedereen zijn mening hier kan zeggen en ik hoop dat ik hiermee niemand tegen het hoofd stoot..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: deferm en consoorten @ huy

                  Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                  Een scherpe foto van een auto kan nog wel saai zijn maar scherpte is niet het punt.

                  Er zijn in een mum van tijd wel 15 posts van de Condroz rally verschenen met allemaal min of meer dezelfde compositie en sfeer. Het zijn of frontale foto's of standaard pannings van 13 in een dozijn die om wat dynamiek toe te voegen soms worden scheefgezet.

                  Een enkel wat creatiever voorbeeld was er ook nl hier:

                  http://forum.belgiumdigital.com/f45/...-a-237426.html

                  Ik ben het eens met zippie:
                  De fotos zij zeker niet slecht en er zit mooi actie in...
                  MAar iedereen zij eigen ding..Ik ben ook meer voor een ruimer gamma van onderwerpen maar het is een sport appart hoor..Geloof me vrij..
                  Deze fotos maken is zeker geen lachertrje zoals ik al zei tegen Zippie.

                  No hard feeling..
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: deferm en consoorten @ huy

                    Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                    laatste klopt hans, in tegenstelling tot de meeste digitale fotografen (ik kom uit het analoge tijdperk) maak ik geen duizend opnames om er 20 over te houden
                    Zou toch makkelijk kunnen he senior met een grotere schijf...
                    Voor mijj zijn de fotos goed alledrie met voorkeur de eerste..
                    Last edited by Jacobs Pascal; 14 november 2008, 06:55.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: deferm en consoorten @ huy

                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Zou toch makkelijk kunnen he senior met een grotere schijf...
                      Voor mijj zijn de fotos goed ammedrie met voorkeur de eerste..
                      amai hier is er wel ene zeer actief bezig met te spreken tot de menigte .... euh ..... te schrijven

                      grtz en goe bezig
                      nikon coolpix s9100

                      Comment


                      • #12
                        Re: deferm en consoorten @ huy

                        Ik weet best wat het is om deze dingen te fotograferen.... Ben er zelf mee gestart in het analoge tijdperk. En neen, het is niet makkelijk, maar dat mag je niet tegenhouden om te experimenteren. Het is makkelijk om op zeker te spelen met 100 middelmatige, bijna identieke shots. Maar bij een experiment kan je soms 1 juweeltje hebben en 99 slechte foto's.
                        Maar ik geloof (of neen, ik weet het zeker) dat er hier mensen tussen zitten die veel meer in hun mars hebben dan de fotos die ze nu laten zien. Het is precies alsof rally (of autosport in het algemeen) maar op 1 of 2 manieren mag gefotografeerd worden. Op circuit in panning en rally over het algemeen frontaal.

                        Dat zijn allemaal leuke foto's, maar er zit niks nieuws in.

                        Wat ik hier nooit zie is een foto van de racerij s'nachts.... maar dan zonder flits.....
                        een fisheye shot van een driftende wagen,.... allemaal dingen die het zoveel leuker en interessanter maken.

                        Zoals ik reeds zei... het zijn leuke fotos maar het is wat eentonig aan het worden.
                        Als er soms eens wat fotografen hun zoomlens thuis zouden laten en zichzelf verplichten om het eens anders in beeld te brengen, dan zouden er heel wat leuke foto's tussen kunnen zitten.


                        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        De fotos zij zeker niet slecht en er zit mooi actie in...
                        MAar iedereen zij eigen ding..Ik ben ook meer voor een ruimer gamma van onderwerpen maar het is een sport appart hoor..Geloof me vrij..
                        Deze fotos maken is zeker geen lachertrje zoals ik al zei tegen Zippie.

                        No hard feeling..
                        Greetz,

                        Comment


                        • #13
                          Re: deferm en consoorten @ huy

                          Oorspronkelijk geplaatst door zippie Bekijk bericht
                          Ik weet best wat het is om deze dingen te fotograferen.... Ben er zelf mee gestart in het analoge tijdperk. En neen, het is niet makkelijk, maar dat mag je niet tegenhouden om te experimenteren. Het is makkelijk om op zeker te spelen met 100 middelmatige, bijna identieke shots. Maar bij een experiment kan je soms 1 juweeltje hebben en 99 slechte foto's.
                          Maar ik geloof (of neen, ik weet het zeker) dat er hier mensen tussen zitten die veel meer in hun mars hebben dan de fotos die ze nu laten zien. Het is precies alsof rally (of autosport in het algemeen) maar op 1 of 2 manieren mag gefotografeerd worden. Op circuit in panning en rally over het algemeen frontaal.

                          Dat zijn allemaal leuke foto's, maar er zit niks nieuws in.

                          Wat ik hier nooit zie is een foto van de racerij s'nachts.... maar dan zonder flits.....
                          een fisheye shot van een driftende wagen,.... allemaal dingen die het zoveel leuker en interessanter maken.

                          Zoals ik reeds zei... het zijn leuke fotos maar het is wat eentonig aan het worden.
                          Als er soms eens wat fotografen hun zoomlens thuis zouden laten en zichzelf verplichten om het eens anders in beeld te brengen, dan zouden er heel wat leuke foto's tussen kunnen zitten.
                          Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, Ik heb vroeger ook heel veel rally gefotografeerd (analoog) maar de laatste jaren komt het er minder en minder van. U moet ook rekening houden met de omstandigheden en vooral de plaats, want het is niet evident om om het even waar te staan om de beste cadrage, licht, enz. te hebben de regels voor het publiek zijn danig veranderd , om nog maar van het storende alom tegenwoordige lint te zwijgen. Vroeger leek het me makkelijker dan nu.... maar dat wil niet zeggen dat men niet creatief kan zijn en er zijn zeker genoeg voorbeelden van mensen die dat kunnen. positief is zeker dat de mensen bezig zijn met fotograferen rest volgt zeker!

                          foto's hier zijn de betere van wat ik van je gezien heb!
                          Dare to be different than the pack...
                          https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

                          Comment


                          • #14
                            Re: deferm en consoorten @ huy

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter_73 Bekijk bericht
                            Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, Ik heb vroeger ook heel veel rally gefotografeerd (analoog) maar de laatste jaren komt het er minder en minder van. U moet ook rekening houden met de omstandigheden en vooral de plaats, want het is niet evident om om het even waar te staan om de beste cadrage, licht, enz. te hebben de regels voor het publiek zijn danig veranderd , om nog maar van het storende alom tegenwoordige lint te zwijgen. Vroeger leek het me makkelijker dan nu.... maar dat wil niet zeggen dat men niet creatief kan zijn en er zijn zeker genoeg voorbeelden van mensen die dat kunnen. positief is zeker dat de mensen bezig zijn met fotograferen rest volgt zeker!

                            foto's hier zijn de betere van wat ik van je gezien heb!
                            Volledig mee eens....
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: deferm en consoorten @ huy

                              [QUOTE=Pieter_73;2051724]Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, Ik heb vroeger ook heel veel rally gefotografeerd (analoog) maar de laatste jaren komt het er minder en minder van. U moet ook rekening houden met de omstandigheden en vooral de plaats, want het is niet evident om om het even waar te staan om de beste cadrage, licht, enz. te hebben de regels voor het publiek zijn danig veranderd , om nog maar van het storende alom tegenwoordige lint te zwijgen. Vroeger leek het me makkelijker dan nu.... maar dat wil niet zeggen dat men niet creatief kan zijn en er zijn zeker genoeg voorbeelden van mensen die dat kunnen. positief is zeker dat de mensen bezig zijn met fotograferen rest volgt zeker!

                              100 % gelijk.

                              Dju toch he nen dubbele...Ben weer te hevig geweest...-)-)
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X