Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bmw csl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bmw csl

    www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

  • #2
    Re: Bmw csl

    Mooi en scherp en de snelheid zit er ook goed in...

    Maar nu komt het

    Ik krijg bij deze foto een racegame (beeld) gevoel
    www.svenfotopagina.be

    Comment


    • #3
      Re: Bmw csl

      Heel mooie foto en de actie spat er vanaf
      Enige spijtige is het witte vlak linksboven maar dit is persoonlijk
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Bmw csl

        Bekijk de 'wolk' net achter het voorwiel eens
        Ook net achter de wagen zelf klopt de wolk niet ... en volgens mij is er niemand zo gek om op een dergelijke wagen zwarte folie tegen de achterste zijruiten te kleven
        Dit beeld geeft de indruk dat de Bimmer zeer snel aangereden komt en dan vol in de remmen gaat waardoor de voorste wielen blokkeren ... maar de vering vooraan is niet echt ingedrukt terwijl de achterkant dan weer niet omhoog staat ...

        Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij is dit een photoshop en geen echte foto

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Bmw csl

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Bekijk de 'wolk' net achter het voorwiel eens
          Ook net achter de wagen zelf klopt de wolk niet ... en volgens mij is er niemand zo gek om op een dergelijke wagen zwarte folie tegen de achterste zijruiten te kleven
          Dit beeld geeft de indruk dat de Bimmer zeer snel aangereden komt en dan vol in de remmen gaat waardoor de voorste wielen blokkeren ... maar de vering vooraan is niet echt ingedrukt terwijl de achterkant dan weer niet omhoog staat ...

          Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij is dit een photoshop en geen echte foto

          Mark
          Interessante opmerkingen waar ik sommige van had verwacht zoals de 'strepen' in de rookwolken, maar van andere toch een beetje opkijk!

          Ik zet het even op een rijtje:

          - De strepen in de rookwolken: Ook ik moest even zoeken hoe dit kwam maar uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat ik deze foto genomen heb om 13:23u (14 Aug. 2010) op een zonnige dag. Gevolg: Hard zonlicht pal van boven waardoor de auto zelf én de zwarte zijspiegel een schaduwspoor achterlaten op de rookwolken die ook naast de auto komen. Ik heb even getwijfeld om dit weg te shoppen maar ik gebruik photoshop slechts zeer zelden en ik ben van mening dat 'wat er is er ook zoveel mogelijk moet blijven' als je begrijpt wat ik bedoel.

          - Hiermee heb ik dus ook onmiddellijk geantwoord op de tweede vraagstelling: Nee er is géén photoshop aan te pas gekomen!

          - Ivm de zwarte folie op de achterste zijruiten: De 'gek' die met deze wagen reed was de zwitser Peter Siragna. Ik ben zelf niet op de hoogte of deze BMW uit '73 ook toen al donkere achterruiten had maar als je dat graag wil weten dan weet je nu bij wie je terecht kan. Ik heb in ieder geval geen aanpassingen gedaan. Waarom zou ik trouwens?

          - En dan ivm de 'indruk' van snelheid: De hele opzet van mijn fotografie is om nu net de snelheid van deze historische racewagens weer te geven. Het is dus geen indruk maar realiteit en hiermee bevestig je eigenlijk ook dat ik hierin geslaagd ben. Dat de wagen vooraan niet veel ' naar beneden duikt' en achteraan 'omhoog komt' kan ik alleen verklaren doordat hij reeds instuurt en daardoor het grootste deel van het gewicht naar de buitenste wielen doorgeeft (die hier niet zichtbaar zijn) én dat deze wagens erg hard afgesteld staan.

          - Indien ik photoshop zou willen gebruiken bij dit beeld dan had ik het witte vlak rechtsboven wel vervangen door een 'meer herkenbare' lucht met mooie wolkjes ofzo en dan had ik de schaduwstrepen in de rookwolken wel weggewerkt zodat het niet opviel dat het beeld 'geshopt' is. Ik heb dit beeld echter enkel aangepast via Lightroom en aangezien ik inderdaad contrast enzo heb toegevoegd werden deze schaduwstrepen nog duidelijker zichtbaar.

          Indien je graag de originele foto had gezien (zoals hij uit het doosje is gekomen) dan kan je die hier zien: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=10zy610&s=7

          En ga gerust ook eens kijken naar mijn andere foto's zodat je mijn manier van het weergeven van autosport (zonder Photoshop ) kan zien.

          Ah ja, 't is dus ook géén screenshot uit een racespelletje!

          Maar toch bedankt voor jullie eerlijke mening.
          Last edited by Jurrie; 30 september 2010, 19:46.
          www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

          Comment


          • #6
            Re: Bmw csl

            Ok, plausibele uitleg ... maar ik maak me toch nog altijd enkele bedenkingen als je zoveel uitleg moet verschaffen om de foto 'duidelijk' te maken, sorry.

            In elk geval een knap beeld, maar het komt een beetje ongelukkig over.

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Bmw csl

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Ok, plausibele uitleg ... maar ik maak me toch nog altijd enkele bedenkingen als je zoveel uitleg moet verschaffen om de foto 'duidelijk' te maken, sorry.

              In elk geval een knap beeld, maar het komt een beetje ongelukkig over.

              Mark
              Mark, 'zoveel uitleg' heb ik enkel maar gedaan om te antwoorden op jouw 'twijfels'. Indien ik de foto zelf van uitleg zou voorzien dan had ik dat wel onmiddellijk gedaan dmv de sluitertijd, diafragma, enz,... mee te geven, net zoals jijzelf doet in je tutorials.
              Op een ander, internationaal forum zei iemand dat we tegenwoordig er misschien te snel van uitgaan dat alles door de 'photoshop molen' gaat. Ik denk dat dat een terechte opmerking is en dat was eigenlijk ook één van de hoofdredenen waarom ik hem hier poste. Ik had dit eigenlijk verwacht en volgens mij is dit toch ook de functie van dit forum!
              Misschien moet ik de foto wél in photoshop aanpassen om te voorkomen dat men denkt naar een (te hard) gemanipuleerde foto te kijken (met fouten).
              www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

              Comment


              • #8
                Re: Bmw csl

                Ik ben pro!

                De actie spat ervan af... superplaat hoor
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Bmw csl

                  zalige foto.
                  mooi de snelheid inbeeld gebracht
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bmw csl

                    Een van de beste foto's die ik de afgelopen tijd tegen gekomen ben!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bmw csl

                      Bijgewerkt ... niet bijgewerkt ... who cares? Fantastische foto!!!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bmw csl

                        Eén woord: Schitterend !!!
                        Portfolio

                        Comment

                        Working...
                        X