Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

velduil

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • velduil

    eergisteren in de Uitkerkse polders


    [IMG] XG4A6858 by micheleloot, on Flickr[/IMG]

  • #2
    Re: velduil

    jammer dat de kop en linkervleugel samen vallen.
    moment OK.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: velduil

      Ze zijn er blijkbaar weer , geen gemakkelijke om een vluchtshot van te nemen, hier mooi gelukt.

      Mvg, Theo
      Mijn website: http://www.vlassen.be/

      Comment


      • #4
        Re: velduil

        Misschien ben ik hier wel de enige kritische, iemand moet het zijn.

        Leuke soort en voor velen die zeggen "eindelijk" Deze overwinteraars blijven elk jaar mensen begeesteren. Het is dan ook een heerlijke soort om te fotograferen.
        Vermoedelijk zullen de omstandigheden slecht geweest zijn. Dat zie je ook aan de foto. De echte scherpte zit er niet in. Niet dat deze onscherp is maar kijk bv naar de poten. Veel details zit daar niet in. Ruis doet me normaal niet zoveel. Dat zie je alleen op het scherm. Op een afdruk speelt dat minder. Echter de ruisverwijdering rondom de vogel kan stukken beter. Nu is er een brede rand rondom de vogel met daarin één boem ruis. Verdienstelijke poging en gezien de omstandigheden zal er niet meer van te maken zijn.
        Gr David

        Comment


        • #5
          Re: velduil

          Deze ontbreekt nog op mijn lijstje, als waarneming en eerste foto zou ik hier heel blij mee zijn. De opmerkingen van David zijn desalniettemin terecht, de ruis is heel onzorgvuldig weggewerkt.
          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
          Flickr - JAlbum

          Comment


          • #6
            Re: velduil

            Inderdaad jammer van de afwerking. Ook de 2 lijnen bovenin en evenredig met de kop van de uil zou ik wegwerken.
            Hopelijk kan je deze eens over doen.
            http://500px.com/lishapics

            Comment


            • #7
              Re: velduil

              Nog wat werk aan zoals hierboven reeds te lezen staat, tevens zit er een groenzweem over de foto.

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: velduil

                sorry maar vind deze eigenlijk echt niet zo goed. je hebt hem misschien wel in de vlucht te pakken maar ten koste van veel kwaliteit. de ruis werkt erg storend, ook zie je een duidelijke rand rond de vogel.
                Spijtig want een vogel in vlucht heeft natuurlijk veel meer waarde dan ergens op een paaltje maar de kwaliteit moet er nog altijd wel door kunnen.

                greets,

                Jeroen

                Comment


                • #9
                  Re: velduil

                  bedankt voor de reacties, ik heb me beetje laten meeslepen door het enthousiasme van het moment, het was een donkere grauwe dag en de vogel was eigenlijk tever weg, ik hield amper 1100pixels op d elange zijde over na het croppen, en de afwerking , tja ik heb nog veel te leren in photoshop, maar had inderdaad wel wat zorgvuldiger kunnen poetsen. Heb in elk geval weer iets geleerd, nooit te snel tevreden zijn met het resultaat.

                  Comment


                  • #10
                    Re: velduil

                    Oorspronkelijk geplaatst door michel eloot Bekijk bericht
                    .... ik hield amper 1100pixels op d elange zijde over na het croppen ....
                    Da's wel héél weinig hé Michel !

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: velduil

                      Oorspronkelijk geplaatst door michel eloot Bekijk bericht
                      bedankt voor de reacties, ik heb me beetje laten meeslepen door het enthousiasme van het moment, het was een donkere grauwe dag en de vogel was eigenlijk tever weg, ik hield amper 1100pixels op d elange zijde over na het croppen, en de afwerking , tja ik heb nog veel te leren in photoshop, maar had inderdaad wel wat zorgvuldiger kunnen poetsen. Heb in elk geval weer iets geleerd, nooit te snel tevreden zijn met het resultaat.
                      En dat zie je wel, ruis aan de vleugels en lichaam en achtergrond. Leuk om deze te zien en te fotograferen ntrlk, maar ik vind het geen showcase.
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: velduil

                        bedankt voor de reacties, ik heb me beetje laten meeslepen door het enthousiasme van het moment
                        Dat kennen we allemaal. Daar doen we het voor nietwaar? Ik mispak me er ook geregeld aan. Misschien wel het moeilijkste van al. Objectief zijn over je eigen foto's los van persoonlijke smaak. Goed dat je het positief opneemt. Daar ga je alleen maar meer voldoening van krijgen als er een mooi avondzonnetje op je volgende velduil staat te schijnen.
                        Gr David

                        Comment

                        Working...
                        X