Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven (Aanpassing foto's!)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven (Aanpassing foto's!)

    Foto's zijn genomen vorig weekend tijdens de compitiewedstrijd Aalst - Leuven:of













    Meer foto's van deze wedstrijd: http://www.basketgrootleuven.com/pag...d=12&media=211
    Last edited by mseg; 5 december 2008, 15:25.

  • #2
    Re: Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven

    De eerste is zeker de beste en de scherpste.
    De kleurbalans zit er wat naast, maar het Forum is nu eenmaal geen dankbare zaal op dat vlak.
    De 2e zou ik meer ingezoomd hebben, zonder de basket. Ik snap de bedoeling, maar het komt een beetje raar over. Mannen van rond de 2m lijken wel dwergen. En er zit een grote leegte tussen de spelers en de basket.
    Een tip... kruip eens zo hoog mogelijk de tribune in en ga dan evenwijdig met de basket staan. Levert mooie beelden op!

    Comment


    • #3
      Re: Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven

      inderdaad knap van scherpte en compo maar te warme kleurbalans.

      ik open binnenkort een topic omtrent cbllens voor een perfecte kleurbalans met testfoto's
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven

        Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
        De eerste is zeker de beste en de scherpste.
        De kleurbalans zit er wat naast, maar het Forum is nu eenmaal geen dankbare zaal op dat vlak.
        De 2e zou ik meer ingezoomd hebben, zonder de basket. Ik snap de bedoeling, maar het komt een beetje raar over. Mannen van rond de 2m lijken wel dwergen. En er zit een grote leegte tussen de spelers en de basket.
        Een tip... kruip eens zo hoog mogelijk de tribune in en ga dan evenwijdig met de basket staan. Levert mooie beelden op!
        Inderdaad het Forum is het niet zo simpel om mooie belichte foto's te nemen.

        Bedankt voor de tip, volgende week in Charleroi ga ik vanuit de tribune eens foto's nemen.

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        inderdaad knap van scherpte en compo maar te warme kleurbalans.

        ik open binnenkort een topic omtrent cbllens voor een perfecte kleurbalans met testfoto's

        Ik kijk er naar uit voor dat topic, thanks

        Comment


        • #5
          Re: Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven

          Oorspronkelijk geplaatst door mseg Bekijk bericht
          Inderdaad het Forum is het niet zo simpel om mooie belichte foto's te nemen.
          De witbalans is in 10 seconden per foto te corrigeren. Ik vind eigenlijk dat je die moeite in showcase best mag nemen.

          Ik vind de eerste foto de mooiste omwille van de uitdrukking op het gezicht
          Groetjes, KC
          www.sportbeelden.com

          Comment


          • #6
            Re: Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven

            Goed dat we een keertje basketbal zien in showcase!
            Foto 1 vind ik heel goed. Lekker strak geframed
            De overige 2 vind ik niet speciaal, zeker de laatste had ik er niet bijgezet.
            En inderdaad de witbalans corrigeren, is zo gedaan.
            Panasonic G1

            Comment


            • #7
              Re: Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven

              Bedankt mensen voor de reacties, rekening houdende met die reacties de volgende updates van de foto's:of








              Comment


              • #8
                Re: Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven (Aanpassing foto's!)

                knap! veel beter ja!
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven (Aanpassing foto's!)

                  De eerste is echt de beste. Mag zelfs nog verder gekaderd worden door af te snijden net op de rand van de broek. De uitdrukkingen komen dan nog krachtiger over en dat koppie om de hoek krijgt ook meer aandacht. Ik kwam erachter door te scrollen.

                  Helemaal met Thomas4 eens. Graag meer verschillende sporten in dit topic.

                  'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                  Comment


                  • #10
                    Re: Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven (Aanpassing foto's!)

                    De ring in de tweede foto van de eerste reeks, geeft hem voor mij toch veel meer verhaal. 't Is misschien geen typische sportfoto, maar hij spreekt zo voor mij toch wel meer dan die van de tweede reeks.
                    Eerste heeft een prachtige expressie, maar ik vind de derde toch ook helemaal niet slecht naar de sport toe. De speler vooraan wordt daar wel eens eventjes dik in 't zak gezet.

                    Ik vind het drie goeie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven (Aanpassing foto's!)

                      De aanpassing is inderdaad beter.
                      Persoonlijk vind ik de tweede een topper (al had de ring er wel bij gemogen)
                      groeten, Erik. -BD0841BE-
                      http://www.pbase.com/erik_borghs

                      Comment


                      • #12
                        Re: Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven (Aanpassing foto's!)

                        Proficiat met 't HoFke, Marc!
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven (Aanpassing foto's!)

                          #1 en #3 zijn goed gedaan

                          heb op dat plein ook nog vaak gespeeld

                          Comment


                          • #14
                            Re: Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven

                            Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
                            De eerste is zeker de beste en de scherpste.
                            De kleurbalans zit er wat naast, maar het Forum is nu eenmaal geen dankbare zaal op dat vlak.
                            De 2e zou ik meer ingezoomd hebben, zonder de basket. Ik snap de bedoeling, maar het komt een beetje raar over. Mannen van rond de 2m lijken wel dwergen. En er zit een grote leegte tussen de spelers en de basket.
                            Een tip... kruip eens zo hoog mogelijk de tribune in en ga dan evenwijdig met de basket staan. Levert mooie beelden op!
                            Gaat da op okapi? Hoe bedoel je juist? Ik wil namelijk mijn fototoestel ook eens meenemen naar de club van mijn hart;-)

                            Kom jij vaker in het forum?
                            --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

                            Comment


                            • #15
                              Re: Basketbal: Okapi Aalst-Spotter Leuven (Aanpassing foto's!)

                              Ik kom er af en toe eens ja.
                              In het Forum zijn er niet veel plaatsjes vrij, maar op de trapjes zou je wel kunnen gaan zitten. In tegenstelling tot bij BCO doen ze daar nog niet moeilijk
                              Ik heb een voorbeeld foto proberen zoeken om te illustreren wat ik bedoel. Dichter dan dit kwam ik niet...

                              http://www.nba.com/multimedia/photo_...content.7.html

                              Je bent dan verlost van de vaak storende achtergrond. Ga dan hoog in de tribune zitten, liefst in het verlengde van de denkbeeldige lijn van het bord. Kan je nog volgen?

                              Comment

                              Working...
                              X