Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Usain Bolt van de Pallieters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Usain Bolt van de Pallieters

    Hier een reeksje van een kleine bliksem genomen afgelopen zondag op het clubkampioenschap van de Pallieter hondeschool.

    We zaten al eventjes foto's te nemen op de agility discipline (hindernisparcour) en waren al redelijk gewend aan de snelheid van de honden / hondjes.
    Voordat deze kleine rakker vertrok waarschuwden ze ons dat hij sneller liep dan de andere honden. Waarop al de 5 fotografen volmondig: "OKE! geen probleem!"
    Gues what: WRONG awnser. Het was dus wel een probleem, deze viel bijna niet te volgen. Als de andere honden 1 minuut nodig hadden om het aprcours af te leggen deed deze snelle het omtrent de 45sec.
    Het was, denk ik voor alle fotografen, even schrikken omtrent zijn snelheid. Maar wel tof om zien
    Ik ben dan ook blij dat er van een 15tal foto's toch 3 raak waren. (Ik had er zelfs onscherpe vanwege bewegingsonscherpte van de hond )

    of






    Alvast bedankt voor het kijken.
    Last edited by Tunie; 22 september 2009, 12:06.

  • #2
    Re: Usain Bolt van de Pallieters

    heel mooie tweede, goed moment.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Usain Bolt van de Pallieters

      Vind de 3de knapste.Net tussen de afsprong en het nemen van de horde
      Racing Pics
      Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

      Comment


      • #4
        Re: Usain Bolt van de Pallieters

        hehe dat was een snelle jongen he, die vloog door de lucht amai
        knap vastgelegd , heel mooi!!!
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #5
          Re: Usain Bolt van de Pallieters

          Die laatste is top zo zwevend door de lucht
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Usain Bolt van de Pallieters

            2de en 3de foto genieten mijn voorkeur.
            En proficiat om zo'n "sneltrein" zo knap vast te leggen.
            Grt. Jef

            Comment


            • #7
              Re: Usain Bolt van de Pallieters

              MOOI voorkeur naar foto 2 maar alle drie scherp

              grt
              dany10
              Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
              Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

              Comment


              • #8
                Re: Usain Bolt van de Pallieters

                Mooie reeks Ook hier voorkeur voor de tweede omwille van de dynamiek die er af straalt

                Comment


                • #9
                  Re: Usain Bolt van de Pallieters

                  Bedankt voor de toffe reacties. Altijd fijn als je werk geapricieerd wordt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Usain Bolt van de Pallieters

                    Jouw vergelijking loopt mank, want Usain is geen hordeloper.

                    De tweede foto is ook voor mij de beste.
                    Door boven en links een stukje weg te snijden kan je nog meer nadruk op de actie leggen.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Usain Bolt van de Pallieters

                      Kan je mij uitleggen hoe je die foto's maakt? Enkel de hond scherp en de omgeving in actie.. Is dat panning?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Usain Bolt van de Pallieters

                        Amai die gaat idd stevig , knappe foto's hoor, niet zo simpel als het lijkt, de tweede doet het beste voor me
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • #13
                          Re: Usain Bolt van de Pallieters

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                          Jouw vergelijking loopt mank, want Usain is geen hordeloper.

                          De tweede foto is ook voor mij de beste.
                          Door boven en links een stukje weg te snijden kan je nog meer nadruk op de actie leggen.
                          Door de Stukjes weg te snijden zou ik inderdaad meer nadruk leggen. Maar dan ben ik men 3x4 verhouding kwijt die ik in deze volledige fotoreeks probeer te houden mits ze gebruikt worden voor hun website.


                          Oorspronkelijk geplaatst door Goele Bekijk bericht
                          Kan je mij uitleggen hoe je die foto's maakt? Enkel de hond scherp en de omgeving in actie.. Is dat panning?
                          Zulke achtergrond kun je inderdaad bekomen door panning. Maar hier is het geen panning.
                          Men sluitertijd was 1/800 dus te snel om een panning te kunnen maken.
                          De wazige achtergrrond komt hier door de kleine DOF (depth of focus) ik had namelijk maar een diafragma van f5, waardoor alles kort voor en achter de hond onscherp wordt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Usain Bolt van de Pallieters

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                            Zulke achtergrond kun je inderdaad bekomen door panning. Maar hier is het geen panning.
                            Men sluitertijd was 1/800 dus te snel om een panning te kunnen maken.
                            De wazige achtergrrond komt hier door de kleine DOF (depth of focus) ik had namelijk maar een diafragma van f5, waardoor alles kort voor en achter de hond onscherp wordt.
                            En hoe stel jij scherp? AF of MF? ik neem aan AF?
                            En dan, welk scherpstelpunt kies je? Of op allemaal?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Usain Bolt van de Pallieters

                              Oorspronkelijk geplaatst door Goele Bekijk bericht
                              En hoe stel jij scherp? AF of MF? ik neem aan AF?
                              En dan, welk scherpstelpunt kies je? Of op allemaal?
                              Ik stel scherp met continous autofocus. Hierdoor blijft je toestel constant focussen. En selecteer 1 scherpstel punt. Meestal een punt opzij, tegen de looprichting in, weg van het middelste punt. Dit omdat je dan meer ruimte overhoud voor de hond waardoor indien je moet croppen minder problemen hebt bij een compo.

                              Comment

                              Working...
                              X