Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Turtle Walk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Turtle Walk



    f/5.6 1/50 ISO100

  • #2
    Re: Turtle Walk

    Snap niet goed waar ik zit naar te kijken, is dit msss een "kunstwerkje" dat je hier gefotografeerd hebt ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Turtle Walk

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Snap niet goed waar ik zit naar te kijken, is dit msss een "kunstwerkje" dat je hier gefotografeerd hebt ?

      grts
      Sieg
      Dit is een foto van (echte, levende) schildpadden van bovenaf getrokken. Softwarematig werden een vishaak en een paar zwarte lijnen met bolletjes op de uiteinden toegevoegd. 90 procent van wat je dus ziet is fotografie. De rest zou je 'digital painting & sculpture' kunnen noemen. Voor mij loopt het allemaal in elkaar over. Ik zoek niet in een bepaalde categorie te vallen maar dit werk sluit aan bij 'fotografie' mijns inziens.
      Last edited by dosdots; 27 juni 2019, 00:15.

      Comment


      • #4
        Re: Turtle Walk

        conceptionele fotografie, zou ik het noemen

        Comment


        • #5
          Re: Turtle Walk

          Was er hier vroeger geen aparte rubriek voor 'bewerkte' fotografie? Deze zou daar dan beter in passen dan bij 'dieren'.
          Ik ben zelf niet mee met het concept en de betekenis erachter. Maar dat ligt gewoon aan mezelf

          Op zich zeker speciaal gebracht en voor het juiste publiek waarschijnlijk niet slecht. Maar in deze rubriek niet echt op z'n plaats imo.

          Comment


          • #6
            Re: Turtle Walk

            Je hebt vaak van die afbakeningen en werken die dan nergens echt thuis horen. Misschien zit ik op het verkeerd forum met dit soort van werk.

            Comment


            • #7
              Re: Turtle Walk

              Oorspronkelijk geplaatst door dosdots Bekijk bericht
              Je hebt vaak van die afbakeningen en werken die dan nergens echt thuis horen. Misschien zit ik op het verkeerd forum met dit soort van werk.
              er forums die voor dit soort werk veel meer open staan

              Comment


              • #8
                Re: Turtle Walk

                Oorspronkelijk geplaatst door dosdots Bekijk bericht
                Je hebt vaak van die afbakeningen en werken die dan nergens echt thuis horen. Misschien zit ik op het verkeerd forum met dit soort van werk.
                Zou jammer zijn dat er voor dit soort fotografie en bewerkingen geen plaats meer is op dit forum...

                Comment


                • #9
                  Re: Turtle Walk

                  Ondertussen beseft men te weinig dat die neiging kunst te 'domesticeren' en catalogeren juist haar dood betekent. Het zorgt voor werken die virtuele kopies zijn van elkaar. Creatieve incest in plaats van originaliteit.

                  Heb je een voorbeeld van zo een forum dat wat meer open staat? Ik ben actief op photocrowd. Daar is meer vrijheid qua soorten werk maar ook minder discussie. Het zijn meer wedstrijden. Ik zoek iets meer uitwisseling van ideeën.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Turtle Walk

                    Oorspronkelijk geplaatst door dosdots Bekijk bericht
                    Ondertussen beseft men te weinig dat die neiging kunst te 'domesticeren' en catalogeren juist haar dood betekent. Het zorgt voor werken die virtuele kopies zijn van elkaar. Creatieve incest in plaats van originaliteit.

                    Heb je een voorbeeld van zo een forum dat wat meer open staat? Ik ben actief op photocrowd. Daar is meer vrijheid qua soorten werk maar ook minder discussie. Het zijn meer wedstrijden. Ik zoek iets meer uitwisseling van ideeën.
                    500px wereldwijd en een schat aan creativiteit

                    Comment


                    • #11
                      Re: Turtle Walk

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                      Zou jammer zijn dat er voor dit soort fotografie en bewerkingen geen plaats meer is op dit forum...
                      Dat vind ik eigenlijk ook. Dank je voor de opmerking. Ik begrijp wel dat ik soms ook wat te veel 'afwijk' van fotografie om er op een puur fotografie forum mee te komen aandraven. Maar dit specifiek werk lijkt me toch voldoende fotografische elementen te bevatten om te kunnen presenteren op een fotografie forum.

                      'Dieren' staan ook centraal in dit werk, alhoewel er ook een meer conceptueel, voor interpretatie vatbaar, verhaal verteld wordt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Turtle Walk

                        Ik vermoed dat 500px ook niet meer de juist plaats is voor alle soorten van fotografische werken. In het nieuws twee dagen geleden:

                        "500px is now strictly a service for sharing and selling “photography,” and it has been banning accounts that post images that aren’t “photographic” enough. The change in policy is so sharp that 500px is now driving away a user that it once featured as a “Photoshop master.” Polish photo artist Michal Karcz says he’s being kicked out of the 500px community despite the fact that 500px once celebrated his popular work."

                        500px is now strictly a service for sharing and selling "photography," and it has been banning accounts that post images that aren't "photographic"


                        Geld desnoods ten koste van kunst. Ik schat dat dat de evolutie is op 500px...

                        Hi there, Unfortunately photomanipulations based on photography is not photography and our website in the current iteration is evolving into a purely photography website. Not only that, our terms of service require you to be the copyright owner of the images you upload so if you’re editing bits and pieces of other peoples imagery then you’re in violation of that. I personally am a fan of your artwork but unfortunately it doesn’t fit within the conditions of our site at the moment.
                        Of is het een soort van kunstfascisme dat oprukt?

                        We first reported on 500px’s new policy back in January after UK-based photographer Tim Gamble had his account deleted without warning because his photos weren’t “photographic” enough. What was strange about Gamble’s case was the fact that virtually all of his work was long-exposure photos created with single exposures in-camera, something many people would consider to be “photography.”
                        Last edited by dosdots; 27 juni 2019, 12:40.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Turtle Walk

                          Oorspronkelijk geplaatst door dosdots Bekijk bericht
                          Ondertussen beseft men te weinig dat die neiging kunst te 'domesticeren' en catalogeren juist haar dood betekent. Het zorgt voor werken die virtuele kopies zijn van elkaar. Creatieve incest in plaats van originaliteit.

                          Heb je een voorbeeld van zo een forum dat wat meer open staat? Ik ben actief op photocrowd. Daar is meer vrijheid qua soorten werk maar ook minder discussie. Het zijn meer wedstrijden. Ik zoek iets meer uitwisseling van ideeën.
                          Ben zelf niet met dit soort bewerkingen bezig. Kan je dus helaas geen platform aanbieden of voorstellen waar dit wel goed geapprecieerd wordt.
                          Maar aan de andere kant kan ik moeilijk aannemen dat dit nergens te vinden is. Kijk eventueel eens op zoom.nl Misschien hebben die nog een aparte rubriek voor bewerkte fotografie.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Turtle Walk

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                            Ben zelf niet met dit soort bewerkingen bezig. Kan je dus helaas geen platform aanbieden of voorstellen waar dit wel goed geapprecieerd wordt.
                            Maar aan de andere kant kan ik moeilijk aannemen dat dit nergens te vinden is. Kijk eventueel eens op zoom.nl Misschien hebben die nog een aparte rubriek voor bewerkte fotografie.
                            Bedankt voor de tip. Je zou nochtans denken met een forum dat 'Belgium digital' heet op je plaats te zijn met 'pixelwerk' gemaakt door een Belg en de laatste tijd ook in België.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Turtle Walk

                              Oorspronkelijk geplaatst door dosdots Bekijk bericht
                              Bedankt voor de tip. Je zou nochtans denken met een forum dat 'Belgium digital' heet op je plaats te zijn met 'pixelwerk' gemaakt door een Belg en de laatste tijd ook in België.
                              Hoe ouder ik word, hoe minder ik over bepaalde zaken probeer na te denken

                              Comment

                              Working...
                              X