Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beach Polo, een demarrage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beach Polo, een demarrage

    Of hoe noemen ze dat, ik ken enkel iets van wielrennen :-)
    Het is in elk geval een spectaculaire sport.

    Bedankt om te kijken

    Mijn aanpassing idem dan bij de tijdrijder...profiel veranderd...zoals Bart het al zo dikwijls uitgelegd heeft, maar inderdaad...ik had dat nog niet gelezen. :-) Ik zit hier iets te weinig en ben nog niet echt diep in nabewerking gedoken. In elk geval bedankt voor de tips.
    Misschien gaat deze de goede kant op.





    Last edited by GillesH; 11 juni 2012, 21:23. Reden: probleem kleur setting

  • #2
    Re: Beach Polo, een demarrage

    Knappe foto, mooie kleuren.
    www.peterwagemans.be

    Comment


    • #3
      Re: Beach Polo, een demarrage

      Dank voor de reactie

      Comment


      • #4
        Re: Beach Polo, een demarrage

        Mooi in beeld gebracht, en knappe kleuren.
        Groetjes Chris.

        Comment


        • #5
          Re: Beach Polo, een demarrage

          Oorspronkelijk geplaatst door fedder Bekijk bericht
          Mooi in beeld gebracht, en knappe kleuren.
          De kleuren op zich zijn knap , maar zijn totaal onrealistisch. Ik zou toch eens naar je instellingen kijken.
          Al je foto's (zie ook je andere Posts) hebben die zelfde overgesatureerde, geelachtige zweem erover ... Spijtig, de foto is ok, maar de kleuren vernietigen deze volledig.

          Gr.,

          Christophe

          Comment


          • #6
            Re: Beach Polo, een demarrage

            Oorspronkelijk geplaatst door Knopfler Bekijk bericht
            De kleuren op zich zijn knap , maar zijn totaal onrealistisch. Ik zou toch eens naar je instellingen kijken.
            Al je foto's (zie ook je andere Posts) hebben die zelfde overgesatureerde, geelachtige zweem erover ... Spijtig, de foto is ok, maar de kleuren vernietigen deze volledig.

            Gr., Christophe
            Helemaal mee eens.
            Ik zie een halo rond ruiter en paard. Dit is, qua bewerking, serieus erover.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: Beach Polo, een demarrage

              Moet jammer genoeg de comm i.v.m. kleuren-over-saturatie volgen ...
              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

              Comment


              • #8
                Re: Beach Polo, een demarrage

                Dank voor de reacties ieder.

                Nu ga ik mij misschien belachelijk maken maar toch zeer graag jullie mening over dit gegeven:

                Ik bekijk dezelfde foto's opgeladen in iphoto (op het scherm van mijn macbook of op een samsung scherm of op een dell scherm op het werk), en ik zie telkens hetzelfde:

                De foto in mijn iphoto, het origineel dus. Zie er kwa kleur inderdaad anders uit. Ik heb dit bij alle posts. In dit valt het zand meest op. Origineel: bruin, en hier inderdaad geel. Idem bij de renner en andere posts.

                Jos, kwa bewerking volgende uitgevoerd (en ik doe dit altijd)
                RAW gefotografeerd, een vrij standaard contrastcurve toegepast, niets extreem, vibrance en clarity wat opgetrokken. In fotoshop doe ik soms iets aan de shadows en highlights, niets extreem. Ik gebruik CS 5
                Wat kan er mis zijn? Welke kleurinstellingen gebruik ik best (in camera, in photoshop)

                Ik heb een screenshot genomen waar je beiden naast mekaar zit, de originele, en de post. En je ziet een duidelijk verschil
                Ik weet echter niet of ik dat hier mag posten. Het zou me enorm plezier doen moesten jullie wat info hierover kunnen verstrekken. Is het iets dat fout gaat bij het posten? Dat lijkt mij het meest logische gezien het kleurverschil.

                Comment


                • #9
                  Re: Beach Polo, een demarrage

                  Ik heb er toch maar dat screen shot bij gezet, gewoon ter illustratie dat er een kleurverschil tussen de post en mijn origineel zit. Links is de foto zoals die in mijn bestanden zit en rechts...de foto die hier staat.

                  Zitten de kleuren links volgens jullie wel op het juiste spoor?

                  Behoed het vergaan van mijn fotografische planeet door uw deskundig advies.

                  Alvast dank

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beach Polo, een demarrage

                    Volgens de Exif in de onderste foto (in de andere zitten geen gegevens):
                    "Color space: uncalibrated"

                    Zet de foto om naar sRGB, en dan ziet iedereen de kleuren ongeveer zoals jij ze zelf ziet tijdens de bewerking.

                    De meeste Windows-browsers kunnen niet om met Adobe RGB, en dan krijgen de meesten foute kleuren te zien als je de foto's niet in sRGB online zet.

                    Ik heb dat hier al dikwijls uitgelegd, maar ik heb de indruk dat nog niet iedereen dat heeft gelezen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment

                    Working...
                    X