Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

100 meter horden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 100 meter horden

    Opname op Olse Merksem AC

    By Gitzo

  • #2
    Re: 100 meter horden

    da's een mooie actieprent!

    beweging goed bevroren en mooie dof!
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: 100 meter horden

      heel mooi! wat heeft die loopster een lange arm zeg :-)

      dat wil ik ook wel eens proberen...
      welke atletiekdisciplines heb je nog geprobeerd?

      Comment


      • #4
        Re: 100 meter horden

        Volgens mij heb je met de achtergrond geknoeid en misschien zelfs met armen van loopsters in de andere banen. Juist of juist? Ik heb een hekel aan dit soort bewerkingen, zeker als het om sport(nieuws)foto's gaat.

        Comment


        • #5
          Re: 100 meter horden

          ik dacht dat het altijd 110meter horden waren

          Comment


          • #6
            Re: 100 meter horden

            Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
            Volgens mij heb je met de achtergrond geknoeid en misschien zelfs met armen van loopsters in de andere banen. Juist of juist? Ik heb een hekel aan dit soort bewerkingen, zeker als het om sport(nieuws)foto's gaat.

            Geknoeid of niet geknoeid ik vind het wel een mooi beeld. Vooral de concentratie die er afdruipt vind ik geweldig.
            @kourni: Waar zie je dat er geknoeit is met loopsters die er niet op staan ik heb de prent nauwkeurig bekeken maar zie niets verdacht. Misschien moet ik een nieuw brilleke kopen.

            Mvg
            Davinzius

            Comment


            • #7
              Re: 100 meter horden

              Oorspronkelijk geplaatst door DaVinzius Bekijk bericht
              Geknoeid of niet geknoeid ik vind het wel een mooi beeld. Vooral de concentratie die er afdruipt vind ik geweldig.
              @kourni: Waar zie je dat er geknoeit is met loopsters die er niet op staan ik heb de prent nauwkeurig bekeken maar zie niets verdacht. Misschien moet ik een nieuw brilleke kopen.

              Mvg
              Davinzius
              Als je goed kijkt zie je dat er iets niet klopt aan haar linkerhand.
              Daar heeft photoshop iets weggedaan.

              + dat ze meestal met 8 lopen en er zowel links als rechts van haar niemand te zien is

              Foto is ook uitgebrand op bepaalde stukken van haar lichaam. Maar met sportfotografie is dat soms moeilijk omdat je het licht moet nemen zoals het is.
              Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
              Meer op: www.xindi.be

              Comment


              • #8
                Re: 100 meter horden

                Geknoeid, mij geen probleem, de foto mag er best wezen.
                http://www.torekefoto.be

                Comment


                • #9
                  Re: 100 meter horden

                  Er is idd wel een beetje slordig gewerkt (cfr links hand en rechter scheenbeen die grijs zijn).

                  off-topic :

                  het feit dat ze de armen zo breed uitzwaait, wil zeggen dat er technisch nog werk ad winkel is.

                  100 voor de vrouwen en de afstand kan dan nog verschillen afhankelijk van de leeftijds categorie.
                  110 meter is voor heren vanaf junior maar ben de leeftijd die daar mee overeenkomt vergeten. Het is iets te lang geleden .
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                  ik dacht dat het altijd 110meter horden waren

                  Jo.
                  Last edited by jwllms; 8 oktober 2007, 18:09.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: 100 meter horden

                    Aan de achtergrond is inderdaad geknoeid zoals jullie het zo mooi zeggen!
                    De storende delen op de achtergrond zijn met de Photoshop stempel weggekloonden dat kan inderdaad veel beter. Met lagen werken zijn mij nog vreemd. Deze loopster liep inderdaad in een reeks met zes andere deelneemsters maar dit is gewoon een uitsnede zonder meer.Mij beviel enkel de concentratie van deze deelnemer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 100 meter horden

                      Als je het dan toch doet, dan had het inderdaad beter gekund. Maar met "knoeien" bedoelde ik niet zo zeer de technische kant maar eerder de ethische. In de perswereld zij dit soort bewerkingen uit den boze en er zijn al fotografen voor veel minder op straat gegooid. Nu weet ik ook wel dat veel mensen dat hier gaan relativeren, maar het is gewoon de waarheid oneer aandoen. Ik bekijk het door een pers-bril, en niet door een fotoclub-bril. De volgende keer misschien een ander standpunt zoeken of een andere manier vinden zodat de achtergrond niet stoort. Zoals je hamerslinger foto die zeer knap gemaakt is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 100 meter horden

                        Jammer dat het een bewerkte foto is.
                        Als je dan toch bezig was probeer dan het ingebrande wit weg te krijgen.
                        Ofwel crop je alles rond deze loopster weg en kan je toch het origineel houden
                        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 100 meter horden

                          Op zich een mooie foto maar de onnatuurlijke omlijningen vielen mij ook meteen op wat de foto natuurlijk een stuk minder maakt. Ik heb geen probleem met bewerkte foto's maar dan zie ik het liever niet zo duidelijk.
                          Ik zou graag eens het origineel zien, misschien is dit gewoon al een wow-foto.
                          SITE: http://www.xraypictures.be
                          FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                          Comment

                          Working...
                          X