Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yoshi, eerste poging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yoshi, eerste poging

    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

  • #2
    Re: Yoshi, eerste poging

    Hoi,

    zonder heel vervelend te willen zijn ...
    kan je beter deze foto nog maar eens opnieuw proberen.
    Overbelicht, niet scherp, geen contrast, slechte combo, enz ....

    Maar de moed niet opgeven, blijven proberen, de aanhouder wint.
    www.wildlifepixs.com

    Comment


    • #3
      Re: Yoshi, eerste poging

      Dafoto,

      Natuurlijk is de achtergrond overbelicht.
      Heb je je wel gerealiseerd hoe de belichtingsmeter van slag raakt bij zo'n donker onderwerp ?
      De scherpte, inderdaad, niet over het gehele onderwerp, wél afgesteld op de ogen. Kijk maar eens goed naar de snorharen
      En ja, ik ga het nog wel eens proberen te verbeteren. Waarschijnlijk met een ander objectief, omdat ik nu een macro-objectief 90 mm heb gebruikt, en van zeer dichtbij.

      Als je tips hebt over wat ik beter en anders had moeten doen, hoor ik het graag; diafragma, sluitertijd, dat soort dingen dus.
      Het commentaar "niet scherp", etc, is wat al te makkelijk.
      De bedoeling van commentaar is ópbouwend commentaar.
      En "de mankementen" was ik me zelf ook wel bewust. Er staat niet voor niks "eerste poging".
      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

      Comment


      • #4
        Re: Yoshi, eerste poging

        JohnB,

        Misschien plaats je je foto dan beter in de Fotobeoordeling? Daar kun je echt om tips en bedenkingen gaan vragen, zeker als je dit beeld wil verbeteren of evalueren

        Comment


        • #5
          Re: Yoshi, eerste poging

          Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
          Dafoto,

          Natuurlijk is de achtergrond overbelicht.
          Heb je je wel gerealiseerd hoe de belichtingsmeter van slag raakt bij zo'n donker onderwerp ?
          De scherpte, inderdaad, niet over het gehele onderwerp, wél afgesteld op de ogen. Kijk maar eens goed naar de snorharen
          En ja, ik ga het nog wel eens proberen te verbeteren. Waarschijnlijk met een ander objectief, omdat ik nu een macro-objectief 90 mm heb gebruikt, en van zeer dichtbij.

          Als je tips hebt over wat ik beter en anders had moeten doen, hoor ik het graag; diafragma, sluitertijd, dat soort dingen dus.
          Het commentaar "niet scherp", etc, is wat al te makkelijk.
          De bedoeling van commentaar is ópbouwend commentaar.
          En "de mankementen" was ik me zelf ook wel bewust. Er staat niet voor niks "eerste poging".
          Duidelijk op de tenen getrapt omdat iemand zijn eerlijke mening geeft, sorry maar je zit dan ook in Showcase.
          En het zegt genoeg hoe je zelf over deze foto denkt aangezien je hem hier plaatst

          Je uitleg over de van slag geraakte belichtingsmeter houdt alleen voet als er iets in de foto goed belicht zou geweest zijn. Ik veronderstel dat je de kat als hoofdonderwerp ziet ? Wel dan zou deze in ieder geval goed moeten belicht zijn maar dat is ook het geval niet.
          Ik moet ook Dafoto bijtreden over de scherpte, 1/45ste is heel moeilijk om een dier er dan scherp op te krijgen en dan nog eens op 90mm.

          Deze foto was enkel haalbaar geweest om de belichting te meten op de achtergrond en dan inflitsen op je onderwerp, dus diafragma zover toeknijpen dat achtergrond niet overbelicht is en dan voldoende inflitsen zodat er detail in de vacht van de poes komt.
          Hopelijk heb je er iets aan !

          Nog even dit, je zegt zelf hetvolgende ; "En "de mankementen" was ik me zelf ook wel bewust. Er staat niet voor niks "eerste poging", waarom plaats je hem dan in SC ??

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Yoshi, eerste poging

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Duidelijk op de tenen getrapt omdat iemand zijn eerlijke mening geeft, sorry maar je zit dan ook in Showcase.
            En het zegt genoeg hoe je zelf over deze foto denkt aangezien je hem hier plaatst

            Je uitleg over de van slag geraakte belichtingsmeter houdt alleen voet als er iets in de foto goed belicht zou geweest zijn. Ik veronderstel dat je de kat als hoofdonderwerp ziet ? Wel dan zou deze in ieder geval goed moeten belicht zijn maar dat is ook het geval niet.
            Ik moet ook Dafoto bijtreden over de scherpte, 1/45ste is heel moeilijk om een dier er dan scherp op te krijgen en dan nog eens op 90mm.

            Deze foto was enkel haalbaar geweest om de belichting te meten op de achtergrond en dan inflitsen op je onderwerp, dus diafragma zover toeknijpen dat achtergrond niet overbelicht is en dan voldoende inflitsen zodat er detail in de vacht van de poes komt.
            Hopelijk heb je er iets aan !

            Nog even dit, je zegt zelf hetvolgende ; "En "de mankementen" was ik me zelf ook wel bewust. Er staat niet voor niks "eerste poging", waarom plaats je hem dan in SC ??

            grts
            Sieg
            Ik volg 100%.

            Eric

            Comment


            • #7
              Re: Yoshi, eerste poging

              Meer en meer van die grappige types die snapshots in SC dumpen, om dan achteraf ook helemaal geen kritiek en commentaar te kunnen verdragen.
              Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

              Comment


              • #8
                Re: Yoshi, eerste poging

                18% grijs.
                Dit dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Belichtingsmeter

                Fotograferen is meer dan de groene knop
                En ja, mogelijk verkeerd geplaatst, desalniettemen, heren,
                IEMAND EEN OPMERKING OVER DE INSTELLINGEN EN HOE DIT TE VERBETEREN ?
                Commentaar, en op de man spelen, is simpel. te simpel.
                Zoals ik al zei en toegaf, dat de foto niet perfect is, wist ik zelf al bij het plaatsen.
                Maar juist in de moeilijkheid van het onderwerp zit 'm de uitdaging.
                Als één van de heren een foto heeft gemaakt van een zwart vlak voor een wit, hou ik me aanbevolen voor de technische verbetering en opmerkingen daarover.
                Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                Comment


                • #9
                  Re: Yoshi, eerste poging

                  Slimste thuis zeker met uw linkje en de opmerking over de groene knop
                  Lees mijn comment en tip alvorens zelf op de man te spelen.

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yoshi, eerste poging

                    Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                    18% grijs.
                    Dit dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Belichtingsmeter

                    Fotograferen is meer dan de groene knop
                    En ja, mogelijk verkeerd geplaatst, desalniettemen, heren,
                    IEMAND EEN OPMERKING OVER DE INSTELLINGEN EN HOE DIT TE VERBETEREN ?
                    Commentaar, en op de man spelen, is simpel. te simpel.
                    Zoals ik al zei en toegaf, dat de foto niet perfect is, wist ik zelf al bij het plaatsen.
                    Maar juist in de moeilijkheid van het onderwerp zit 'm de uitdaging.
                    Als één van de heren een foto heeft gemaakt van een zwart vlak voor een wit, hou ik me aanbevolen voor de technische verbetering en opmerkingen daarover.
                    Denk dat je het nog niet goed snapt: wanneer het verschil tussen de donkere en lichte partijen te groot is, kan je ze niet beiden goed belichten. Het dynamisch bereik van onze toestellen wordt steeds groter, maar te veel is te veel. Dan bestaat er geen oplossing door een instelling te wijzigen. De oplossing bestaat er dan in bij betere lichtomstandigheden te werken ('s morgens of 's avonds of met overtrokken lucht, dus wanneer het licht zachter is) of zoals reeds voorgesteld: bijflitsen.

                    Verder zou ik de foto snel in fotobeoordeling plaatsen en dit forum niet verder bezoedelen.

                    Eric

                    Comment


                    • #11
                      Re: Yoshi, eerste poging

                      God zit hierboven, en voor de rest, no comment...
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Yoshi, eerste poging

                        Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
                        Denk dat je het nog niet goed snapt: wanneer het verschil tussen de donkere en lichte partijen te groot is, kan je ze niet beiden goed belichten. Het dynamisch bereik van onze toestellen wordt steeds groter, maar te veel is te veel. Dan bestaat er geen oplossing door een instelling te wijzigen. De oplossing bestaat er dan in bij betere lichtomstandigheden te werken ('s morgens of 's avonds of met overtrokken lucht, dus wanneer het licht zachter is) of zoals reeds voorgesteld: bijflitsen.

                        Verder zou ik de foto snel in fotobeoordeling plaatsen en dit forum niet verder bezoedelen.

                        Eric
                        Merci.
                        Ik denk dat je gelijk hebt, en dat ik teveel heb willen verlangen van de apparatuur die mij ter beschikking staat.
                        Maar dat accepteer ik niet zo snel.
                        Het allereerste advies te blijven proberen is dan iets wat ik zéker zal doen; ik geef niet zo snel op.
                        Bijflitsen is geen optie, omdat katte-ogen nog meer rood (of was het blauw ?) oplichten dan mensenogen bij te direct flitsen, nu ik geen losse flitsers tot mijn beschikking heb.
                        Zachter licht is mogelijk een optie; de foto is genomen bij redelijk sterk zonlicht, al was het wel laat in de middag.


                        De dooddoener voor mij op dit forum is de ingebeitelde opmerking "ïk mis scherpte".
                        Die maakt mij hels, want is grotendeels afhankelijk van ter beschikking staande apparatuur.
                        In mijn leven ben ik al teveel afgezeken door huftertjes met teveel geld en te weinig hersens, en dan werkt de zoveelste keer een opmerking zonder verder een aanvulling te verbeteren, als een rode lap.
                        Goed, pedagogie is niet iedereen gegeven. Maar zo af en toe wordt het mij teveel, zo ook nu.
                        (Voor een slecht verstaander: Regelmatig zie ik een foto waarin ík scherpte denk te missen. Maar compositie en gevoel voor scherp/onscherp, is zeer persoonlijk. Dus onthoud ik mij, ook vanwege mijn eigen ergernis over die opmerking, van commentaar.
                        Het gaat vaak ook niet om de boodschap, maar "C'est le ton qui fait la musique".)

                        En wat mij echt in het verkeerde keelschat schoot, was de laatste opmerking, daarom de volgende reactie.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                        God zit hierboven, en voor de rest, no comment...
                        Hou je bek dan, voor je je eenzelfde positie aanmatigt !


                        Heren, salût !
                        Ik heb het al eerder gelezen, nooit zo willen zien, maar het lijkt toch waar.
                        Dit soort fora wordt beheersd door vriendenclubjes.
                        Het verschijnsel dat ik vrij prompt van een aantal leden op mij persoonlijk gericht commentaar mocht lezen, lijkt dat te bevestigen+vriendjes die een vriendje
                        ´verdedigen `.
                        Wijlen mijn moeder had daar een hele mooie groningse term voor± `Stelletje kontkruipers ! `.
                        Heren. u kruipt maar verder.
                        Salût !
                        Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Yoshi, eerste poging

                          Oei, we worden grof...

                          Wat ik bedoel is dat de perfectie hierboven zit, en hier op deze aardbol niemand perfect is.

                          Dit moet men kunnen aanvaarden...

                          Dit heeft niks met vriendjes te maken want ik kom hier zelden of nooit in dit forumonderdeel, ik kom hier wel vaak kijken naar deze kwalitatief hoogstaande foto's.

                          Showcase is bedoeld om het allerbeste hier te showen, alsof je je werk op een tentoonstelling zou tonen.

                          Het is hier niet de bedoeling tests of pogingen te posten, waarvan je zelf al weet en zegt dat er mankementen in zitten.

                          Daarvoor bestaat de beginnershoek of beoordeling, waar men je graag verder helpt.
                          Hier ook, maar het beeld moet toch al een goede basis bevatten.

                          En scherpte, tja, dat is voor velen een eerste criterium voor een goede foto, ook voor mezelf, ja, ik ben een scherptefreak, zonder geld, maar met een beetje hersenen.

                          En die probeer ik te gebruiken om scherpe foto's te maken. Exact focussen, de juiste camera instellingen gebruiken (diafragma, sluitertijd, die samen de scherptediepte bepalen), statief, afstandsbediening, mirror lock-up...

                          En dan nog kan het mislopen, want jouw kat zit niet stil omdat jij het wil...

                          Verder lever ikzelf harde kritiek, zoals ik het zelf ook graag heb, vriendjes of niet...

                          Daar leren we het meeste uit, maar zoals ik al zei, vooral in SC en foto's die al een goede basis hebben...

                          Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                          ...Hou je bek dan, voor je je eenzelfde positie aanmatigt !...
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Yoshi, eerste poging

                            Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                            Merci.
                            Ik denk dat je gelijk hebt, en dat ik teveel heb willen verlangen van de apparatuur die mij ter beschikking staat.
                            Maar dat accepteer ik niet zo snel.
                            Het allereerste advies te blijven proberen is dan iets wat ik zéker zal doen; ik geef niet zo snel op.
                            Bijflitsen is geen optie, omdat katte-ogen nog meer rood (of was het blauw ?) oplichten dan mensenogen bij te direct flitsen, nu ik geen losse flitsers tot mijn beschikking heb.
                            Zachter licht is mogelijk een optie; de foto is genomen bij redelijk sterk zonlicht, al was het wel laat in de middag.


                            De dooddoener voor mij op dit forum is de ingebeitelde opmerking "ïk mis scherpte".
                            Die maakt mij hels, want is grotendeels afhankelijk van ter beschikking staande apparatuur.
                            In mijn leven ben ik al teveel afgezeken door huftertjes met teveel geld en te weinig hersens, en dan werkt de zoveelste keer een opmerking zonder verder een aanvulling te verbeteren, als een rode lap.
                            Goed, pedagogie is niet iedereen gegeven. Maar zo af en toe wordt het mij teveel, zo ook nu.
                            (Voor een slecht verstaander: Regelmatig zie ik een foto waarin ík scherpte denk te missen. Maar compositie en gevoel voor scherp/onscherp, is zeer persoonlijk. Dus onthoud ik mij, ook vanwege mijn eigen ergernis over die opmerking, van commentaar.
                            Het gaat vaak ook niet om de boodschap, maar "C'est le ton qui fait la musique".)

                            En wat mij echt in het verkeerde keelschat schoot, was de laatste opmerking, daarom de volgende reactie.

                            Hou je bek dan, voor je je eenzelfde positie aanmatigt !


                            Heren, salût !
                            Ik heb het al eerder gelezen, nooit zo willen zien, maar het lijkt toch waar.
                            Dit soort fora wordt beheersd door vriendenclubjes.
                            Het verschijnsel dat ik vrij prompt van een aantal leden op mij persoonlijk gericht commentaar mocht lezen, lijkt dat te bevestigen+vriendjes die een vriendje
                            ´verdedigen `.
                            Wijlen mijn moeder had daar een hele mooie groningse term voor± `Stelletje kontkruipers ! `.
                            Heren. u kruipt maar verder.
                            Salût !
                            Je commentaar zegt veel meer over jezelf dan over anderen!
                            http://www.myricreaties.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Yoshi, eerste poging

                              als je nu tips wil hebben over instellingen, is het misschien ook wel handig om er bij te zetten welke instellingen je nu gebruikt hebt.
                              Verder is het misschien wel eens verstandig om te realiseren dat communicatie bij je zelf begint, als jij niet duidelijk bent, krijg je niet de antwoorden die je graag wil, en om dan lekker grof te gaan terugreageren zal je zeker niet gaan helpen. Dan zul je op een gegeven moment al helemaal geen reacties meer gaan krijgen. En dat geldt voor elk forum.
                              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                              Our English website: www.kaichitravel.com
                              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                              Comment

                              Working...
                              X